Autosporto pasaulis dabar pasidalijęs į dvi dalis – vieni keikia „Formulės 1“ organizatorius ir tikina, kad čempionu privalo būti tik „Mercedes“ atstovas Lewisas Hamiltonas, kiti užstoja pirmąjį finišo liniją kirtusį „Red Bull“ pilotą Maxą Verstappeną.
O vidurio linijos tiesiog nėra.
Sekmadienį iškart kontroversija apaugusiose Abu Dabio lenktynėse 24-erių M.Verstappenas čempionu buvo patvirtintas praėjus net 5 valandoms po lenktynių pabaigos. Jis tapo ir pirmuoju Nyderlandų „Formulės 1“ čempionu istorijoje.
„Mercedes“ komanda viliasi, kad neilgam.
„Mercedes“ iškart po lenktynių organizatoriams įteikė du atskirus protesto dokumentus, tačiau juos išnagrinėję klerkai lapus išmetė į šiukšlių dėžę.
„Formulės 1“ vadovai čempionu skelbia M.Verstappeną ir savo sprendimo keisti net neketina.
Bet „Mercedes“ ginklų nesudeda. Komanda jau informavo Tarptautinę automobilių sporto federaciją (FIA), kad ruošiasi pateiki apeliaciją dėl vieno iš protesto dokumentų atmetimo, tad dabar lieka klausimas – ar pavyks apkartinti FIA apdovanojimų ceremoniją Paryžiuje, kuri vyks ketvirtadienį.
Jeigu apeliacija bus atmesta, „Mercedes“ savo dėtuvėje dar turės vieną kulką – Sporto arbitražo teismą.
Bet „Red Bull“ atsitraukti nesiruošia.
„Mes su jais kovosime apeliaciniame teisme, bet kuriame teisme, jeigu jie eis šiuo keliu. Manau, kad lenktynių direktorius labai aiškiai parodė savo poziciją, ją aiškiai parodė ir teisėjai. Taisyklės labai aiškios“, – vos išgirdęs apie „Mercedes“ planus kalbėjo „Red Bull“ komandos direktorius Christianas Horneris.
Įsiutino sprendimas
„Mercedes“ komandos direktorius Toto Wolffas sekmadienį iškart po lenktynių demonstratyviai ir netaręs nė žodžio išžygiavo iš savo ložės. Abu Dabyje atrodė, kad 36-erių L.Hamiltonas užtikrintai artėja prie savo rekordinio – 8-ojo – pasaulio čempiono titulo.
Likus penkiems ratams buvo panašu, kad L.Hamiltonas pranoks legendinį Michaelį Schumacherį, tačiau netrukus po „Williams“ atstovo Nicholo Latifi į trasą įvažiavo saugos automobilis ir čia prasidėjo didžiausia drama, kokią tik yra matęs automobilių sportas.
N.Latifi avarija leido M.Verstappenui lėkti tiesiai į techninio aptarnavimo zoną ir pasikeisti savo padangas, o tada – ir pasivyti L.Hamiltoną.
Likus penkiems ratams tarp M.Verstappeno ir L.Hamiltono buvo penki jau ratu aplenkti bolidai, kuriuos reikėjo įveikti. Netrukus užvirė emocingos diskusijos su FIA lenktynių direktoriumi Michaelu Masi, ar leisti atsilikusiems pilotams aplenkti lyderius ir saugos automobilį, jeigu po avarijos pažirusios nuolaužos bus laiku surinktos.
Reikia pripažinti, kad bet kuriuo atveju sprendimas būtų sukėlęs didelę kontroversiją. Tačiau M.Masi pareiškimas, kurį girdėjo ir milijonai žiūrovų visame pasaulyje, lenktynininkams leido susidaryti įspūdį, kad jis sprendimus priima improvizuotai.
Galiausiai „Red Bull“ ir „Mercedes“ gavo pranešimą, kad ratu aplenktos komandos lyderių lenkti negalės. Išgirdęs šią žinią M.Verstappenas per komandos radiją pasakė: „Žinoma, tipiška.“
Bet netrukus jiems buvo pasakyta, kad aplenktieji gali susigrąžinti ratą, tačiau leidimas duotas tik tarp M.Verstappeno ir L.Hamiltono buvusiems pilotams.
