Viena komanda susidūrusi su uolomis iš lenktynių jau pasitraukė
„Akvatorija tokia, kad labai daug povandeninių uolų ir nebūtinai visos jos pažymėtos jūrlapiuose. Pagrindiniuose laivų keliuose, farvateryje, gal ir pažymėta, bet jei tik pajudi kur į šoną, gali būti visko. Tai dėl tų akmenų labai nejauku, nes vienas toks palietimas dugno ir „išvažiuoji iš trasos“, atgal nebegrįši greičiausiai. Jau atplaukiant čia bent pora komandų su tomis uolomis pasisveikino – vienos falškilis užsilenkęs kaip kabliukas nuo susidūrimo, nebeaišku, ar galės startuoti“, – prieš startą dalinosi jachtos „Rhino“ kapitonas Saulius Pajarskas.
Dar prieš lenktynes atplaukdami uolas kabino Estijos „Shadow“ (kpt. Harles Liiv) komanda bei Lietuvos „Tegu“ (kpt. Jurgis Janulionis). Pastaroji nusprendė čempionate nebestartuoti, Estijos komanda po greito remonto planuoja prie starto linijos stoti.
„Mes Lietuvoj esame išlepinti smėlėto paplūdimio. Bet čia – kiekvienas apsiskaičiavimas, kiekvienas susilietimas su dugnu yra laivo remontas. Tai svarbiausias dalykas lenktynių metu bus labai atidžiai studijuoti ir išsididinti jūrlapius. Matom, kokie čia statūs krantai, tai panašiai yra ir po vandeniu – seklumos staigios, aštrios. Tai lenktynių metu teks žiūrėti, ar dugnas leidžia daryti manevrą kažkurioj vietoj, ar reikia pralaukti“, – pasakoja „Nida III“ komandos navigatorius Ričardas Novošinkas.
Papildomų iššūkių kels ir bent jau pirmojo etapo starto metu žadamas stiprus, iki 25 mazgų vėjas, kuris gūsiuose gali perkopti ir 30 mazgų. Jau iš vakaro organizatoriai pirmojo naktinio navigacinio etapo startą atidėjo iš 13:00 val. į 15:00 val. tikėdamiesi startuoti stipriam vėjui jau pamažu silpstant.
Ar pavyks Lietuvai vėl lipti ant prizininkų podiumo?
Praėjusiais metais Pasaulio ORC čempionate Kylyje Lietuvos „Arabela-Auga“ (kpt. Raimondas Šiugždinis) komanda iškovojo Lietuvai istorinę bronzą, tačiau apie galimybę ir šiemet pakartoti ar net pagerinti rezultatą kol kas komanda kalba atsargiai.
„Pernykštis rezultatas buvo puikus, bet tai buvo pasiekta ORC C grupėje. O šiemet pasikeitė taisyklės ir mūsų jachta priskirta į kitą, didesnių laivų, ORC B grupę. Mes pirmą kartą buriuosime tarp tų didesniųjų laivų, tai kol kas dar net nežinom, kokie mūsų iššūkiai laukia. Jei anksčiau būdavome didžiausi ir greičiausi C grupėje, tai dabar, B grupėje, būsime mažiausi ir lėčiausi. Jie visada plauks priekyje, o mes kovosime su sekundėmis, kad galėtume juos aplenkti pagal perskaičiuotą laiką“, – dalinasi „Arabela-Auga“ kapitonas Raimondas Šiugždinis.
Iš viso B grupėje šiemet startuos trys Lietuvos jachtos – „Arabela-Auga“, „Rhino“ bei „Keturi vėjai“ (kpt. Radvilas Janulionis) – jachtos, kurios C grupėje būdavo vienos konkurencingiausių.
ORC C grupėje prie starto linijos stos „Nida III“ (kpt. Arūnas Burkšas), „Idefix“ (kpt. Tomas Barakauskas), „Dia“ (kpt. Tauras Rymonis), „TeKyla“ (kpt. Algirdas Žižys), „Tango 2“ (kpt. Aidas Narbutas).
Be šių aštuonių Lietuvos komandų, Lietuva turi savo atstovų šiame čempionate ir techninėje komisijoje – čia dirba Vygantas Stankus.
Čempionatas startuoja su naktiniu navigaciniu etapu
Pirmasis, šiandien startuojantis etapas bus ilgasis naktinis navigacinis etapas. Jis turėtų trukti daugiau nei parą, iki 36 valandų ir išmėginti komandų ištvermę bei navigacinius sugebėjimus. Startavę pirmadienį, komandos finišą turėtų pasiekti tik antradienio popietę.
Šiam etapui žadamos ir ypatingai permainingos sąlygos. Jis turėtų startuoti prie kone ekstremalių, 20–30 mazgų siekiančio vėjo, tačiau nakties metu šis vėjas turėtų rimti ir komandos lenktynes tęs prie ramesnių sąlygų.
Pasak pačių buriuotojų, tokios permainingos sąlygos reikalauja gero planavimo ir taktinių sprendimų, kurie prasideda jau ir krante, pavyzdžiui, sprendžiant, kurias bures imti, o kurias palikti.
Likusiomis dienomis komandos varžysis sportinėse priešvėjinėse-pavėjinėse lenktynėse, o taip pat trumpose navigacinėse pakrantės lenktynėse.
Europos ORC jūrinio buriavimo čempionatas vyksta Alandų salose, Suomijoje rugpjūčio 12–17 dienomis.