Prieš 50 metų Vokietijos miestelyje Kukshafene šalyje pripažintas optometrijos specialistas Güntheris Fielmannas atidarė savo pirmąją optiką.
Šiuo metu „Fielmann“ – didžiausias optikų tinklas Europoje. Per pusamžį pasikeitė technologijos, žmonių poreikiai ir įmonei vadovaujanti karta, tačiau „Fielmann“ sugebėjo ne tik sėkmingai tai išgyventi, bet ir išsaugoti bei išplėtoti savo vertybinę sistemą.
Šūkis „Rūpi kiekvienas“ geriausiai nusako, kas svarbiausia „Fielmann“ – kompanijos klientai, darbuotojai, kokybė ir... gamta.
Iš meilės žmonėms: stilingi ir nemokami akiniai
1972 m. buvo įkurta pirmoji „Fielmann“ optika, o po dešimtmečio „Fielmann“ pavadinimą jau žinojo kone kiekvienas vokietis.
Kas lėmė tokį kompanijos šuolį?
„Fielmann“ išpopuliarino visai ne reklamos triukai, o kilni misija, sukėlusi tikrą revoliuciją optikos rinkoje.
„1981-aisiais Vokietijoje vyravo didžiulė socialinė stigma: socialiai remtiniems asmenims būdavo kompensuojami akiniai, tačiau jie galėjo rinktis vos iš kelių paprastų rėmelių, tad gatvėje būdavo lengvai atpažįstami. G.Fielmannas sukūrė 60-ies nemokamų rėmelių kolekciją“, – sako „Fielmann“ Baltijos šalyse atstovaujančios įmonės vadovas Gintautas Kersnauskas.
Dešimt kartų padidinęs nemokamų rėmelių pasirinkimą, G.Fielmannas tapo kone Vokietijos didvyriu ir net buvo pramintas „akinių nešiotojų Robinu Hudu“.
Greitai įmonės pavadinimas įgijo dar didesnę reikšmę – jis asocijavosi ne tik su nemokamais, bet ir itin aukštos kokybės akiniais, žemos kainos garantija bei nemokamomis akinių priežiūros paslaugomis.
Šūkis „Akiniai: Fielmann“ tarsi įsiliejo į vokiečių kalbą ir kone tapo bendriniu žodžiu, kas antras vokietis ištarus žodį „akiniai“ pamini „Fielmann“ vardą – ir ne veltui, kadangi daugiau nei pusė šios šalies populiacijos regos patikrą ir akinių gamybą patiki būtent savo tautiečio įkurtai įmonei.
Iš meilės akinių ir aptarnavimo kokybei: didelė pasiūla už patraukliausią kainą
Nuo pat įmonės įkūrimo pradžios „Fielmann“ optikose demonstruojami aukšti akinių gamybos technologijų ir aptarnavimo standartai lėmė augančią paklausą ir plėtrą.
1991 m. „Fielmann“ išsiplėtė atidariusi pirmuosius salonus Rytų Vokietijoje. Buvusioje VDR kokybiški akiniai buvo itin paklausūs, tačiau sunkiai prieinami – jų laukti tekdavo be galo ilgai. Net praėjus keliems mėnesiams po pirmųjų optikų atidarymo prie naujųjų „Fielmann“ salonų kasdien nusidriekdavo ilgos eilės.
Demonstruodamas profesionalumą ir taip edukuodamas savo šalies optikos rinką, G.Fielmannas priėmė sprendimą savo patirtimi dalintis peržengus Vokietijos sienas – „Fielmann“ salonai ėmė kurtis kitose šalyse, o 1998 m. duris atvėrė ir Lietuvoje.
Šiandien šiam optikos salonų tinklui priklauso daugiau nei 930 optikų 16-oje Europos šalių, o „Fielmann“ gaminamais akiniais ir teikiamomis paslaugomis Europoje pasitiki daugiau nei 27 milijonai korekcinių akinių ir kontaktinių lęšių nešiotojų.
Neseniai prie „Fielmann“ šeimos prisijungę optikos tinklai Ispanijoje ir Slovėnijoje kol kas veikia kitais pavadinimais, tačiau taip pat pristato nuosavą „Fielmann“ kolekciją bei suteikia visas įmonės siūlomas garantijas.
Tokia plėtra nebūtų įmanoma, jei ne garantuota „Fielmann“ kokybė. To nebūtų įmanoma užtikrinti be 2002 m. Ratenove įkurto akinių gamybos, kokybės kontrolės ir logistikos centro, kuriame šiai dienai dirba daugiau nei 1 000 darbuotojų.
Šioje vienoje didžiausių pasaulyje akinių gamybos ir surinkimo laboratorijų ne tik testuojama kiekviena naujai pagaminta akinių rėmelių partija, bet ir kasdien pagaminama kelios dešimtys tūkstančių individualiai suprojektuotų, atitinkančių kliento poreikius korekcinių akinių.
„Vokiečiai – pragmatikai ir kokybės fanatikai. Jiems svarbi ne tik kokybė, bet ir patikimumas, saugumas ir sąžiningumas. Nuo pat „Fielmann“ bendrovės įkūrimo pradžios didžiausias dėmesys skiriamas klientams – visuomet įsiklausoma į jų poreikius bei lūkesčius akiniams, patariama taip, kaip norėtume, kad būtų patariama mums patiems: sąžiningai, nuoširdžiai, profesionaliai“, – pasakoja Viešųjų ryšių vadovė ir akinių mados tendencijų žinovė Jūratė Kersnauskė ir priduria, kad klientas, geriausiai žinodamas savo poreikius ir lūkesčius akiniams, pats išsirenka priimtiniausią kainos ir kokybės santykį, t.y nėra spaudžiamas pirkti brangesnių.