Vėliau australas Danielis Ricciardo iš „McLaren“ kalbėjo, kad nesuprato tokio sprendimo. Klaustukų liko ir „Aston Martin“ atstovas Lance'as Strollas.
Tad netrukus iš trasos išvažiavo saugos automobilis, o iki lenktynių pabaigos liko vos vienas ratas. M.Verstappenas atsidūrė visai šalia L.Hamiltono, tačiau su visiškai šviežiomis padangomis.
Užvirė ugninga kova. Prieš pat lemiamą ratą L.Hamiltonas sulėtėjo ir bandė pergudrauti M.Verstappeną. Pastarojo bolidas net keletą kartų iškišo nosį į priekį, o tai pagal taisykles – draudžiama.
Vėliau „Mercedes“ dėl to pateikė protestą.
Galiausiai prasidėjus paskutiniam ratui jau buvo galima lenktyniauti „normaliai“ ir L.Hamiltonas paspaudė greičio pedalą, tačiau turėjo milžinišką trūkumą – tai padangos, kurios gerokai nusidėvėjo per 44 ratus.
Visa kita – istorija. M.Verstappenas tapo čempionu.
O T.Wollfas kreipėsi į M.Masi: „Michaelai, tai nėra teisinga.“
„Toto, tai vadinama autosportu“, – atsikirto šis.
Atsivežė ir teisininkus
Sporto pasauliui sumišus dėl finišo greitai pasipylė „Red Bull“ komandos džiaugsmas. M.Verstappenas šaukė per radiją, ekipos nariai šokinėjo techninio aptarnavimo zonoje. L.Hamiltonas atrodė priblokštas ir ilgą laiką nepratarė nė žodžio, tačiau sugebėjo suvaldyti emocijas ir pasveikino M.Verstappeną.
L.Hamiltono tvirta laikysena sulaukė daugybės pagyrimų, bet tuo metu „Mercedes“ jau ruošė protesto dokumentus. Vieną – dėl M.Verstappeno bolido išlindimo į priekį, kol trasoje buvo saugos automobilis. Antrąjį – dėl sprendimo, susijusio su aplenktais bolidais ir saugos automobilio pasitraukimo momento.
Vėliau buvo paskelbta, kad L.Hamiltonas savo komandai sakė: „Viskas buvo sumanipuliuota.“
„Mercedes“ komanda įsitikinusi, kad M.Masi privalėjo leisti lenkti visiems bolidams, o ne penkiems, esantiems tarp lyderių. „Mercedes“ taip pat tikino, kad saugos automobilis privalėjo likti dar vienam ratui, o tai reiškia, kad lenktynės turėjo baigtis šiam automobiliui dar esant trasoje. Kitaip tariant, L.Hamiltonas būtų tapęs čempionu.
Bet sprendimas protestuoti – ne vienintelis ugningas momentas. Panašu, kad „Mercedes“ iš anksto baiminosi, kad lenktynės gali būti nulemtos arbitrų kambaryje, tad komanda su savimi į Abu Dabį atsivežė ir pasikausčiusius teisininkus.
Tai gerokai suerzino „Red Bull“ komandą, kuri pabrėžė, kad tai – „ne teisininkų lenktynės“.
„Tai – teisingas rezultatas. Turime žiūrėti į visą čempionatą, visas 22 lenktynes. Maxas šiemet buvo neįtikėtinas.
Jis lenktyniavo visa širdimi, aistringai ir manau, kad nusipelnė tapti pasaulio čempionu. Lewisas yra sėkmingiausias lenktynininkas istorijoje, tad ši pergalė – dar vertingesnė.
Esu visiškai patenkintas rezultatu, – dar esant karštoms emocijoms kalbėjo „Red Bull“ direktorius Christianas Horneris. – Mes niekada nenorėjome, kad viskas persikeltų prie arbitrų. Prieš lenktynes buvo daug diskusijų, bet mes nėjome lenktyniauti su teisininkais. Gėda, kad viskas taip susiklostė, bet arbitrai priėmė tinkamą sprendimą.“
T.Wolffas tuo metu buvo nuo visų atsiribojęs.
Bet jau dabar aišku – ši istorija dar nebaigta.
Parengta pagal telegraph.co.uk ir BBC informaciją.