Savo kosmetiką „Driu Beauty“ moteris sukūrė būtent tada, kai studijuodama kosmetikos etiketes suvokė, kad daugelis kompanijų nepasiūlo jai norimos ar tinkamos sudėties produktų – iš poreikio sau.
Tad kaipgi atrodo pačios kosmetikos sudėčių ekspertės vonios lentynėlė?
„Mano kosmetikos lentynėlė, tikiu, ne tokia kaip daugelio. Žinoma, kaip ir visos moterys naudoju kosmetiką, tačiau negaliu atsiriboti nuo to, kad tą kosmetiką kuriu ir pati. Viena kasdien naudojamos kosmetikos lentynėlės pusė, žinoma, mano kurto prekės ženklo. Kita – naujai kuriami „Driu Beauty“ produktai.
Labai tikiu tuo, ką kuriu. O kuriu tik tai, kas man – idealus kosmetikos produktas pirmiausia pagal sudėtį ir poveikį, tad produktų, kuriuos turime, neperku iš šalies.
Be abejo, šampūnai, dušo želė, dekoratyvinė kosmetika man reikalingi iš kitų gamintojų – šias grožio priemones renkuosi tik po atidaus sudėties vertinimo. Jei randu puikios sudėties, neeksperimentuoju – jį galiu naudoti ne vienus metus“, – pasakojo Indrė.
Paauglę dukterį su vyru auginanti Indrė atvira – kai ji buvo mažesnė, parinkti geros sudėties kosmetikos priemones atžalai buvo kur kas lengviau. Dabar mergina turi savo nuomonę, kurią dažnai formuoja ir socialiniai tinklai, ir savo poreikius.
„Kartais jai nusileidžiu, juk paaugliai privalo patys tyrinėti pasaulį ir patys rinktis. Stengiuosi savo žiniomis ir filosofija nei vyro, nei dukters neužspausti į kampą. Džiaugiuosi, kad odos priežiūros priemones abu naudoja mano kuriamas“, – sakė I.Urbanavičienė.
Paklausta apie esmines kosmetikos naudojimo taisykles paauglėms Indrė pabrėžė, kad joms reikia itin nedaug priemonių, tačiau didelį poveikį tokio amžiaus jaunimui daro tai, ką jie mato socialiniuose tinkluose. Mados čia labai gajos.
„Prausiklis, veido drėkiklis – lengvas kremas ir apsauga nuo saulės. Tai viskas, ko tikrai reikia paaugliui. O turint minty aplinkos poveikį – na, tegu jos žaidžia su dekoratyvine kosmetika, juk neatimsi. Svarbiau čia padėti domėtis, skaityti etiketes, naudoti maksimaliai geros sudėties produktus. Tikrinti paaugliai nelinkę – čia jau mūsų, tėvų, darbas“, – sakė pašnekovė.
Žinoma lektorė ir kosmetikos kūrėja neseniai pristatė knygą „Mokslu paremta grožio filosofija“.
Antroji I.Urbanavičienės knyga – gerokai papildyta pirmoji, mat per šešerius metus ne tik ji įgijo dar daugiau žinių, bet ir daug kas pasikeitė, todėl labai norėjosi pasidalinti papilnėjusiu ir naujesniu žinių bagažu.
„Noriu, kad žmonės suprastų, jog svarbu ne išorė, o kas yra viduje, ir remdamasi moksliniais tyrimais pasakyti, kad ne viskas auksas, kas auksu žiba, nurodyti tinkamą kryptį“, – sakė I.Urbanavičienė.
Tad kokios tos netikros tiesos? Ką reikia žinoti, kai norisi atnaujinti savo kosmetinę?
Pirma, kad brangu būtinai yra gerai.
Antra, kad auksas, sidabras, placenta, ikrai yra ingredientai, veiksmingi rinkodarai, o ne odai. Tai, pasak Indrės, madinga, bet nenaudinga, o kartais gali būti ir žalinga.
Trečia – reklamose skambiai pateikiama „dermatologinė kosmetika“ ar „dermatologų patikrinta (rekomenduojama) kosmetika“ – tokios iš esmės nėra.