Atsisakydama tarpininkų paslaugų, kurios visuomet išaugina prekės ar paslaugos kainą, „Fielmann“ savo klientams gali pasiūlyti gerokai mažesnes ir teisingas kainas.
Iš meilės darbuotojams: žinios ir patirtis – iš kartos į kartą
Siekdamas turėti savo srities profesionalų komandą, 2006 m. G. Fielmannas įsigijo XVI a. statytą Plono pilį, kadaise buvusią Danijos karaliaus vasaros rezidencija, kurioje įkūrė darbuotojų rengimo ir mokymų akademiją.
Šiandien ji yra pripažinta didžiausiu pasaulyje optikos pramonės mokymo ir mokslinių tyrimų centru, kuriame kasmet mokosi ir tobulinasi daugiau nei 7 000 optikos specialistų.
Šis įmonės įkūrėjo žingsnis leido „Fielmann“ tapti ne tik didžiausiu ir stipriausiu mokymo paslaugų teikėju optikos srityje, bet ir didžiausiu bei geidžiamiausiu darbdaviu – šiuo metu 16-oje Europos šalių grupėje dirba arti 22 000 darbuotojų.
Vokietijoje užkelta optikos specialistų profesionalumo kartelė nenusileidžia ir Lietuvoje.
Užėjus į „Fielmann“ optikos saloną, klientus visada pasitinka padėti pasirengę specialistai, kurie pataria ne tik stiliaus ar sveikos regos klausimais, bet ir išmano akinių rėmelių bei lęšių gamybos technologijas, todėl puikiai žino, kurie iš jų labiausiai tiks konkrečiam klientui.
„Sąmoningai savo darbuotojų nevadiname konsultantais, nors jie ir konsultuoja klientus, o specialistais, kurie mokosi savo srities subtilybių ne vienerius metus.
Optometrininkus, tikrinančius regą kabinete, ruošia Vilniaus universitetas, tuo tarpu optikos specialistų neruošia nei viena mokymo įstaiga Lietuvoje, todėl juos mokome patys pagal savo sukurtą mokymo programą.
Tam, kad būtų parinkti kliento poreikius ir lūkesčius atitinkantys akiniai, reikalinga išmanyti itin daug niuansų, tokių kaip veido fiziologija, ergonominis jų pritaikymas, gebėti tinkamai išsiaiškinti kokiam tikslui bus reikalingi akiniai, kokie yra kliento akinių nešiojimo įpročiai, ar yra jautrumas tam tikroms medžiagoms ir pan.
Kaip ir bet kokios technologijos, taip ir akinių rėmelių bei lęšių nuolat žengia į priekį, todėl ir jas privalu kiekvienam mūsų darbuotojui išmanyti. Nuolatinė investicija į žinias bei žingeidumas joms lemia ir užmokestį – „Fielmann“ savo rinkos segmente darbuotojams moka geriausius atlyginimus“, – pasakoja Gintautas Kersnauskas.
Jam antrina Jūratė Kersnauskė: „Per 50 metų sukaupta patirtis leidžia kelti ne tik profesinės kvalifikacijos kokybę, bet ir edukuoti optikos rinką, t.y. tinkamai ir atsakingai supažindinti akinių nešiotojus su technologinėmis naujovėmis, kurios kuriamos atsižvelgiant į klientų keliamus poreikius raiškiam matymui ir naudojimo patogumui. Todėl ir mūsų darbuotojų profesionalumas privalo žengti koja kojon ne vien tik su technologijomis, bet ir su sukaupta patirtimi, kuri leidžia užtikrintai patarti klientui net ir tais atvejais, kai kliento pasirinkimas būna netinkamas. Mūsų specialistai gali sau leisti pasakyti profesionalią nuomonę, į kurią rekomenduojame įsiklausyti“.
Iš meilės gamtai: 1.8 mln. medžių ir ekologinis ūkis
Įmonės įkūrėjui Güntheriui Fielmannui rūpi ne tik kokybiškai pasirūpinti milijonų europiečių rega – jam ne mažiau rūpi saugoti Žemę.
Nuo 1986 m. jis tęsia pažadą ir sau, ir aplinkosaugai – kasmet kiekvienam darbuotojui pasodinti po medį.
2009 m. G.Fielmannas kartu su tuometine Vokietijos kanclere Angela Merkel Büdelsdorfo skulptūrų parke pasodino milijoninį medelį, o iki šiol Europos šalių miškams, parkams ir žalesnėms miestų erdvėms jau įteikta per 1,8 milijono planetos plaučių grynintojų.
Siekdamas išplėsti savo pažado aplinkosaugai ribas, akinių imperiją sukūręs G.Fielmannas pasuko rūpestingo ūkininkavimo keliu.
Trijuose savo ūkiuose ne tik augina bei puoselėja avių veislę, kuriai gresia išnykimas, bet ir ekologiškas daržoves, vaisius, taip pat gamina ūkiuose užaugintų gyvulių mėsos ir pieno produktus, kuriuos tiekia Plono pilyje įsikūrusios mokymo akademijos studentų maisto ruošimui.
„Fielmann“ – iki šiol įkūrėjo šeimos valdoma kompanija, kuriai net ir pasikeitus kartoms, rūpi kiekvienas esantis šalia – ir klientas, ir darbuotojas, ir aplinka kurioje gyvename.