Pasaulis pasikeitė: kokią įtaką sijonuoti vyrai turės ateityje?

2019 m. rugpjūčio 17 d. 12:06
Lrytas.lt
Kovos su lyčių prietarais rezultatu tapo vyriškosios mados moteriškėjimas. Kaip į šią tendenciją reaguoja pasaulio mados milžinai? Kokia ateityje bus vyrų mados kryptis?
Daugiau nuotraukų (7)
Dėl moterų madą ištikusios idėjų krizės dėmesio centre atsidūrė vyriškoji. Pagrindiniais karščiausių naujienų skleidėjais tapo „Louis Vuitton“ vyrų linijos kūrybiniu direktoriumi paskirtas amerikiečių dizaineris Virgilas Abloh, britas Kimas Jonesas, madingiausias pasaulio merginas įspraudęs į „Dior Homme“ kelnių kostiumus ir prancūzas Hedi Slimane'as, mados namams „Celine“ sukūręs pirmąją kolekciją vyrams.
Vyriškosios mados žvaigždės moko moteris nebijoti derinti rožinės ir žalių spalvų, avėti sandalais su kojinėmis, išmanyti sportbačių modelius.
Remdamasi rinkos rodiklių analize, „Euromonitor International“ konstatavo ne tik stabilų vyriškosios mados pardavimų augimą. Kompanija taip pat prognozavo, kad stipriosios lyties prekės ženklų rinka 2017-2022 m. pagal apimtis pranoks moteriškąją.
Kalbant apie atskirus prekės ženklus, taip jau įvyko „Balenciaga“ mados namuose.
Dėl vyrų mados pakilimo visų pirma reikia dėkoti feministėms. Tiek daug pasiekusios kovoje dėl lyčių lygybės, jos leido sustiprėti ir vyrų teisėms.
Jau nieko nebestebina stipriosios lyties eilės prie „Supreme x Louis Vuitton“, vyrai „medžioja“ vintažinius belgo Rafo Simonso ir austro Helmuto Lango daiktus.
Kaip kažkada merginos, „pasikėsinusios“ į vyriškąjį garderobą, dabar jau stiprioji lytis be baimės, nebodami priekaištų žvilgteli ir į moteriškų drabužių spintą.
Gana konservatyvi ir vizualiniu požiūriu ribota vyriškoji mada „pražydo“, – tiesiogine šio žodžio prasme.
Margaspalviai gėlėti raštai, švelnios pastelinės spalvos, pusiau perregimi audiniai, iki žemės siekiančios suknelės ir elegantiški aukštakulniai vyrų kolekcijose – visa tai pagrindinis šio šimtmečio mados proveržis.
Italų dizainerio Alessandro Michele stilius, – šifono palaidinėmis su kaspinais apvilkti subtilių veido bruožų vaikinai, – tapo „Gucci“ sensacija.
H.Slimane'as mados namų „Dior“, „Saint Laurent“ ir „Celine“ kolekcijose dėmesį sutelkė į itin aptemptus drabužius. Jo kolega R.Simonsas vyriškius įspraudė į mini sijonėlius.
Tai pavadinti nauju vyriškosios mados iššūkiu sudėtinga. Dar 1969-aisiais legendinės muzikos grupės „The Rolling Stones“ lyderis Mickas Jaggeris nešiojo ilgus plaukus ir palaidines su raukiniais.
„Dabar net juokinga prisiminti, kokį šoką patyrė visuomenė po prancūzų dizainerio Jeano Paulio Gaultier kolekcijos „Vyrai, vilkintys sijonus!“ 1985-aisiais!
Triukšmo buvo ne mažiau nei trečiame dešimtmetyje dėl moterų, apsimovusių kelnes“, – sako britų madų žurnalistė Suzy Menkes.
Bet ji patikslina, kad kai tai buvo vieninteliai takoskyros išnykimo tarp moteriškosios ir vyriškosios mados atvejai. Tokia tendencija dabar tapo masiniu reiškiniu.
Istoriniu požiūriu vertinat, esama vieno svarbaus skirtumo. Kelnėta moteris buvo kovos už lygiateisiškumą išraiška, o sijonu apsirengęs vyriškis nepretenduoja į jokį šūkį.
