„Šio kolageno gamyba – tai vienos japonų šeimos projektas. Kaip ir mūsų grožio klinika“, – apie dvi šeimas suartinusį projektą pasakojo „Beža Familia“ vadovė Erika Stankevičiūtė.
Prisimindama savo šeimos verslo istoriją ji pripažino: pradžioje niekas nesitikėjo, kad grožio paieškos nuves net iki Tekančios Saulės šalies, o jų įkurta grožio klinika taps maža Japonijos salele Vilniaus centre.
Erikos mama Birutė Stankevičienė buvo viena pirmųjų kosmetologių Baltijos šalyse, pradėjusi privačią praktiką Alytuje. Pažangi alytiškė, kuri jau tuo metu domėjosi kosmetika su placenta ir kūrė inovatyvias kosmetikos priemones, 1985 metais Dzūkijos sostinėje įrengė didžiulį kosmetologijos centrą.
„Centro atidarymo metu buvo atidengta iš Alytaus kilusio skulptoriaus Vidmanto Gylikio skulptūra. Niekas nenutuokė, kokia ji bus, žinojome tik tiek, kad skulptūra turi simbolizuoti grožį ir tapti kosmetologijos centro skiriamuoju ženklu. Kai ją atidengė, mama buvo labai nustebinta ir tepasakė: „Geiša.“ O skulptorius paaiškino savo viziją: grožis ateina iš Rytų, todėl jis nutaręs, kad grožio simbolis turi būti rytietė“, – pasakojo E.Stankevičiūtė.
„Geiša“, dabar stovinti „Beža“ klinikoje sostinės centre, sutinka visus klientus ir iš tiesų tapo skiriamuoju grožio klinikos ženklu.
„Kartais galvoju, kad mes daug ko nežinome, kas ir kaip ateina į mūsų gyvenimą, kaip jį pakreipia, – gal viskas užprogramuota ir numatyta iš kažkur aukščiau?“ – svarstė Erika.
Jos mama Birutė ilgai bandė įminti paslaptį, kas paverčia moterį gražią. Pirmiausia daug dėmesio skyrė kremams išrasti ir gaminti – įmonė netgi turėjo kremų gamybos laboratoriją. Bet pamažu atėjo supratimas, kad vien kosmetika nepadeda įminti gražios odos paslapties.
Verslios moterys vis dažniau pradėjo dairytis Rytuose.
„Iš pradžių apsilankėme Kinijoje, po to – Japonijoje. Pradėjome pažintį su Rytų kultūra, ir žingsnis po žingsnio pradėjome suprasti: japonai eina holistiniu keliu. Jie vieni pirmųjų pradėjo gilintis, kaip grožį ar sveikatą galima paveikti iš vidaus.
Po Hirošimos ir Nagasakio tragedijų Japonijos vyriausybė stipriai skatino įvairias priemones, padedančias atkurti ir palaikyti tautiečių sveikatą, pradėta itin daug sveikatinimo programų.
Dabar mes matome, kad japonai ne tik dėl savo charakterio, bet ir dėl gyvenimo būdo bei funkcinio maisto yra ilgaamžių tauta. Jais žavisi ir iš jų mokosi visas pasaulis“, – pasakojo E.Stankevičiūtė.
Rytietiškos išminties ir grožio paieškos „Beža Familia“ atstoves ne vieną kartą nuvedė į parodas Japonijoje. Ten jos ir pastebėjo jūrinės kilmės kolageno papildus, gaminamus šeimos įmonėje.
„Mamai jau seniai į akį buvo kritęs kolagenas – odai itin svarbi medžiaga, todėl ji susidomėjo šiuo šeimos produktu – „Hokkaido Collagen Premium“. Pasidomėjome, paklausinėjome, ar galėtume šiuos kolageno papildus pasiūlyti ir Lietuvos rinkai, bet jie pakvietė atvažiuoti į parodą kitais metais. Kitais metais – tas pat: ir vėl pakvietė atvykti kitąmet. Tai tęsėsi kasmet: atvažiuodavome, pasilabindavome, pasišnekučiuodavome ir išsiskirdavome iki kito karto“, – pasakojo Erika, tik vėliau perpratusi japoniško verslo subtilybes.
