Trūko kantrybė: po masinės avarijos „Tour de France“ dviračių lenktynėse – teisiniai veiksmai prieš ją sukėlusį žiūrovą

2023 m. liepos 18 d. 13:24
Lrytas.lt
Elitinių dviračių lenktynių „Tour de France“ lyderio Jono Vingegaardo komanda „Jumbo Visma“ svarsto galimybę imtis teisinių veiksmų po to, kai sekmadienį per 15-ąjį (Saint-Gervais Mont-Blanc) lenktynių etapą žiūrovas sukėlė masinę avariją.
Daugiau nuotraukų (3)
Vienas iš pagrindinių čempiono titulą ginančio „Jumbo-Visma“ komandos draugų, amerikiečių kopėjas (stiprioji dviratininko savybė – greitai dviračiu kopti į kalnus -red.) Seppas Kussas, patyrė avariją, kai jį užkliudė ištiesta gerbėjo ranka dviračių peletonui važiiavus pro žiūrovų grūstį.
Dėl S.Kusso kritimo pelotonas patyrė domino efektą – keli kiti dviratininkai taip pat trenkėsi į asfaltą, ir tai buvo panašaus incidento, kurį 2021 m. lenktynėse patyrė ta pati komanda, sukelto gerbėjo su plakatu, atspindys.
Pasak „Reuters“, Prancūzijos žandarmerija nustatė asmens, sukėlusio avariją, tapatybę, tačiau jo nesulaikys, nebent S.Kussas norėtų imtis tolesnių veiksmų. Komandos „Jumbo-Visma“ atstovas spaudai teigė: „Komanda gali imtis veiksmų, išsiaiškinsime, kaip ir kada“.
Savaitgalio etapuose įvyko keletas incidentų, susijusių su lenktyniniais motociklais ir pernelyg entuziastingais žiūrovais.
Šeštadienį „Col de Joux Plane“ – aukštos kalnų perėjos Prancūzijos Alpėse, Aukštutinėje Savojoje – viršūnėje žiniasklaidos atstovų motociklus pristabdė ir apsupo didelė minia žmonių, o sekmadienį, be minėto masinio kritimo, Latvijos lenktynininkas Krists Neilands taip pat patyrė avariją, kai greitame Alpių nusileidime pasiėmė vandens gertuvę iš savo komandos motociklo.
Komanda „Cofidis“ buvo viena iš tų, kurios žiūrovams sakė, kad „norint sukurti prisiminimus, nereikia mobiliojo telefono“. Tačiau „Tour de France“ prieš pat šių metų lenktynių pradžią sudarė naują partnerystę su socialinės žiniasklaidos milžine „TikTok“ ir aktyviai skatino gerbėjus kurti turinį.
Birželio 22 d. pranešime spaudai Turo („Tour der France“ -red.) organizatoriaus ASO žiniasklaidos ir partnerysčių direktorius Julienas Goupilas apibūdino „TikTok“ kaip „puikiai tinkantį“ Turui ir teigė, kad „pakelėse kuriamas turinys sustiprins esamą sklaidą ir dar plačiau suburs visuomenę aplink renginį“.
Suprasdamas, kad reikia jaunesnių gerbėjų ir didesnio nuomonės formuotojų dėmesio, Turas jau kelerius metus siekia pritraukti naują auditoriją ir pats itin aktyviai dalyvauja socialinėje žiniasklaidoje. Nepaisant visų „Tour de France“ pastangų apriboti bet kokius trukdžius lenktynėms, pakelėse dažnai pasitaiko asmenukėms skirtų lazdelių, telefonų ir net neleidžiamų dronų.
Tačiau tai yra neįmanoma užduotis. „Tour de France“ yra nemokamas renginys be bilietų, kuris sutraukia šimtus tūkstančių žmonių prie kelių, ypač tada, kai dviratininkai atvyksta į kalnus, kur nemiegantys gerbėjai stovyklauja ištisas dienas, maitindamiesi saulės spinduliais, pigiu alumi ir prastu vynu.
Iš tikrųjų tai yra sveikatos ir saugumo košmaras, kuris tęsiasi jau daugiau nei šimtmetį, rašo „The Guardian“. Labiausiai dėl žiūrovų kiekio yra pagarsėjusi „Alpe d'Huez“ įkalnė, kurioje vyrauja organizuotas chaosas, kai dviratininkai važiuoja pro besilinksminančių gerbėjų jūrą.
Kai 1999 m. liepą italas Giuseppe Guerini atsiplėšė nuo peletono ir prestižiniame etape su finišu „Alpe d'Huez“ viršūnėje pasiekė geriausią pergalę karjeroje, jis nemanė, kad jį nublokš devyniolikmetis su fotoaparatu.
Italijos dviratininkas nesitikėjo, kad Erikas (pavardė nežinoma), nejudėdamas stovės garsiausių dviračių lenktynių įkalnės viduryje ir lauks, kol galės spragtelėti fotoaparato mygtuką. Pora susidūrė, G.Guerini nukrito, tada atsistojo ant kojų, gavo avariją sukėlusio Eriko stumtelėjimą, tęsė lenktynes ir laimėjo etapą.
Visai neseniai, 2016 m., planuotas finišas „Mont Ventoux“ kalno viršūnėje buvo nutrauktas dėl didelio vėjo viršūnėje, o finišo linija perkelta daug žemiau kalno, į „Chalet Reynard“. Tūkstančiai žiūrovų persikėlė prie naujosios finišo linijos, o dėl per didelio žmonių srauto susidarė sirgalių, motociklų ir nukritusių dviratininkų blokada, įskaitant lenktynių lyderį Chrisą Froome'ą, kuris, miniai užblokavus jo komandos automobilį, nusprendė didžiąją dalį likusios distancijos bėgti.
Tokie incidentai yra tokie pat seni kaip ir pačios lenktynės. Ant kelio išmėtyti kuoliukai, šunys, o kartais net arkliai, užtveriantys kelią dviratininkams, besistumdantys sirgaliai, bandantys sabotuoti savo favoritų varžovus, ir protestuotojai – nuo ūkininkų iki žvejų ir klimato aktyvistų – visa tai yra Turo istorijos dalis. Problemą išspręsti gali tik masinis policijos dalyvavimas, didžiulės investicijos į minios užtvarus ir didesnis atsitiktinių dviračių sporto sirgalių, o ne užkietėjusių fanų sąmoningumas.
Tuo tarpu tvieskiant saulei dvikova tarp 26-erių dano J.Vingegardo ir jo artimiausio varžovo, 24 metų slovėno Tadejaus Pogačaro iš komandos „UAE Team Emirates“, kuriuos skiria tik 10 sekundžių, antradienį tęsis 22,4 km lenktynėse laikui iš „Passy į Combloux“, Monblano kalno papėdėje.
Taip pat patvirtinta, kad J.Vingegaardas, nesvarbu, ar jis taps „Tour de France“ čempionu, ar ne, nevažiuos už Daniją rugpjūčio mėnesį Glazge vyksiančiame UCI pasaulio čempionate.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.