Pasižvalgius po pasaulio didmiesčių gatves kyla klausimas: gal šias mados tendencijas atrado homoseksualai, o tik paskui jas perėmė heteroseksualai?
Tuo įsitikinusi Niujorko (JAV) mados technologijos instituto kuratorė Valerie Steele, teigianti, kad homoseksualai apskritai domisi mada ir stiliumi kaip komunikacijos priemone.
Dėl psichologinio spaudimo ir būtinumo slėpti savo lytinę orientaciją homofobiškose visuomenėse gėjai išmoko suprasti signalus, kuriuos siunčia jų drabužiai. Tokių pavyzdžių netrūksta.
XVIII amžiuje Paryžiuje vietoj batų sagčių – raišteliai, praėjusio amžiaus trečiajame dešimtmetyje – zomšiniai batai, šeštajame – raudona kaklaskarė ar mėlynas megztinis stačia apykakle – visa tai bylojo, kad jo savininkas yra netradicinės lytinės orientacijos. Tai atskleisdavo ir vėliau pradėtos nešioti įvairiaspalvės nosinės ar kaklaskarės.
„Gėjai anksti išmoksta kreipti dėmesį į save, nes jie privalo patys susiorientuoti pasaulyje, kuriame sudaro mažumą“, – sako vokiečių dizaineris Wolfgangas Joopas.
Pastaroji aplinkybė verčia gėjus kurti tik jiems būdingą įvaizdį.
Bet būtent homoseksualai išpopuliarino tokias mados ir gyvenimo būdo tendencijas kaip aviatoriaus akiniai, auliniai sportiniai batai, į viršų pakeltų, želė suteptų plaukų šukuosena, plaukų šalinimas nuo apžėlusių kūno vietų, kūno rengyba.
Iš gėjų klubų atėjo ir madingi tapo užsegami kelnių praskiepai, siauri, aptempti džinsai ir ryškių spalvų kelnės su įvairiomis detalėmis. Ir net automobilių industrijos atstovai žino, jog modelius, kuriais važinėja homoseksualūs vyrai, dabar jau mielai perka visi.