Moteris atsakymo į klausimą „kuo norėtum būti užaugusi?“ neturėjo iki 24-erių. Saviraiška skatino dirbti ir taip ieškoti savo stipriųjų pusių, dominančių sričių. Šiandien Karolina valdo sėkmingą verslą – elektroninę kosmetikos ir maisto papildų parduotuvę „NewCrush“. Įkūrusi stiprų rinkos žaidėją moteris tempo nelėtina – juk vos atsipalaidavus gali suprasti, kad tave aplenkė. Asmeninė patirtis išmokė viso krūvio sau neprisiimti, tiesa, tam reikėjo ir skaudžių pamokų.
Karolinos kelias versle prasidėjo šeimos valdomoje įmonėje, bet patogi vieta ilgainiui nedžiugino.
„Tai buvo paprasčiausias kelias – tikiu, kad ir ten man būtų sėkmingai susiklostę, tik klausimas, ar tai man būtų arti širdies ir autentiška? Nepabūgau žengti to žingsnio, nes tikėjimas buvo didesnis nei baimė. Man buvo labai svarbu, kai dar nežinojau, ką norėsiu veikti, kad tai skleistų gerą emociją. Skamba abstrakčiai, bet vėliau išsigryninome aiškias vertybes“, – sakė ketvirtus metus skaičiuojančio prekės ženklo įkūrėja.
Būdama paauglė Karolina ryžosi palikti gimtinę: gavusi tėvų leidimą persikėlė į Jungtinę Karalystę. Baigusi mokyklą lietuvė tęsė mokslus: Londono karališkajame koledže sėmėsi verslo vadybos žinių, dar vienus metus skyrė magistro diplomui – Londono imperatoriškajame koledže jai suteiktas strateginės vadybos magistro laipsnis.
„Tuo metu Lietuvoje skaitmeninė vadyba, nuomonės formuotojai buvo gana nišinis dalykas. Man tai buvo labai įdomu. Svarsčiau, kaip būtų įdomu šias žinias išbandyti praktiškai, eksperimentuoti“, – prisiminė į Lietuvą po studijų grįžusi Karolina.
Pradėjusi dirbti tėčio įkurtame versle mergina pritaikė svetur įgytas žinias. Netrukus pradėjo skaičiuoti pirmuosius vaisius – padidėjusią apyvartą, po kelių mėnesių darbo jau galėjo sau išsimokėti atlyginimą.
Užtikrinta darbo vieta tapo per ankšta – Karolina pradėjo jausti, kad tai nėra jos sritis, ėmė kažko trūkti. Mergina pradėjo stebėti save: ieškojo, kokios verslo valdymo sritys jai artimiausios, kuriose srityse ji galėtų atskleisti savo pranašumus.
„Verslų įkūrėjai turi stiprybės. Vieniems tai gali būti technologijos, kitiems – žmonių valdymas ar rinkodara. Mane traukė sritis, kurioje galėčiau greitai reaguoti, matuoti, kurti, – norėjau praktiškai išbandyti tai, ko mokiausi universitete“, – prisiminė sėkmingo verslo įkūrėja.
Atėjo metas kibti į darbus. Karolina prisimena, kad bendradarbiavimas su nuomonės formuotojais buvo ypatingas dar ir tuo, kad tuo metu Lietuvoje retas verslas naudojosi jų paslaugomis.
„Tai buvo nauja sritis ir vienas verslo sėkmės veiksnių – atsiradome reikiamu laiku reikiamoje vietoje. Daugiausia dirbome mainų pagrindais. Nuomonės formuotojų dėka užaugome – jokio kito vadybos biudžeto nebuvo, o parduotuvė vos gyvavo“, – pradžią prisiminė K.Barasnevičiūtė.
Atsigręždama į verslo pradžią verslininkė tikina, kad klaidų būta, bet jų nesureikšmina, nes nesėkmės – verslo dalis, o ištikusias problemas reikia spręsti operatyviai.
Daugiausia nežinomybės pasėjo koronaviruso pandemija, kai Karolinos gyvenimas maišėsi tarsi diena su naktimi.
„Daugiau kaip 400 mūsų klientų yra fiziniai asmenys – kosmetologai, grožio salonuose dirbantys meistrai, kurie negalėjo dirbti. Reikėjo greitai persiorientuoti, suvaldyti ne tik savo, bet ir komandos emocijas.
