Net praėjus 40 metų po to, kai Donatellos brolis Gianni Versace Milano centre, Dela Spigos gatvėje, atvėrė pirmojo savo butiko duris, šis prekės ženklas yra tarp lyderių pasaulyje. Dabar D.Versace terakotos plytelių spalvos oda tiesiog švyti, o ilgi šviesūs lyg vaniliniai plaukai krinta švelniomis bangomis.
Net ir žengdama su aukštakulniais žudikais ji pilna elegancijos ir rafinuoto subtilumo, rašo žurnalas „Stilius plius“.
„Avalynė su platforma tikrai yra patogi, patikėkite. Ar visada aunuosi aukštakulnius? Dabar jau ne, − šypsojosi mados kūrėja. – Sporto klube mielai aviu sportbačius, o namuose visada vaikštau basa. Kitais atvejais − taip, aviu aukštakulnius.“
Būdama 62-ejų Donatella yra meno direktorė ir viceprezidentė kompanijos, kurios pajamos per metus – daugiau nei 65 mln. eurų. Gal kiek seksistiška kalbėti apie šios moters išvaizdą, bet būtent ji traukia ne tik nuotraukose.
„Negimiau fantastiškai graži, bet visada norėjau būti įspūdinga. Todėl šviesiai nusidažiau plaukus, pradėjau avėti aukštakulnius. Esu žema – 1,57 cm ūgio, kaip ir dainininkas Bruno Marsas, todėl aukštakulnius aviu visada ir visur.
Žinau, kad jie nėra itin madingi, tačiau žiūrėdama į save veidrodyje, kai aviu aukštakulnius, jaučiuosi ir atrodau geriau, esu labiau pastebima“, – kalbėjo ji.
Ta Donatella, kurią žmonės pažinojo prieš dešimtmetį, ir šiandien užkariavusi mados pasaulį – tarsi du skirtingi asmenys. Moters plaukai anksčiau buvo kone dukart ilgesni ir plonesni, o iškarpytos sruogos dengė kone pusę veido. Jos oda buvo rausva ir sudirgusi.
Tuo metu moteris daug rūkė, o jos rankos lengvai drebėjo – tai buvo akivaizdu, kai Donatella prie lūpų keldavo mažytį espreso kavos puodelį.
Moteris buvo perkopusi 50-metį ir dažnam atrodydavo kaip nykštukas, kurio uždaras gyvenimas vyksta tik jos uždaruose apartamentuose.
Dabar, praėjus dešimčiai metų, ji atrodo kur kas jaunesnė nei tada, kai iš tiesų buvo jaunesnė. „Versace“ populiarumas ir sėkmė pasiekę aukštumas, kaip ir šios imperijos valdovė.
Aplinka, kurioje sukasi ši moteris, kaip ir šalia jos esantys žmonės – šviesi ir energinga, tačiau kartu ir kelianti atsipalaidavimą.
Donatella atrodo labiau spindinti ir tik jos prikimęs balsas išduoda, kad čia – ta pati, nors jau dešimt metų nerūkanti, moteris.
„Kai mano brolis buvo nužudytas, viso pasaulio akys nukrypo į mane. Esu tikra, kad net 99 proc. tokių stebėtojų manė, kad nesusidorosiu, man nepavyks.
Iš pradžių net ir pati taip pat galvojau. Juk Gianni buvo karalius, o mano visas pasaulis tuo metu, kai jo netekome, subyrėjo į šipulius“, – pasakojo ji.
Šiandien, po Gianni mirties praėjus dviem dešimtmečiams, Donatella sėkmingai vadovauja imperijai, o 2004-aisiais net išgelbėjo verslą nuo gresiančio bankroto.
„Versace“ vadovą Didžiojoje Britanijoje Jonathaną Akeroydą Donatellai pavyko prisivilioti iš mados namų „Alexander McQueen“. O 80 proc. jos imperijos akcijų vis dar priklauso šeimai – didžiąją jų dalį valdo Donatellos dukra Allegra, kuriai 31 metai.
Allegros brolis Danielis paveldėjo dėdės Gianni meno kolekciją, kuri šiuo metu verta daugiau nei 40 mln. eurų – kur kas daugiau, nei ši kolekcija kainavo prieš dvidešimt metų.
