Londone įsikūrusios lietuvaitės Rasa ir Milda su šiuo metu Niujorke gyvenančia Nishta trumpam savo mažylius palieka patikimose vyrų rankose ir tariasi dėl naujausių sezono tendencijų. Tuomet skuba pas tiekėjus Niujorke, renka aukščiausios kokybės medžiagas, kuria naujos kolekcijos įvaizdį ir netrukus vėl sėda i lėktuvą namo, kur laukia šeimos bei palikti darbai.
Lietuvė Rasa septynerius metus dirba finansų industrijoje, Milda yra mokesčių politikos specialistė, o Nishta pastarajį dešimtmetį konsultuoja sveikatos apsaugos kompanijas.
Šias tris ambicingas moteris suvedė aistra turėti kūrybos kalvę, kurioje jos galėtų realizuoti ne tik savo profesinius įgūdžius, bet ir moteriškas svajones. Vos prieš metus jos sukūrė prekių ženklą „Silk Philosophy“. Merginos pradejo nuo unikalių šilkinių aksesuarų linijos, ant riešo rišamų šilko skarelių, kitaip – šilko apyrankių.
Rasos, Mildos bei Nishtos darbo aplinka reikalauja laikytis klasikinės aprangos stiliaus. Jos bei jų kolegės dažniausiai dėvi griežtus kelnių ar sijonų kostiumėlius. Ikūrėjos teigia pastebėjusios, kaip ju kolegės nuolat ieško būdų pagyvinti „ofisinę uniformą“. Tad jų šilko apyrankes iš pradžių pamėgo būtent tokios moterys. Prabėgus vos metams nuo kompanijos įkūrimo, spalvingus aksesuarus įsigyja tiek stilingos studentės, tiek sėkmingai karjeros laipteliais kopiančios profesionalės.
„Silk Philosophy“ apyrankės gaminamos iš prabangių audinių atraižų, likusių kuriant aukštosios mados dizainerių kolekcijas. Visos medžiagos atkeliauja per audinių platintojus Niujorke, kur merginos kaskart atrenka to sezono tendencijas atspindinčius audinius iš „Oscar de la Renta“, „Anna Sui“, „Roberto Cavalli“, „Ralph Lauren“, „Jason Wu“ bei kitų mados namų. Naudodamos šiuos audinius, neleisdamos atraižoms tiesiog būti išmetamoms, „Silk Philosophy“ įkūrėjos prisideda prie „atsakingos mados“ (angl. Responsible/sustainable fashion) tendencijos bei vadinamos „perdirbtos“ (angl. recycled), aplinkai nežalingos, mados.
„Silk Philosophy“ apyrankės alsuoja modernia paryžietiska elegancija su industrinio Niujorko prieskoniu. Vos prieš metus kūrėjos pardavė pirmąją apyrankių kolekciją, o šiandien Londone ir Niujorke jau veikia dvi jų „Silk Philosophy“ ateljė, ką tik išleista ketvirtoji aksesuarų linija. Puošmenos parduodamos ne tik Lietuvos, Londono ar Niujorko, bet ir Singapūro, Čikagos bei Indijos butikuose. Neseniai moterys pasirašė sutartį su Honkonge esančiu „Four Seasons“ viešbučiu, kur taip pat jau galima įsigyti jų kūrinių.
Juos klientės dėvi kaip rankinės aksesuarą, plaukuose, ant riešo ar kaip mažą šalikėlį aplink kaklą. Spalvų, raštų žaismas bei užrišimo stilius kaskart suteikia vis kitokį įvaizdį dienos drabužių deriniui.
Viskas prasidėjo nuo to, jog merginos pačios pradėjo ryšėti apyrankes. Tačiau susilaukę kolegių klausimų, kur tokias būtų galima įsigyti, jos ėmė galvoti apie pardavimus. Pirmąją trijulės sukurtą kolekciją pati pasiuvo niujorkietė Nishta. Iš Mauricijaus kilusi moteris turi mados gyslelę – jos senelis buvo siuvėjas.
Apyrankes pastebėję mados pasaulio kritikai pristato ir aptarinėja jas savo internetiniuose dienoraščiuose. Trijulė dėl savo kūrinių jau žinoma Malaizijoje, Australijoje, Brazilijoje, Vidurio Rytų šalyse.
Moterys džiaugiasi, kad laisvalaiko projektas tapo sėkmingai augančiu prekiniu ženklu.
„Malonu matyti, kad moterims yra pabodę tamsios spalvos, griežto stiliaus uniformos bei tradiciniai drabužių ansambliai. Smagu, kad merginos dėvi mūsų aksesuarus, norėdamos išsiskirti iš minios. Jos pasitiki savimi ir nebijo būti spalvingos bei kūrybingos“, – sakė viena „Silk Philosophy“ įkūrėjų Rasa.
„Juokaujame, kad mūsų šilko apyrankės leidžia moterims tapti savo pačių asmeninėmis stilistėmis. Niujorkietės dievina „Silk Philosophy“ apyrankes, nešiodamos jas kaip rankinės aksesuarus, o štai prancūzaitės mieliau rišasi jas ant riešo šalia kitų smulkesnių apyrankių ar taip pat ant rankinės“, – pasakoja kita kūrėja Milda.
Paklaustos, kaip merginoms sekasi suderinti šeimą, darbą bei nuosavą verslą, jos susižvalgo: „Tai vienas didžiausių iššūkių. Visos esame labai užsiėmusios, tad kiekviena minutė – labai brangi. Kas savaitę rengiami konferenciniai skambučiai per „Skype“, suprantingos antrosios pusės bei įgyta patirtis labai padeda. Šiuolaikiniame skaitmeniniame pasaulyje sukurti bei plėtoti savo verslą tikrai nėra sudėtinga, tad visoms to ir linkime“.