Pasikeitė turtingų tėvų statuso simbolis – dabar tai ir vaikams padeda užsidirbti milijonus

2019 m. gegužės 25 d. 10:23
Prabangių madingų vaikų drabužių rinka auga. Bet ar iš tikrųjų trijų metų pypliai svajoja apie prabangius kailinius paltukus, „Gucci“ mados namų megztinius ir tiulo suknelę už 1500 eurų?
Daugiau nuotraukų (18)
Pašiltinti „Gucci“ šliaužtinukai – 170, gėlėta „Dolce and Gabbana“ suknelė vienerių metų mergaitei – 375, sportinis „Balenciaga“ kostiumas – 500 eurų.
Garsioji amerikiečių ritmenbliuzo atlikėja Beyonce savo dukrelei Blu Ivy nepagailėjo 11 tūkst. dolerių. Tiek kainuoja Australijos vaikų mados prekės ženklo „Mischka Aoki“ suknelė.
Dizainerių vaikų drabužiai tapo tradicija. Jau Monako kunigaikštienė Gracia Patricia savo vaikus rengė kaip mažuosius supermodelius.
Šeštojo dešimtmečio pabaigoje jos dukrelei, kunigaikštytei Caroline sukneles kūrė garsusis Christianas Dioras. Vėliau atsirado madingų drabužių linija „Baby Dior“.
Bet dar niekada tiek daug prabangių mados namų nebuvo atradę jaunesnių nei dešimties metų amžiaus klientų kaip pastaraisiais metais. Beveik kiekvienas garsus prekės ženklas turi vaikų mados liniją. „Versace“, „Burberry“, „Gucci“, „Dolce and Gabbana“, „Balenciaga“, „Marc Jacobs“, „Givenchy“, „Fendi“.
Vien internetinė madingų drabužių parduotuvė „Farfetch“ tuo tarpu siūlo 184 įvairius dizainerių prekės ženklus kūdikiams ir vaikams. 2017 metais buvo tik 84.
Prabangi interneto parduotuvė Net-a-Porter.com nuo liepos mėnesio turi išskirtinę „Gucci“ mados namų kolekciją jaunesniems nei 12 metų vaikams.
Brangiausia suknelė kainuoja 1900 eurų, pigiausias gaminys, dirželis – 120 eurų.
„Užmirškite saldumynus! Ši kolekcija vaikų svajones paverčia tikrove“, – taip „Gucci“ mados kolekciją savo internetinėje svetainėje reklamuoja Net-a-Porter.
Bet daugumas trimečių veikiausiai labiau džiaugtųsi šokoladinių ledų rutulėliu nei dramblio kaulo spalvos, išmoningų raštų vilnoniu megztiniu (340 eurų).
Jei vaikams leistų patiems išsirinkti savo drabužius, jų skonis neabejotinai būtų kitoks.
Bet vaikų mados taikinys – jų tėvai. Ir tai byloja liaupsinamos naujos „Gucci“ linijos internetinis puslapis: „Aksesuarų atnaujinimas: tobulai aprengti vaikai“.
Stilingai, brangiais drabužiais aprengtas vaikas, turintis savo paskyrą „Instagram“, – naujasis pasiturimų tėvų statuso simbolis.
Kaip penkerių metų North West, ant juodos vakarinės suknelės vilkinti brangius kailinukus. Tai – viena nuotraukų, įkeltų jos mamos, realybės šou žvaigždės Kim Kardashian.
Savo „Instagram“ paskyroje, žinoma Coco-pinkprincess vardu mergaitė iš Tokijo pozuoja „Balenciaga“ kelnėmis ir „Fendi“ batais. Aštuonmetė turi daugiau nei 680 tūkst. sekėjų.
Dešimties metų Ivanas, žinomas „Instagram“ kaip „thegoldenfly“, mielai demonstruoja nuolat besikeičiančius ribotos pasiūlos dizainerių sportbačius. Jo sekėjų skaičius perkopė per 100 tūkst.
Vokietijos madų tinklaraštininkės Jessica Weiss, žinomos kaip Journelles, pusantrų metų sūnus Levi – „Minijournelles“, turi 14 tūkst. sekėjų. Priešingai nuo kitų įžymybių J.Weiss nuolat slepia savo vaiko veidą.
2017 metais vaikų mados apyvarta siekė 138 mlrd. eurų. Tai reiškia, jog ši verslo šaka augo šešiais procentais, – daugiau nei suaugusiųjų.
Išties, įspūdingi skaičiais žemo gimstamumo laikais.
Naujojo tūkstantmečio tėvai – vaikų mados variklis. Jie nori matyti savo atžalas tais pačiais drabužiais, kuriuos su malonumu nešioja patys.
„Jauni tėvai norėtų, kad vaikai būtų jų drabužių stiliaus atspindys. Ir atrodytų taip pat šauniai kaip ir jie“, – sako prabangaus prekės ženklo „Moschino“ dizaineris Jeremy Scottas.
Ir dėl to vaikų drabužių versijos atkartoja modelius iš suaugusiųjų kolekcijos.
Taip pamažu keičiasi ir vaikų ugdymo pobūdis.
Neseniai iliustratorius Davidas Parkas išleido knygą. Jis moko abėcėlės ne anties, bebro ir chameleono paveiksliukais, o įvairiais sportbačių modeliais.
A raidė – modelis „Airmax“ („Nike“), C – „Converse“ , F – „Fila“, G – „Gucci“.
Iliustruota D.Parko knyga skirta visiems dėl sportbačių pamišusiems tėvams.
„Vaikus pasitelkiame kaip variklį savo kūrybingumui atskleisti ir kaip mūsų pačių veidrodį“, – sako Christine Su.
Jos vadovaujamas internetinio puslapis „Hypekids“ perteikia jauniausiųjų mados vartotojų dvasią. Vaikai pageidautų, kad tėvai juos rengtų taip, kaip savo vaiką dabar rengia.
„Mano sūnaus mokytoja niekada nesako, kad jis – protingiausias, bet visuomet tvirtina, kad jis – stilingiausias“, – sako Ch.Su.
Tokiu būdu, tikslingai nukreipiant žvilgsnius į vaikų madą, užsitikrinami ir ateities klientai. Juk madų namai neatlieka šviečiamojo užsakymo, o tik ekonominį.
Motina ir tėvas nusprendžia, kuomet jų atžalos norėtų prekės ženklų ir dėmesio savo išorei. Kaip tik pirmaisiais metai tėvai daro stiprų poveikį savo vaikų prekės ženklo atpažinimo pojūčiui.
Vis dar didžiajai jaunesnių nei dešimties metų vaikų daliai nesvarbu kokius prekės ženklus jie nešioja. Jie karstosi ant medžių, šokinėja į purvyną, apsitaško pomidorų padažu – net jei tai „Dolce and Gabbana“ drabužis.
Kyla klausimas, kaip elgsis būdami suaugę? Ar turės sveiką požiūrį į savo kūną ir vartojimą?
Bet šia tema iki šiol nėra jokių ilgalaikių tyrimų.
Parengė Ona Kacėnaitė
vaikų madaInstagram^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.