Priešingai, tai pasaulinio lyčių ribų nykimo proceso pasekmė ir vienas pagrindinių Z kartos požymių.
Visų laikų jaunimui buvo būdinga kova už normų ir tradicijų laisvę. Bet šįkart jaunikliai pakilo stojo į „mūšį“ dėl lyčių ribų.
„Irregular Labs“ ir „Gucci“ išaiškino, kad 25 proc. Z kartos atstovų mano, jog per visą gyvenimą jų lytis pasikeis. Ir net 45 proc. tikisi, kad tai įvyks du tris kartus.
Socialinis tinklas „Facebook“ suteikia galimybę jo vartotojams pasirinkti lytį iš 71 varianto (taip, jei registruositės dabar, jums leis pasirinkti ne tik moterišką ar vyrišką lytį, bet ir daugybę variantų, pavyzdžžiui interseksualus ar dvilytis). Kai kuriose Amerikos valstijose gimimo liudijime lytį galima pakeisti į X – „neapsisprendęs/usi“.
Holivudo žvaigždės Charlize Theron, Megan Fox ir amerikiečių atlikėja Gwen Stefani savo atžaloms taiko neutralios lyties auklėjimą. Jų ūgtelėję sūnūs nešioja sukneles, dažo nagus ir sutinka vadintis dukterimis.
Klasifikacija, kuri daugelį amžių nustatydavo socialinius vaidmenis ir jiems atitinkančią išorę, nebereikalinga. Dabar moteriškumas nėra matuojamas sijono ilgiu ir pakulnės aukščiu, kelnių kostiumas nėra tolygus pareiškimui: „Aš – tikras vyras“.
Prekės ženklai reaguoja į permainas. „Prada“, „Gucci“, „Burberry“, „Saint Laurent“, „Balenciaga“ – tik pradžia ilgo mados namų sąrašo, kurie sujungė vyriškų ir moteriškų kolekcijų demonstravimą.
Viename didžiausių prekybos centrų, – Helsinkio „Stockman“ atsirado lyties požiūriu neutralių drabužių skyrius. Prie prekės ženklų, kurie pasirinko tokius modelius, priklauso „Nasir Mazhar“, „Agi and Sam“, „Hood By Air“. Ir jų gretas nuolat papildo vis nauji.
Bet ši tendencija nėra vien podiumo reiškinys. Pamėgdžiojimo pavyzdys – nauja madingai besirengiančiųjų karta, kurios priešakyje žengia Holivudo aktorius Ezra Milleris. Jis ir jo pasekėjai savo stiliumi paįvairino juodųjų smokingų ant raudonojo kilimo gretas.
Pateikiame keletą naujausių pavyzdžių iš Auksinių gaublių teikimo ceremonijos. Australų aktorius Cody Fernas (30 m.) vilkėjo pusiau permatomą palaidinę ir avėjo „Maison Margiela“ batus su kulnu.
Amerikiečių aktorius Billy Porteris (49 m.) ant raudonojo kilimo buvo apsisiautęs gėlėmis išsiuvinėta mantija su rožiniu atlasu vidinėje dalyje – „Randi Rahm“ kūrinys.
Ir, žinoma, Spike'as Lee (61 m.) su safyrinės spalvos „Gucci“ šilku. Šis Holivudo režisierius vis dažniau ima pavyzdį iš madų dizainerio A.Michele gerbėjo Jaredo Leto (47 m.). JAV aktorius, alternatyvaus roko grupės „30 Seconds to Mars“ vokalistas nuolat pozuoja fotografams vilkėdamas tai levandų spalvos smokingą, tai žalią surdutą (ilgas dvielis švarkas) su didžiule rožine gėle ant krūtinės.
Neutralios drabužių mados gerbėjai šį pavasarį galės nešioti gėlėtus „Dior“ mados namų marškinius, nėriniuotas „Dolce and Gabbana“ kelnes ir blizgančias, iki žemės siekiančias „Moschino“ sukneles.
2019-2020 m. rudens žiemos madų kolekcijų papildo rožinės spalvos paltai su R.Simonso drugeliais, „Crop top“ marškinėliai ir maudymukai „Dsquared2“ , vakarinės rankinės ant grandinėlių ir ryškios „Versace“ kaklaskarės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.