Įvaizdžio ekspertė – apie grožį: „Paputlintos lūpos neatrodo žaviai, jei šviečia kreivi dantys“

2021 m. spalio 17 d. 17:31
Andrė Marija Jonaitytė
Šiuolaikinis globalus pasaulis mirga nuo grožio procedūrų, kuriomis dailiosios lyties atstovės maskuoja tariamus išvaizdos trūkumus, pasiūlos. Plastinės operacijos gali mus paversti geriausia savo pačių versija – tokia ir yra jų paskirtis. Tačiau problema atsiranda, kai prasideda piktnaudžiavimas ir saiko nebuvimas, kuris naikina moters individualumą. Individualumą, kuris visada bus didžiausias moters išskirtinumas minioje. Kodėl visos nori būti to paties veido?
Daugiau nuotraukų (2)
Žmonių, nepasiduodančių vyraujančiam grožio kultui, yra mažesnė dalis. Skirtingi grožio kanonai tampa vienodais grožio matais.
Šio fenomeno kaltininkė – grožio globalizacija: azijietės šviesinasi plaukus, ilginasi kojas, didinasi akis, europietės putlinasi lūpas kaip juodaodės, dedasi braziliškus sėdmenis – visos gražinasi kaip išmanydamos su viltimi tapti vietinėmis gražuolėmis.
Tai ne kas kita kaip skirtingų žemynų moterų panašėjimas. Kai moterys aklai kopijuoja svetimus grožio standartus, grožyje nebėra harmonijos.
Ir nesupraskite manęs klaidingai, tikrai neturiu nusistatymo prieš plastines operacijas, bet noriu pabrėžti, jog profesionaliai atlikta plastinė operacija – tai ne užklijuota etiketė, kad gulėjai po chirurgo skalpeliu.
Moters grožis – subtilus ir subjektyvus dalykas, jo suvokimą lemia ekonominiai, kultūriniai, socialiniai skirtumai. Skirtingai socialinei grupei priimtini skirtingi išvaizdos standartai.
Aplinka turi įtaką ir netgi suburia panašios išvaizdos moteris. Tačiau grožis yra glaudžiai siejamas su estetika, o estetika – mokslas apie gerą skonį.
Geras skonis ir meninė pajauta padeda sukurti harmoningą žmogaus išvaizdą, o meninę pajautą lavina artimiausia aplinka. Todėl supratimas, kas tinka, jau yra vertybė!
Be to, grožis visais laikais buvo siejamas su moters sveikata: lygi veido oda, tiesūs balti dantys, gyvas žvilgsnis. Kiekviena moteris graži, kai švyti paslaptingu moteriškumu, todėl pirmiausia svarbu pradėti rūpintis savo sveika ir darnia išvaizda.
Juk hialurono rūgšties injekcijomis paputlintos lūpos neatrodo žaviai, jei besišypsant šviečia kreivi dantys. Jei nusprendėte prisiauginti blakstienas, neužgožkite jomis savo akių, nes neskoningai priaugintos blakstienos sukuria pavargusio žvilgsnio efektą. O juk akys – mūsų sielos atspindys, leiskite joms švytėti.
Tamsūs stori antakiai tinka ne kiekvienai, dažną padaro vyresnę ir griežtesnę. Rinkitės tinkamą makiažą ir jo spalvų gamas, kurios paryškina bruožus.
Kitas svarbus grožio ritualas – manikiūras. Šis žodis yra kilęs iš prancūziško žodžio „manucure“, kuris sudarytas iš dviejų lotyniškų žodžių: „manus“ reiškia „ranka“, „cura“ – „rūpinuosi“. Kitaip tariant, manikiūras – rūpinimasis rankomis.
Tai moteriškumo simbolis, o kadaise buvo ir turtingumo simbolis: senovėje karalienės turėjo be galo ilgus nagus.
Tai buvo nieko nedarančios moters simbolis – ji juk šokdina tarnus. Ilgi nagai reiškė aukštą statusą, o dabar tai gali reikšti prastą skonį.
Itin ilgi nagai, išmarginti piešiniais ar priklijuojamais blizgučiais, civilizuotoje visuomenėje atrodo vulgariai, bet egzotiškuose kraštuose tai meninės saviraiškos priemonė, deranti prie aplinkos.
Manikiūras – tai smulki, bet svarbi detalė, daug pasakanti apie jūsų skonio supratimą arba nebuvimą.
Nors globalizacija keičia grožio kanonus, visada save įvertinkite objektyviai, nes tai turi derėti su jūsų etnine kilme. Reikia suprasti, kad tai, kas tinka vienos kultūros moterims, netinka kitoms.
Kitas aspektas, kuris turi įtakos moters suvokimui apie grožį, – medijos ir socialiniai tinklai. Jie diktuoja, kas yra vertinga ir madinga visuomenėje, tačiau nepasako, kas tinka atskiram individui. Taip pataikaujama vyraujantiems grožio standartams. Tačiau ar tai ne tuštybės vaikymasis? Juk realybė ir reklama dažnai prasilenkia, o grožio paslaugų ir prekių reklamos tik skatina besaikį vartojimą ir piktnaudžiavimą grožio procedūromis.
Be to, socialiniuose tinkluose populiaru naudoti fotografijų ir videofiltrus, kurie sukuria iliuziją, nes pagražina mūsų išvaizdą, kurią videoformatu perteikiame pasauliui.
Todėl labai svarbu formuoti sąmoningą požiūrį į socialines medijas, o ne jas kaltinti dėl atsiradusių psichologinių problemų dėl išvaizdos.
Tėvai nuo mažens turėtų ugdyti aukštą savivertę savo vaikams ir padėti formuoti vaikui savo individualumą, nes didžioji socialinių tinklų žvaigždžių sekėjų dalis dažniausiai būna labai jauni žmonės ir jie tampa grožio kulto aukomis.
Harvardo universiteto antropologė atliko tyrimą – apklausė Fidžyje gyvenančias moteris. Jos buvo patenkintos savo išvaizda iki tol, kol neatsirado televizija.
Pamačiusios kitų žemynų liekno sudėjimo moteris didžioji dalis Fidžio gyventojų jautėsi per storos, joms atsirado valgymo sutrikimų, smuko moterų pasitikėjimas savimi ir savivertė.
Globalizacija keičia grožio standartus, formuoja vis naujus lūkesčius grožio pasaulyje, išbalansuoja supratimą, kas tinka, o kas ne.
Bet ar mums iš tiesų reikia tiek daug ir ar nuo nepamatuoto pertekliaus tampame laimingesnės? Vis siekiame tos tobulosios Aš.
Pasiimkime iš globalumo pasiūlos tiek, kiek reikia su saiku pabrėžti savo individualų grožį, kurį lygiai taip pat svarbu puoselėti ir iš vidaus.
Išmokime save vertinti objektyviai ir savo neprivalumus pakeisti privalumais, kurie yra didysis mūsų unikalumas šiame globaliame grožio pasaulyje.
Juk absoliutaus grožio formulė labai paprasta: savęs pažinimas, meilė sau, saikas ir geros emocijos.
Ir galbūt netobulai tobula ir yra tikroji moters globalaus grožio samprata?

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.