„Super Bowl“ turi naują herojų – pirmą kartą istorijoje taure džiaugėsi „Eagles“

2018 m. vasario 5 d. 07:00
Lrytas.lt
Sekmadienio naktį Lietuvos laiku šimtai milijonų žmonių prie televizoriaus ekranų stebėjo laukiamiausią JAV metų sporto įvykį – nacionalinės futbolo lygos (NFL) „Super Bowl“ finalinę dvikovą Mineapolyje. Dėl amerikietiškojo futbolo taurės santykius aikštėje aiškinosi „New England Patriots“ ekipa ir „Philadelpia Eagles“ komandos. Ir „Super Bowl“ finalas turi naują herojų: „Eagles“ iškovojo pergalę 41:33 (9:3, 13:9, 7:14, 12:7) ir pirmą kartą NFL istorijoje laimėjo šį trofėjų. Geriausiu finalo žaidėjų įvardintas nugalėtojų klubo atstovas Nickas Folesas.
Daugiau nuotraukų (37)
Nors Filadelfijos klubas dukart buvo patekęs į finalus, tačiau prieš tai abukart pralaimėjo. Tuo tarpu „Patriots“ ekipa savo trofėjų kolekciją nepapildė šeštuoju laimėjimu: iki tol komanda triumfavo 2001, 2003, 2004, 2014, 2017 metais.
„Super Bowl“ jau seniai nebėra tik sporto renginys. Įspūdingas žmonių skaičius šią dieną visame pasaulyje su nekantrumu laukė garsiausių muzikantų pasirodymų ir milijonus kainuojančių reklamų transliacijų. Negana to, NFL supertaurės mačo stebėtojai per šį sporto įvykį kaip visada suvalgė tonas maisto, o lažybų statymai dėl nugalėtojo siekė milijardus.
Laukiamiausia metų transliacija
52-asis „Super Bowl“ mačas atkartojo 2005-siais vykusį finalą. Tuomet dėl trofėjaus taip pat susikovė „Eagles“ ir „Patriots“, o pranašesni buvo pastarieji. Šiemet favoritais ir vėl buvo laikomi „Patriots“, kurių priešakyje – gyva NFL legenda Tomas Brady. 40-mečiui „Patriots“ įžaidėjui tai buvo jau aštuntasis NFL supertaurės mačas. Jis jau buvo triumfavęs penkiuose finaluose ir keturis kartus tapęs naudingiausiu žaidėju. Tačiau ne šį kartą. „Patriots“ siekė antrojo titulo iš eilės ir trečiojo per pastaruosius ketverius metus.
NFL entuziastas, žurnalistas ir vienas iš amerikietiško futbolo komandos Lietuvoje „Iron Wolves“ įkūrėjų Gaudrius Dzikaras tikino, kad „Patriots“ finale vienaip ar kitaip sulaukė didesnio žmonių palaikymo.
„Tai auksinė „Patriots“ era. Jie turi trenerį, kuris laikomas geriausiu istorijoje, o T. Brady – vienas geriausių visų laikų įžaidėjų. Komanda daug metų patenka į atkrintamąsias, yra iškovojusi ne vieną „Super Bowl“ trofėjų. Aišku, jie turi didesnę gerbėjų bazę“, – pasakojo G. Dzikaras.
Sporto lažybų entuziastai palaikymą vienai ar kitai komandai išreiškė lažindamiesi. Bendra pinigų suma, kurią lažyboms paskyrė amerikiečiai, siekė beveik 5 milijardus dolerių. „Betsafe“ lažybų ekspertai prognozavo, kad didesnius šansus iškovoti trofėjų turėjo „Patriots“. Jų galimybės laimėti buvo vertinamos beveik 65 proc., bet prognozė nepasitvirtino.