D.Versace istorija prasidėjo 1955-ųjų gegužės 2 dieną – ji gimė Kalabrijos Redže (Italija). Jos motina, drabužių modeliuotoja, dukrai leido žaisti audinių krepšiuose, kurie jai dirbant stovėjo kambario viduryje.
Mergaitės broliai – Santo ir Gianni – tuo metu buvo 10-ies ir 8 metų. Mažylės ryšys su Gianni užsimezgė iškart, nepaisant jų amžiaus skirtumo.
„Buvau jo lėlė ir geriausia draugė. Jis rengdavo mane šauniais drabužiais, vesdavosi į diskotekas ir klubus, kai man buvo vos 11 metų. Man tai patiko – šiuos laikus vadinu geriausiais savo gyvenime“, – pasakojo „Versace“ imperijos galva.
Iš namų į Florenciją mergina išvyko studijuoti, tačiau netrukus grįžo pas brolį ir įsitraukė į prabangų ir šaunų tuometį gyvenimą.
Juk 10-ajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje supermodeliai podiumu žengdavo dainuodami atlikėjo George’o Michaelo hitą „Freedom“, o Liz Hurley pasirodė visus šokiravusia žiogeliais susagstyta itin atvira suknele.
„Mes buvome trise – ramusis Santo, baisus nenuorama Gianni ir aš – jo bendrininkė“, – taip Donatella apibūdino tų laikų realybę. Ji buvo atsakinga už „Versus“ liniją, kuri pasaulį išvydo 1989-aisiais.
Vėliau moters laukė ir kitas išbandymas. Po to, kai 1997-ųjų liepą Gianni buvo nužudytas, pasklido kalbos, kad Donatella imasi kontroliuoti kūrybinę mados namų „Versace“ dalį. Šiandien ji neslepia – jei tuomet būtų galėjusi sau patarti, patarimas būtų vienas: būti stipriai, likti ištikimai savo vertybėms ir požiūriui.
„O, yra tikrai daugybė dalykų, kuriuos šiandien pasakyčiau jaunai Donatellai. Vis dėlto svarbiausia – neignoruoti savo nuojautos, įsiklausyti į instinktus ir nesistengti būti tokiai, koks buvo Gianni“, – sakė ji.
Kai neteko Gianni, Donatella kelerius metus tikrai atrodė sugniuždyta ir sutrikusi. Su savo barbiškais plaukais ir nesibaigiančiais vakarėliais ji ir toliau stengėsi būti „Gianni lėle“ net tada, kai šalia jo nebebuvo.
„Penkerius metus po brolio mirties buvau sutrikusi ir nenutuokiau, ką darau. Tuo laiku pridariau tikrai daug klaidų“, – pasakojo moteris.
Ją nuolat kankino mintys apie šaudynes. Negana to, prisipažino ji vėliau, net 18 metų Donatella kovojo su baisia priklausomybe nuo kokaino, kol galiausiai tik 2005-aisiais ryžosi kreiptis pagalbos į specialistus – pradėjo gydytis reabilitacijos klinikoje.
„Visos mano priklausomybės, kurias turėjau, baigtos – tiesiog atėjo laikas, kai ėmiau ir padariau tai, tiesiog nutraukiau jas. Nesigręžioju atgal“, – kalbėjo Donatella, o jos jaudulį išdavė tik tylus barbenimas pirštais į stalą.
Galiausiai D.Versace suvokė, kad jos balsas yra lemiamas. Iki tol kitų žmonių patarimų ir nurodymų klausiusi moteris pagaliau praregėjo – juk tai jos, būtent jos, klausė Gianni. Kasdien dirbdama kartu su broliu, kol jis buvo gyvas, Donatella buvo didžiausia jo mūza. Jie nuolat kalbėdavosi ir aptardavo kiekvieną smulkmeną.
Didėjant pasitikėjimui savo jėgomis, ji net įsitraukė į kovą už moterų teises. 2005-aisiais pasirodė reklama su dainininke Madonna, kurią fotografavo garsusis Mario Testino – populiarioji atlikėja jam pozavo kaip direktorė, vilkinti blizgius „Versace“ drabužius.
„Aukšto lygio ir tam tikrą padėtį užimanti moteris neprivalo atsisakyti glamūro dirbdama biure“, – tokia fraze į pasaulį prabilo „Versace“ reklama.
„Madonna dirbo labai atsidavusi – ji yra tokia moteris, kuriai viskas rūpi, viskas įdomu. O jei tai dar susiję su ja pačia – ji domisi kiekviena smulkmena“, − pasakojo Donatella.