„Termino „dermatologinė kosmetika“ net įstatymiškai kol kas nėra. O dermatologų patikrinta turi būti visa kosmetika – prekybos vietose nėra nepatikrintos. Čia lyg teigti, kad kita – nepatikrinta.
Netinkami ir reklaminiai teiginiai – švari, natūrali, be sintetinių priedų kosmetika. Kas yra švari? Kenkti gali ir natūralios medžiagos, o sintetika dažnai yra gerai.
Daugybė natūralių medžiagų odą veikia blogai, ypač jautrią, problemišką. Tik kalbėdami apie natūralią nepainiokime su žodžiu „ekologiška“, nes tokia kosmetika tikrai gali būti sertifikuojama ir toks terminas vartojamas.
Taip ir plaukioja tos netikros tiesos iš lūpų į lūpas, o rinkodaros specialistai vis sugalvoja naujų skambių vilionių. Džiaugiuosi, kad žmonės šiandien jau patys vis labiau domisi priemonių sudėtimi, bet dar gerokai per mažai: vis dar gausu besistebinčių, kad svarbu pakuotė, kad reikia vengti kvapų alergenų, kad sintetiniai ingredientai dažnai kur kas naudingesni už natūralius, kad kvapas – tik jausmas ir įspūdis, ir panašiai“, – pasakojo knygos autorė.
Svarbiausi dalykai pagal Indrę Urbanavičienę renkantis grožio produktą ir skaitant kosmetikos sudėtį
- Kvapas. Geriau, kad kvapo nebūtų arba kad jis būtų be alergenų. Eteriniai aliejai irgi yra kvapai ir jų neturėtų būti kosmetikos priemonėje. Etiketėje reikėtų žiūrėti, ar nėra kvapo alergenų. Yra 26 medžiagos, kurių neturėtų būti, visas jas galima rasti internete arba mano knygos žodynėlyje.
- Konservantai. Reikia žinoti, kokie sudėtyje yra konservantai, nes būna ir tokių, kuriuos vadinu nesmagiais odai, jie gali daryti neigiamą poveikį.
- Teiginys „be“. Tinkamos sudėties kosmetikos produktas turėtų būti be alkoholio, be sulfatų (sulfatų galima rasti ne tik prausiamosiose priemonėse), be nenaudingų medžiagų, kurių sąrašą taip pat galima rasti knygoje.
- Teiginys „su“. Pagal odos tipą, poreikį ir amžių. Jautriai odai reikia daugiau raminamųjų medžiagų ir mažiau agresyvių aktyviųjų medžiagų, kurios veikia raukšles. Sausai odai reikia turtingos sudėties priemonių – kuo daugiau natūralių aliejų, įvairių drėkiklių. Riebi oda vargsta dėl porų kimšimosi, todėl daugiausia dėmesio reikia skirti poras kemšančioms medžiagoms. Priemonė turi būti lengva.
- Odos būklė ir tipas. Mąstome apie savo odą ir jos problemas. Riebiai odai skirtose priemonėse neturėtų būti jokių natūralių aliejų arba jų kiekis labai minimalus. Sausai odai – atvirkščiai: nesvarbios poras kemšančios medžiagos, aliejų tokiai odai labai reikia. Jautriai odai renkamės minimalistinę kosmetiką su kuo mažiau natūralių medžiagų, sintetika, drįstu teigti, yra mažiau erzinanti. Brandžiai odai ieškome priemonių su veiksmingomis aktyviosiomis medžiagomis.
- Pakuotė. Niekada nesirinkčiau veido, kūno kremo ar serumo užsukamame indelyje. Reaguodamos su oru ir šviesa daugelis aktyviųjų medžiagų praranda savo veikliąsias savybes. Idealiu atveju pakuotė turi būti dozuojama, beorė ir neperšviečiama. Tinka ir rudas stiklas, kuris iš visų spalvų stiklo mažiausiai laidus šviesai.
- Spalva. Odos priežiūros priemonėse dažiklių išvis neturi būti.