„Super Bowl” jau seniai nebėra tik sporto renginys. Tai šou, kurio metu koncertuoja didžiausios muzikos pasaulio žvaigždės, transliuojamos geriausios reklamos, o renginį stebi net ir tie, kuriems amerikietiškas futbolas nebūtinai yra labai įdomus. Renginio mastą puikiai iliustruoja varžybų transliacijos žiūrimumas. Tarp 20 žiūrimiausių visų laikų JAV transliacijų yra net 19 „Super Bowl“ mačų. Pernai metų finalą stebėjo daugiau nei 111 milijonų žiūrovų.
Už reklamą – milijonai dolerių
G. Dzikaras pasakojo, kad „Super Bowl“ jau seniai tapo neatsiejama amerikiečių kultūros dalis. „Tai yra didžiulė pramoga, amerikiečiai pamišę dėl šio renginio. Tai viena iš JAV kultūros dalių. Amerikiečiai didžiuojasi, kad tai jų sportas ir niekas negali jiems prilygti“, – sakė NFL entuziastas.
Nenuostabu, kad per šį renginį pasireklamuoti siekia garsiausi pasaulio prekės ženklai. Tam jie negaili plačiai atverti piniginių. 30 sekundžių reklama per „Super Bowl“ transliaciją kainuoja apie 5 milijonus dolerių. 1967-aisiais reklamos transliacijos kaina buvo 119 kartų mažesnė – tuomet kompanijos už 30 sekundžių klipą turėdavo pakloti 42 tūkst. dolerių.
„Patys geriausi industrijos meistrai sėdi ir suka galvas, kokias reklamas parodyti. Dažnai dar tik prasidėjus NFL sezonui, jau galima pamatyti būsimų reklamų anonsus, pasakojamos istorijos, kurios susiveda į „Super Bowl“ renginį“, – pasakojo G. Dzikaras. Šiemet žiūrovai ekranuose reklamuojant įvairius produktus galėjo išvysti tokias žvaigždes kaip Morganą Freeman‘ą, Keanu Reeves‘ą ir daugelį kitų.
Suvalgė tonas maisto
Metų sporto renginys – puiki proga pasireklamuoti ir atlikėjams. Šiemet per ilgąją finalo pertrauką koncertavo Justinas Timberlake‘as, o JAV himną atliko Pink. Praeityje per „Super Bowl“ šou rengė tokios muzikos žvaigždės kaip Beyonce, Madonna, Lady Gaga, Bruno Mars‘as, „The Rollings Stones“ ar Michaelas Jackson‘as.
„Per ilgąją pertrauką vyksta kosminiai dalykai. Tikrai žinau, kad daug žmonių žiūri tik ilgąją pertrauką ir stebi jos metu koncertuojančias žvaigždes. Atlikėjai šiam renginiui ruošia įspūdingiausius šou, kai kuriems tai yra svarbiausi penkmečio ar net dešimtmečio pasirodymai“, – sakė NFL entuziastas G. Dzikaras.
„Super Bowl“ amerikiečiams beveik prilygsta Padėkos dienai – bent jau suvartojamo maisto prasme. Paskaičiuota, kad per tokius renginius amerikiečiai suvalgo daugiau nei milijardą vištienos sparnelių, apie 13 tūkst. tonų bulvių traškučių ir suvartoja apie 4 tonas gvakamolės padažo.
Per visą istoriją nacionalinės futbolo lygos finalą gyvai stadione stebėjo jau beveik 4 milijonai žmonių. Šiemet šis skaičius tik dar padidėjo, kai žiūrovai užpildė beveik 67 tūkstančių vietų stadioną Minesotoje ir už bilietą nepagailėjo sumokėti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių dolerių.
NASA jau paskelbė, kad sekmadienį, kai Minesotoje į kovą stojo „Patriots“ ir „Eagles“, pro Žemę praskriejo 14 metų mokslininkų stebėtas asteroidas. Tačiau tai mažai kam rūpėjo, nes visų akys bus nukreiptos į svarbiausią metų sporto renginį. Vykstant NFL kovoms, kitos lygos „apramina“ savo varžybų įkarštį, nes nemato prasmės varžytis su galingiausiu renginiu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.