D.Versace feminizmas yra nuoširdus ir nebrukamas garsiais šūkiais – ji tikrai nėra iš tų 1970-ųjų feminizmo šalininkių, kurios į gatves garsiai šūkaudamos ėjo be liemenėlių.
Moteris įsitikinusi – šiandien moterų pozicija yra kur kas tvirtesnė ir geresnė iš esmės, bet vis dėlto dar ne pakankamai gera.
„Mums reikia daugiau moterų politikoje, daugiau moterų, užimančių vadovaujamas pareigas. Moterys tampa aukščiausio lygio modeliais, bet to neužtenka. Visada siekiau ir „Versace“ imperiją padaryti moteriškesnę, drauge ir feministiškesnę.
Vyrai dizaineriai daug dėmesio skiria eskizams, jiems tai patinka. Man eskizai – nesvarbu, man rūpi, kaip drabužis tinka moteriai.
Aš liečiu audinius, viską matuojuosi pati. Svarbiausias mano tikslas yra tas, kad žmogus, apsivilkęs „Versace“ drabužį, jaustųsi geriau, nei jo nevilkėdamas.
Mano klientas turi jaustis neprieinamas, nepaveikiamas. Ir taip jis turi jaustis nepriklausomai nuo to, kokio dydžio apdarą vilki – ar 38, ar 46”, − kalbėjo Donatella.
2008-aisiais Donatella pasamdė Christopherį Kane‘ą norėdama atgaivinti „Versus“ prekės ženklą, kuris po Gianni mirties gerokai smuktelėjo žemyn. Tai buvo pirmas jos bendradarbiavimas su jaunais dizaineriais.
Vėliau tokie ryšiai atgaivino ir patį „Versace“ – į kūrybą įnešė naujų vėjų, šviežio oro gūsio ir mados industrijoje beprotiškai sustiprino šių mados namų poziciją. Ir ji pati čia, žinoma, vėl sužibėjo lyg pasakų princesė.
Anthony Vaccarello, dabar kuriantis „Saint Laurent“ mados namams, ir J.W.Andersonas, jos imperijai kūrę skirtingu metu, savo vizijomis itin sustiprino „Versus“ vardą, o dabar šios linijos aukštosios mados kolekcijas įkvepia Michaelas Halpernas.
„Dievinu Michaelą. Vis sakau jam, kad parodytų man „Versace“ savo akimis. Norėčiau būti apsupta talentingų žmonių, kurie su „Versace“ neturi nieko bendra, kad galėčiau į savo mados namus pažvelgti kitomis – jų akimis“, − pasakojo moteris.
Donatellos dėka „Versace“ tapo nenugalimais mados namais. Tai ji ir šiandien kur kas labiau nei tiesiog suknelių dizainerė yra moteriškos jėgos ikona ir sektinas pavyzdys.
Dabar ši moteris – naujas žmogus. Vis dar šviesiaplaukė, vis dar padūkusi, bet jau prisijaukinusi žmogiškąją šilumą, kurios anksčiau jai itin trūko.
„Dabar jau galiu pasakyti, kad mane stiprią padarė ne kas kita, o brolio mirtis. Vis dėlto labai ilgai tai buvo ir didžioji mano pačios gyvenimo trauma.
Žinote, ką pirmiausia padariau, kai išgirdau žinias, kad Gianni nebėra? Nubėgau į kambarį, kuriame buvo mano vaikai, kad išjungčiau televizorių. Vis dėlto nespėjau, buvau per lėta – kai įžengiau, jie jau stebėjo ekraną, kuriame buvo rodomas kruvinas ant žemės gulintis jų dėdė.
Jie iškart manęs pradėjo klausinėti, kodėl tai nutiko. Turėjau būti stipri dėl kompanijos, bet labiausiai – dėl šeimos. Žmonės visąlaik manė, kad nesu šiltas žmogus, o aš tiesiog nuolat stengiausi nepalūžti, stengiausi būti ramstis visiems šeimoje“, − pasakojo ji.
Donatellos santuoka su Paulu Becku, jos vaikų tėvu, nutrūko 2000-aisiais. Ji visada vengė klausimų apie savo asmeninį gyvenimą, nes, prisipažino dabar, tokio tiesiog neturėjo. „Namuose aš tik žiūrėjau filmus ir žinias. Man reikėjo žinoti, kas vyksta pasaulyje. Mada yra sociologinis reiškinys, viską, kas dedasi aplink mus, galima pamatyti ir drabužių kolekcijose“, − kalbėjo dizainerė.