Jeigu nori eiti į priekį, versle niekada negali atsipalaiduoti – visuomet bus kas nors, kas veiks tau už nugaros, greičiau išmoks, semsis žinių ir padarys geriau. Norime eiti į priekį. Stengiamės problemas priimti ir spręsti – dažniausiai vieno teisingo būdo nėra, yra keletas išeičių. Svarbiausias dalykas – ne klaidos ir problemos svarstant: „Štai mums taip nutiko“, o apmąstymai, kodėl taip atsitiko, ar tai mano, komandos, o gal sistemos nebuvimo klaida ir ką daryti, kad tai nesikartotų.
Galbūt gali atrodyti, kad visos kliūtys yra unikalios, bet jos vienaip ar kitaip kartojasi“, – svarstė K.Barasnevičiūtė.
Visas jėgas ir mintis skyrusi verslo plėtrai Karolina asmeniškai pajuto, kad atsidavimas tik darbui turi brangią kainą. Lūžiu tapo įvykis, kai jauna moteris suprato, kad perdegė – važiuodama automagistrale patyrė panikos priepuolį. Ženklų būta ir anksčiau.
Pavyzdžiui, savaitgaliui Karolina atvykdavo į sostinę pasisvečiuoti pas draugę. Galiausiai, artėjant metui grįžti į namus, širdis imdavo plakti dažniau, apnikdavo nerimas, būta ir priepuolių.
„Tai įvyko iš didžiulio spaudimo sau, susikurtos iliuzijos, kad turi dirbti absoliučiai be poilsio.
Po įvykio automagistralėje ėmiau svarstyti, kad jei tai tęsis, prarasiu ugnį daryti, kurti. Neklausiau savo organizmo, variau automatu – pamiršau, kad kartais reikia ir sustoti“, – prisiminė Karolina.
Jauna moteris suprato, kad pati nesusitvarkys, organizmas siuntė ženklus, kad reikia pagalbos. Kai pirmą kartą apsilankė pas psichologę, Karolina suprato, kad šis žingsnis – vienas geriausių jos sprendimų.
„Išsikalbant galima atrasti įrankius, kurie padeda pamatyti dalykus iš kitos perspektyvos, atveria kitokį požiūrį. Kai galėjome sau leisti, sukūrėme autentišką labdaros veiklą – emocinei sveikatai gerinti skirtą iniciatyvą „O kaip jautiesi tu?“
Parduodamais produktais, komunikacija siekiame skleisti gerą nuotaiką, tad ir šios iniciatyvos tikslas – palaikyti įmonės ritmą, trokšti žinių, pasiūlyti naujovių. Užpildęs anketą asmuo gali gauti tris nemokamas psichologo konsultacijas, būna, kad jų skaičių padidiname.
Psichologės sulaukia širdį spaudžiančių padėkų – to neatpirks jokia apyvarta. Didžiuojamės, kad idėja padėti kilo iš asmeninės patirties“, – svarstė Karolina, norinti kuo didesniam žmonių ratui suteikti viltį, kad galima jaustis kitaip, nebūtina kentėti vienam.
Baimė, nežinomybė – būsenos, kurios apėmė Karoliną, kaip ir daugelį, sužinojus apie Ukrainoje vykstantį karą.
„Esu žmogus – jautriai reaguoju. Mes, kaip verslas, turime įrankius, auditoriją, tad nusprendėme prisidėti viskuo, kuo galime.
Pirmosiomis karo dienomis atsisakėme reklamos kampanijų – tuo metu apie tai negalvojome, bet tai stipriai kirto finansiškai. Komunikavome apie pagalbą, aukojome finansiškai, patys rinkome paramą – susitelkėme į pagalbą. Buvo daug chaoso, baimės – tiek man asmeniškai, tiek komandai. Susikaupėme – mus sieja stiprus komandinis ryšys, tad palaikėme vienas kitą, galvojome, ką galime padaryti.
Reikia gyventi toliau, tad stengiamės prisidėti, atnaujinome „O kaip jautiesi tu?“ iniciatyvą – nufilmavome naują vaizdo klipą, norime įtraukti daugiau įmonių“, – pasakojo verslininkė.
Moteris pastebėjo, kad visokeriopa, taip pat ir finansinė pagalba karo krečiamai šaliai yra viena medalio pusė.
„Mūsų partnerių „Anima psichologija“ psichologė primena, kad psichologines karo pasekmes jausime ne mėnesį ir ne du, metai iš metų, nes karas – ne tas įvykis, kurį pamiršęs gyveni toliau.
Tad nusprendėme dar labiau sustiprinti iniciatyvą, plačiau skleisti žinią apie emocinės pagalbos priemones – norime padėti didesniam skaičiui žmonių“, – planus atskleidė K.Barasnevičiūtė.