Kvepalų magiją kuriančioje prancūzų aristokratų šeimoje – ir Lietuvos pėdsakas

2018 m. gruodžio 24 d. 20:45
Jei norite po savęs palikti paslaptingą pėdsaką, jums reikėtų kvepintis aromatu, kurio sudėtyje yra šafrano. Jei norite būti jausminga ir šilta, pasikvėpinkite aromatu, kurio sudėtyje yra medaus. Išskirtiniai kvepalai, o juos talpinantis buteliukas – meno kūrinys. To visada siekia viena prabangiausių pasaulyje kosmetikos bendrovių „Sisley Paris“.
Daugiau nuotraukų (8)
Prancūzų bendrovę „Sisley Paris“, kuriančią odos priežiūros priemones, dekoratyvinę kosmetiką ir kvepalus, 1976 m. įkūrė Isabelle ir Hubertas (1926–2015) d'Ornano. „Sisley Paris“ savininkai – aristokratai, turintys giminystės ryšių su istorinėmis asmenybėmis.
Huberto šeima giminiuojasi su Napoleonu Bonaparte'u – pirmuoju Prancūzijos imperatoriumi. Isabelle, kilusi iš Lenkijos grafų Potockių giminės, pagal motinos liniją giminiuojasi su įtakingiausia Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės gimine – kunigaikščiais Radvilomis. Grafų svetainę Paryžiuje puošia Barboros Radvilaitės, Lenkijos karalienės ir Lietuvos didžiosios kunigaikštienės, portretas.
„Sisley Paris“ aromatų buteliukai – lyg meno kūrinys, o juos vainikuoja originalus kamštelis, kuriuos kuria žinomas lenkų skulptorius Bronislawas Krzysztofas.
Įmonės produktų veidas ir mūza daugelį metų buvo d'Ornanų dukra Elisabeth. Klasikinių aromatų „Eau du Soir“ ir „Soir d'Orient“ buteliukų kamšteliai – tai skulptoriaus B.Krzysztofo sukurtas miniatiūrinis skulptūrinis Elisabeth portretas.
Kai bendrovė „Sisley Paris“ buvo įkurta, augalinių ekstraktų ir eterinių aliejų naudojimas kosmetikoje Europoje dar buvo pažangi idėja.
„Grafas H.d'Ornano manė, kad augalų pasaulis kosmetikoje – neatrastas. Būdamas puikus verslininkas jis suvokė, kad, pasitelkus technologijos pažangą, galima nepaprastai efektingai panaudoti geriausias augalų bei eterinių aliejų savybes kosmetikos produktuose.
Taigi „Sisley Paris“ – viena pirmųjų bendrovių, kuri pradėjo naudoti natūralius augalų ekstraktus kosmetikos produktuose. Įmonės koncepcija – fitokosmetologija. Tai reiškia, kad visi jų produktai yra gaminami iš natūralių augalinių ekstraktų ir eterinių aliejų“, – pasakojo šios bendrovės atstovė Lietuvoje – verslo psichologijos magistro studijas baigusi Dovilė Railaitė, su „Sisley Paris“ dirbanti devynerius metus.
Tiesiog preciziškai, geriausiu metų laiku surinkti tik aukščiausios rūšies augalai, augantys tik pačiose geriausiose tai rūšiai būdingose vietose, kosmetikos produktuose naudojant tik pačias geriausias jų dalis, lėmė ypatingą šių produktų efektyvumą. Dėl to „Sisley Paris“ laikomi fitokosmetikos lyderiais pasaulyje.
Šios bendrovės gaminami kvepalai praturtinti ir natūralia įvairių augalų esencija, kuri ilgiau išlaiko kvapą ir kvepalams suteikia išskirtinumo.
Pirmasis „Sisley Paris“ aromatas „Eau de Campagne“ (1976 m.) – lyg šviežio oro gūsis, jis skirtas ir vyrams, ir moterims. Juo galima kvepintis ir žiemą, ir vasarą, ir kaime, ir mieste. Aromatas dvelkia šviežia žole, laukais – gamta. Sukurti šį aromatą didelį gamtos mylėtoją grafą Hubertą įkvėpė laikas, praleistas su šeima sodyboje.
Į kiekvieną aromatą „Sisley Paris“ bendrovė žiūri kaip į meno kūrinį. Kiekvienas aromatas turi tam tikrą asociaciją ar prisiminimą, tarsi įkūnytą istoriją. Kiekvieno aromato kūrime dalyvauja ir su parfumeriais bendradarbiauja pati grafienė I.d'Ornano.
„Eau du Soir“ aromatas grafienei brangus ir ypatingas – tai vyro dovana. 1990 m. buvo sukurti kvepalai tiktai jai – „Eau du Soir“. Jie buvo įkvėpti jos vaikystės prisiminimų apie vakarinius pasivaikščiojimus Alkazaro rūmų soduose Sevilijoje, Pietų Ispanijoje, kur ją žavėdavo nuostabiai kvepiančios alyvos.
Apie devynerius metus niekas šiais kvepalais nesikvepino, tiktai grafienė Isabelle. Grafas Hubertas puikiai atskleidė dovanos savo žmonai unikalumą: „Galima užmiršti moters vardą, jos bruožus ar jos istoriją, tačiau jei vis dar prisimename sutiktos ar mylėtos moters aromatą, ji neabejotinai kvepėjo „Eau du Soir“.
Tik 1999 m. šie kvepalai buvo pradėti gaminti ir pristatyti plačiajai visuomenei.
Naujausiame aromate „Izia“ – didelė pačios grafienės Isabelle kūrybos dalis. Jame atskleistas tam tikros veislės rožių, augančių jos sode, aromatas. Šeimos ir draugų aplinkoje tas rožes grafienė vadina d'Ornano rožėmis. Jų žiedai – dideli, purūs, panašūs į bijūnų. Grafienė Isabelle nė nenumanė, kad vieną dieną tie žiedai paskleis savitas kvapų natas, kurių dėka bus sukurti kvepalai.