Iš Osakos kilusios šeimos verslui vadovauja šeimos galva Kazuaki Shibutani. Jis yra baigęs tarptautinio verslo studijas JAV ir dėl šio laimingo sutapimo lietuvėms buvo įmanoma užmegzti su šia šeima ryšius, o vėliau pradėti bendrą projektą. Shibutani šeimos versle dalyvauja visa šeima – 20 metų už vyrą jaunesnė žmona bei keturi sūnūs.
Gal prieš dešimt metų E.Stankevičiūtė į parodą Japonijoje nuvyko be mamos – dėl garbaus amžiaus B.Stankevičienė darbus jau buvo perleidusi dukroms.
„Pamatę mane šeimos įmonės atstovai paklausė, kur mama. Atsakiau, kad ji nebeatvažiavo, baigė darbus. „Kaip gaila. O mes apsisprendėme pradėti dirbti su jumis“, – taip netikėtai Erika sužinojo apie atsiverčiančias naujas galimybes dirbti su išskirtiniais kolageno papildais.
Beje, Japonijoje jie iki šiol yra nišiniai. Erika paaiškino, kodėl.
„Japonai dažnai neturi tikslo uždirbti daugiau, ypač nedidelės šeimos įmonės. Kartais jiems mažiau yra daugiau. Todėl šio produkto mums kartais tenka ir palūkėti – mūsų ir net pačių japonų poreikiai ne visada patenkinami. Šeima nenori eksportuoti šio kolageno – mes turime išskirtines teises platinti jį Europoje. Todėl šiuos papildus gaminanti šeima taip ilgai ir priekabiai mus vertino“, – atskleidė E.Stankevičiūtė.
Dabar ji juokiasi prisiminusi, kad kai pirmą kartą pamatė šį skystos formos kolageną, abi su mama manė, kad tai serumas, kuriuo reikia tepti odą. Bet gamintojai paaiškino, kad tai papildai, kuriuos reikia gerti, tad tiesiogine žodžio prasme jie padeda puoselėti grožį iš vidaus.
„Kai atvežėme juos į Lietuvą ir pristatėme, daug ką taip pat nustebinome pasiūlę geriamąjį kolageną“, – prisiminė Erika.
Kuo išskirtiniai kolageno papildai „Hokkaido Collagen Premium“? Šis kolagenas sukurtas kartu su Hokaido universiteto mokslininkais, ir tai vienas iš nedaugelio kolagenų Japonijoje, išgaunamas ne terminiu būdu, o fermentinės hidrolizės metodu iš Ramiajame vandenyje arti dugno gyvenančių žuvų. Šios žuvys ypač turtingos sočiųjų riebalų rūgščių bei omega-3. Taip pagaminto kolageno peptidai puikiai pasisavinami, ir tai patvirtina gausybė Japonijoje atliktų klinikinių tyrimų.
„Hokkaido Collagen Premium“ išskirtinis ir tuo, kad jį sudaro I, II, III ir IV tipo kolagenas, tad jis naudingas tiek odai, plaukams ar nagams, tiek sąnariams.
Kolagenas papildytas itin vertinga D-neuramino rūgštimi ir yra malonaus granatų skonio.
„Kolagenas dabar, kaip sakoma, „ant bangos“ – atsirado daug tiekėjų, atvežančių įvairių produktų. Bet „Hokkaido Collagen Premium“ unikalus tuo, kad tai produktas, sukurtas kartu su mokslininkais, ir gaminamas daugiau nei 30 metų – tai didžiulė patirtis. Kokybė ir tradicijos – tai patikimumo garantija“, – įsitikinusi E.Stankevičiūtė.