Lenktynių distancija žada sudėtingus manevrus ir miego trūkumą
„Distancija – 600 jūrmylių (apie 1111 km), tačiau pats atstumas negąsdina. Čia vėjo yra, štiliai užklumpa labai retai. Sudėtingoji dalis ta, kad vingiuodami tarp salų maždaug kas tris keturias valandas turėsime daryti vis po naują manevrą, o šitoje jachtoje manevras dažniausiai reiškia, kad reikės keisti bures. Tai nėra paprasta, ant denio reikia visos įgulos, kuri turi greitai, tiksliai ir nepaisant aplinkinių sąlygų atlikti daug fizinių jėgų ir buriuotojiško meistriškumo reikalaujančius veiksmus. Laukia iš tiesų nelengvos varžybos“,- apie numatomus iššūkius pasakoja S. Pajarskas.
Sunkiausia, kapitono įsitikinimu, bus buriuoti sutemus, kai nakties tamsoje bus sunku įžiūrėti net virves, o manevrus reikės atlikti taip pat greitai ir tiksliai.
Pasak jo, išsimiegoti įgulai tikrai nepavyks, geriausiu atveju – tik trumpam numigti, mat ilgiausias atstumas, kurį tikimasi praplaukti be manevrų nusimato vos apie 160 jūrmylių ilgio ir jį įgula tikisi pasiekti tik antrąjį rytą po starto.
Tarp konkurentų – ir identiškos jachtos, ir kone dvigubai didesnės
Vis dėlto, net ir ilgesnėje tiesiojoje atkarpoje mūsiškiams atsipalaiduoti neleis konkurentai, kurių „Ambersail-2“ grupėje (IRC Super Zero) – net 14, o visoje regatoje – 74. Tarp mūsiškių grupėje užsiregistravusių įgulų – ir kone dvigubai už „Ambersail-2“ didesnės jachtos, tokios kaip 125 ar 100 pėdų (38 bei 30,5 m) siekiančios „Scorpios“ (kpt. Fernando Echavarri), „Comanche“ (kpt. Mitch Booth), „Leopard“ (kpt. Christoper Sherlock).
Vis dėlto pagrindiniais 65 pėdas (apie 20 m) siekiančios „Ambersail-2“ konkurentais distancijoje bus dar dvi identiškos „Volvo 65“ klasės jachtos – austrų „Sisi – Austrian Ocean Race Project“ (kpt. Gerwin Jansen) ir lenkų „Sailing Poland“ (kpt. Deneen Demourkas), kuria buriuoja samdyta, iš žymių buriuotojų surinkta įgula.
Tarp 700 šioje regatoje startuojančių buriuotojų galima rasti ir aukščiausio kalibro sportininkų – olimpiečių, „The Ocean Race“, „Vendee Globe“, „America‘s Cup“ regatų dalyvių.
Kad pagreitintų jachtą mažins net geriamo vandens kiekį
Nepaisant tikrai aukštos konkurencijos, Lietuvos įgula į artėjantį startą žiūri optimistiškai. Jie konkrečiai šioms varžyboms jau porą dienų ruošiasi regatos akvatorijoje – šlifuoja manevrus, susipažįsta su vietinėmis sąlygomis, nagrinėja vietos navigacines subtilybes.
„Pagal prognozes panašu, kad vėjo nebus daug, tad greičiausiai neimsime vienos iš burių – būsim lengvesni, taigi ir greitesni. Apskritai stengsimės išsilengvinti, kiek tik leidžia taisyklės. Net geriamo vandens imsime nedaug. Planas yra pasiimti kiekvienam žmogui po vieną butelį. O paskui geriamą vandenį gaminsimės su gėlintuvu“,- apie sportinę laivo paruošimo varžyboms taktiką pasakoja S. Pajarskas
„Ambersail-2“ jachtų grupei starto signalas planuojamas šiandien, vasario 21 d., 11.20 val. vietos laiku (17.20 val. Lietuvos laiku).
Kada galima tikėtis finišo priklausys nuo vyraujančių vėjų ir jachtos pajėgumo. Šiuo metu lenktynių rekordas tarp vienkorpusinių jachtų priklauso 88 pėdų (apie 27 m) jachtai „Rambler“, kuri 2018 metais distanciją įveikė per 37 valandas, 41 minutę ir 45 sekundes.
Regata turėtų trukti iki vasario 25 dienos.