Kvepalų istorija veda į tolimą praeitį – į grafienės prisiminimus apie savo protėvių Potockių pilies rožių sodą, esantį pietų Lenkijoje, Lankuto mieste (dabar pilyje – muziejus. – Red). Dalį rožių iš ten grafienė perkėlė ir pasodino savo vilos sode Luaros slėnyje Prancūzijoje.
Aplinkinių medžių saugomos nuo vėjo, nuskintos jos išsaugo unikalų savo aromatą. Laikas ištrynė lentelėje įrašytą jų pavadinimą ir padarė jas bevardėmis, tačiau dėl šios paslapties rožės tapo dar gražesnės ir patrauklesnės. Gaivios, neprijaukintos, jos išskiria savo kvapą ankstyvą rytą ir dar ilgai skleidžia gaivų, citrusinį aromatą.
Tačiau šių rožių kvapu galima mėgautis tik dvi paskutiniąsias gegužės savaites. Pati grafienė jas skindavo, vyniodavo į specialų drėgną popierių, kad vėliau jos prasiskleistų, ir siųsdavo kartu su atviruku savo draugams, pažįstamiems kaip gražų pasveikinimą. Taip atsiskleisdavo unikalus šių gėlių aromatas.
Tas aromatas grafienei taip patiko, kad vieną dieną ji nusprendė, jog norėtų juo džiaugtis ne tiktai dvi gegužės savaites, o visus metus. Taip buvo sukurtas aromatas „Izia“, pasirodęs prekyboje 2017 metų vasarį.
Izia – tai malonybinis lenkiškas grafienės vardo trumpinys. Jis pirmą kartą buvo parašytas jos ranka asmeninėje korespondencijoje. Šeimoje, tarp giminaičių, neformalioje aplinkoje grafienė vadinama tiesiog Izia. Ji mėgdavo išsiuvinėti žodį „Izia“ – kaip savo parašą.
Palyginti su kitais „Sisley Paris“ aromatais, „Izia“ yra švelnesnis, gaivesnis, romantiškesnis, jausmingesnis.
Prie šių kvepalų sukūrimo prisidėjo penkios moterys: pati grafienė I.d'Ornano, pateikusi idėją sukurti kvapą, kuris perteiktų jos mėgstamų rožių aromatą. Taip pat parfumerė Amandine Clerc-Marie, kurios buvo paprašyta, kad, pasitelkusi savo žinias bei patirtį, atkurtų d'Ornano rožių aromatą. Ji – vadinamoji aromato „Izia“ nosis. Jos darbas – sukurti kvapą tokį, kokia pateikta jo idėja.
Taip pat į šių kvepalų kūrybą buvo įtraukta grafų dukra Christine d'Ornano – „Sisley Paris“ bendrovės viceprezidentė, puiki modernaus meno žinovė. Christine draugė britų menininkė Quentin Jones sukūrė „Izia“ aromato įvaizdį.
Penktoji moteris – grafienės giminaitė Sonia – kvepalus personifikavo, tapo jų reklaminiu veidu. Ilgais rusvais plaukais tarsi Botičelio Venera Sonia žvelgia iš ore kabančio auksinio apskritimo.
Bendrovės atstovė D.Railaitė lankėsi grafų d'Ornanų apartamentuose Paryžiuje. Ji turėjo išskirtinę galimybę pažvelgti į aristokratų gyvenimą iš arti. Su „Sisley Paris“ kosmetika ir parfumerija dirbančius Lenkijos ir Baltijos šalių atstovus priėmė grafai I. ir H.d'Ornano bei jų sūnus Philippe'as.
„Visi buvome sužavėti daugybės meno kūrinių, puošiančių išskirtinio dizaino grafų namus. Vienoje pagrindinių svetainių kabo Barbolos Radvilaitės portretas. Kai prisistačiau, kad esu iš Lietuvos, grafienė pasakė, kad iš tos šalies kilę jos protėviai Radvilos. Ir apie tai kalbėjo su šypsena veide, sentimentaliai.
Grafienė atrodė efektingai. Ji mėgsta išskirtines aprangos detales, išskirtinius papuošalus, yra labai elegantiška ir stilinga. Kaip asmenybė – labai šilta, jaunatviška, empatiška. Sužavėjo mus visus. Nors puikiai suvokėme, kad jie – aristokratai, tačiau jautėmės tarsi bendrautume su savais žmonėmis“, – pasakojo D.Railaitė.
Priėmimas truko apie tris valandas. D'Ornanai svečius vaišino užkandžiais, kava, arbata, pyragaičiais.
„Ne tik padavėjai siūlė visko ragauti, bet, pamenu, ir pats grafas Hubertas mums prinešdavo užkandžių lėkštes – imkite, ragaukite, vaišinkitės. Jaučiausi tarsi pas artimus, savus žmones atvykusi. Jie sukūrė labai malonią, šiltą namų atmosferą“, – įspūdžiais dalijosi Dovilė. Šeimos vertybės puoselėjamos ir pačioje bendrovėje. Jos savininkai labai vertina ištikimybę, nuoširdumą. Bendrovė turi savas darbo ir kūrybos taisykles ir nesivaiko to, kas šiuo metu rinkoje madinga, ką reikėtų sukurti tuoj pat – per kelis mėnesius. Ji siekia, kad į rinką patenkantys produktai taptų geriausiais savo kategorijoje. Dėl to kai kurių produktų kūrimas užsitęsia iki 10 ar 12 metų.
KvepalaigrafasBarbora Radvilaitė
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.