Siekia išsaugoti tradiciją
Pasaulinė pandemija beatodairiškai sujaukė daugelio sporto renginių tvarkaraščius. Ne išimtis ir didžiulį populiarumą Lietuvoje pelniusios Formulės-2 lenktynės, kurių dalyviai įprastai raižydavo Kauno marių vandenis dar vasaros pradžioje.
Įprastai Pasaulio čempionatą sudarydavo 5–7 etapai, o šiemet, daugeliui valstybių atsisakius organizuoti varžybas, jų liks perpus mažiau.
Vis dėlto lietuvaičių organizatorių pasiryžimas žūtbūt surengti planetos pirmenybes tapo savotišku išsigelbėjimu. Vandens formulių sporto puoselėtojai mūsų šalyje dėl savo ambicingo požiūrio sulaukė palaikymo ir iš Tarptautinės motorlaivių federacijos UIM (Union Internationale Motonautique).
„Metinėje įskaitoje privalomi mažiausiai trys etapai, kad Pasaulio F2 čempionatas būtų laikomas oficialiai įvykusiu. Po pirmųjų lenktynių Kaune kiti du etapai numatyti Portugalijoje. Jei atsisakytume savojo renginio Lietuvoje, nebeliktų prasmės jį organizuoti ir kolegoms portugalams, tad 2020-ųjų planetos F2 pirmenybės būtų pasmerktos žlugti.
Ketvirti metai iš eilės – pernelyg gili tradicija, kad galėtume jos atsisakyti, todėl padarėme viską, kad šiemet Kauno mariose vėl sugriaudėtų galingi Formulės-2 varikliai“, – sako dukart Europos F2 čempiono titulą iškovojęs kaunietis lenktynininkas Edgaras Riabko.
Vėlyva sezono pradžia
Šiųmetis Europos F2 vandens formulių čempionatas jau atšauktas. 2018 metų Senojo Žemyno čempionu tapęs ir pernai šį titulą apgynęs E. Riabko savaime išlieka jo savininku ir trečius metus. Vis dėlto pilotas teigia nuo šiol visą dėmesį koncentruosiantis būtent į aukščiausio rango lenktynes – Pasaulio čempionatą.
„Tikrai keista pradėti sezoną antroje rugsėjo pusėje, kai įprastai tokiu metu jau būdavo artėjama prie jo pabaigos. Bet kokiu atveju mūsų organizacinė komanda nuveikė didžiulį darbą, kuris sulaukė teigiamų įvertinimų tarptautiniu mastu. Labai džiaugiuosi, kad mums pavyko.
Tai bus viena iš nedaugelio galimybių šiemet išmėginti jėgas ant vandens. Atrodytų, patyrę lenktynininkai taip greitai įgūdžių neturėtų pamiršti, tačiau praktika šiame sporte yra be galo svarbi, o ypač tokio kalibro profesionalams“, – nekantriai laukdamas pirmojo starto gimtajame Kaune kalbėjo tituluočiausias Lietuvos vandens formulių pilotas.
Nemokamas renginys laikinojoje sostinėje rugsėjo 18–20 d. vyks Kauno marių keleivinėje prieplaukoje.
Pasaulinį pripažinimą pelniusių lenktynių organizatoriai ir dalyviai publikai tradiciškai žada įspūdingą programą, kurioje netruks sportinių ambicijų, ekstremalių akimirkų ir azarto bei adrenalino kupinų kovų.
Tikisi aistruolių palaikymo
E. Riabko šiemet jau pamėgino „apšilti“ Norvegijoje vykusiose neįskaitinėse lenktynėse. Teko susidurti su gedimais – lūžo laivo reduktorius. Prieš šio savaitgalio lenktynes prie vandens bolido nemenkai padirbėjo mechanikų komanda, naujai ruošusi motorą, kad technikos kaprizai nesutrukdytų siekti aukštų rezultatų Kaune.
Pasak E. Riabko, startui užsiregistravę 14 sportininkų iš 12 pasaulio šalių, tačiau susidomėjimą rodė ir daugiau potencialių dalyvių: „Turėjome netgi tris užklausas iš Formulės-1 atstovų, kurių čempionatas šiemet taip pat neįvyko, tad Kaune galime pamatyti ir staigmenų.
Daugelis išvis nesitikėjo, kad čia kažkas dar realiai įvyks, todėl dalis komandų laukia paskutinės akimirkos, nes nėra tikri, kaip pasiseks atkeliauti į Lietuvą, nuolat keičiantis sąlygoms ir atsinaujinant ribojimams dėl pasaulyje siaučiančios pandemijos.“
Paklaustas apie „namų sienas“, E. Riabko pripažįsta, kad užsitęsusi sezono pradžia ir pirmasis metų pasirodymas bičiulių, rėmėjų bei savų fanų akivaizdoje kelia papildomą jaudulį.
Tačiau ilgametę patirtį motorlaivių sporte sukaupęs pilotas neabejoja, kad psichologinis spaudimas nuslūgs vos tik atsisėdus į kokpitą ir stojus prie starto linijos: „Užvedus variklį viskas pasimiršta – susikoncentruoji ir darai savo darbą.
Žinau, kad bus ypatingas jausmas pradėti kovas ten, kur jaučiuosi lyg žuvis vandenyje. Kauno mariose daugiausia treniruojuosi, puikiai pažįstu šią akvatoriją, tad belieka tikėtis stipraus žiūrovų palaikymo, sėkmingo starto ir rezultatyvaus finišo.“
Būtina žiūrovų registracija
Nuo 2017 metų į Kauno marių pakrantėje vykstančias pasaulinio masto pirmenybes susirinkdavo iki 30 komandų. Dėl to prireikdavo rengti kvalifikacinius plaukimus, mat prie starto linijos pagrindinėse lenktynėse galėdavo išsirikiuoti 20 laivų.
Šiemet, panašu, tokios atrankos neprireiks. Atsižvelgiant į susiklosčiusias aplinkybes renginys bus kur kas kompaktiškesnis, todėl gausiai susirinkę žiūrovai iškart mėgausis lemiamomis kovomis.
„Ankstesnių metų patirtis parodė, kokį didelį populiarumą pelnė šios varžybos mūsų mieste. Didžiuliai žiūrovų srautai čia tiesiog neišvengiami.
Tad jau dabar siūlytume į renginį atvykti viešuoju transportu, kad išvengtume automobilių spūsčių ir galėtume patogiai mėgautis intriguojančiomis lenktynėmis ant vandens.
Juolab kad čia tikimės sulaukti ne vien kauniečių, bet ir nemažai publikos iš visos Lietuvos“, – artėjant pirmajam šių metų Pasaulio čempionato startui pataria vienas renginio organizatorių Mindaugas Mačiulaitis.
Atsižvelgiant į renginiams taikomus ribojimus bei rekomendacijas dėl COVID-19 situacijos mūsų šalyje, privaloma išankstinė žiūrovų registracija.