Tragediją įamžino serialas
Populiarus amerikiečių serialas „Amerikietiško nusikaltimo istorijos“ („American Cryme Story“) apie „Versace“ mados namų dizainerio Gianni Versace nužudymą 1997-aisiais jau pasiekė televizijos ekranus. Gianni jaunesniąją seserį, po jo žūties perėmusią mados imperijos vairą į savo rankas, filme įkūnijo aktorė Penelope Cruz.
Antrasis serialo sezonas „Assassination of Gianni Versace“ prasideda vaizdu, kai Gianni (akt. Édgaras Ramírezas Arellano) savo didybę ir jėgą demonstruoja vilos Majamyje balkone, o tuo metu jo žudikas Andrew Cunananas (akt. Darrenas Crissas) sėdi ant smėlio paplūdimyje priešais vilą su smėlėta kuprine. Vienas turi viską, kitas – nieko.
1997-aisiais vienos iš žurnalo „Vanity Fair“ redaktorių Maureen Orth išleistoje knygoje, pagal kurią ir sukurtas serialas, rašoma, kad žudikas maniakas, kurio paskutinė auka ir buvo garsusis dizaineris, ir Gianni iš tiesų susitiko kur kas anksčiau – 1990-aisiais. Jų keliai susidūrė ypač svarbių svečių ložėje naktiniame klube „Colossus“. Vėliau jie kartu neva buvo pastebėti ir San Fransiske.
Nors Versace šeima visus 20 metų, kai Gianni yra nužudytas, neigė bet kokias kalbas apie tai, kad garsusis dizaineris ir paslaptingasis jo žudikas buvo pažįstami, kūrėjo bičiuliai vis pateikia smulkmenų, pagal kurias akivaizdu, kad vyrukai matėsi ne kartą.
Ir knygos autorė M.Orth, kalbėdama apie serialą, buvo kategoriška: „Tai, kad jie pažinojo vienas kitą, yra faktas. Atsakau už savo žodžius.“ Tačiau Versace šeima šią knygą pavadino spekuliacija ir pramanu.
Inteligentiškas pusiau filipinietis A.Cunananas negalėjo didžiuotis švaria sąžine – jo biografijoje buvo likęs ir narkotikų, ir purvinų seksualinių santykių pėdsakas. Kadangi abu – ir Gianni, ir Andrew – sukosi perkamo ir parduodamo sekso aplinkoje San Fransiske ir Majamyje, vienas kaip pirkėjas, kitas – kaip tokių paslaugų tiekėjas – galimybių, kad jų keliai buvo susidūrę, yra labai daug ir realių.
Juolab kad po žmogžudystės net trys Andrew draugai tyrėjams prasitarė, kad filipinietis ne kartą gyrėsi pažintimi su mados pasaulio autoritetu.
Dizainerio kūrybinį ir asmeninį gyvenimus vaizduojantis serialas buvo kuriamas be Versace šeimos kišimosi. Garsioji Versace šeima knygą apie Gianni nužudymą visada vadino neatitinkančia tikrovės, todėl ir prieš pasirodant serialui paskleidė žinią, kad filmą tiesiog laiko vaizduotės vaisiumi.
Vis dėlto kalbama, kad Donatella rūpinosi Penelope ir iš visų jėgų stengėsi ją palaikyti ir padėti kuo geriau įkūnyti dizainerę. Moterys iš tiesų yra pažįstamos, todėl joms puikiai sekėsi sutarti ir filmavimo aikštelės užkulisiuose.
„Taip, kartą kalbėjausi su Donatella apie savo vaidmenį šiame seriale. Neatskleisiu smulkmenų, bet mudvi kalbėjomės labai rimtai ir ilgai. Man tai buvo labai svarbu, nes iš tiesų labai gerbiu ir myliu ją. Nuoširdžiai tikiuosi, kad ji bus laiminga, kai pamatys filmą. Esu tikra, kad Donatellai čia bus ir labai sunkių dramatiškų scenų, juk serialas yra apie jos brolio nužudymą. Aš vaidinau su visa savo meile“, − sakė aktorė Penelope Cruz.