Krizės FIFA ir Tarptautinėje lengvosios atletikos federacijoje (IAAF) apnuogino korupcijos ir dopingo pūlinius. Ilgalaikis finansinis spaudimas ir tarptautinio terorizmo grėsmė daugelyje šalių, ypač Vakaruose, atšaldė norą imtis didžiųjų sporto renginių organizavimo.
Tačiau yra vienas faktas, kurį vertinant atskirai galima teigti, jog 2015-ieji sporto pramonei buvo derlingi: tai yra „Nike“ ir „Adidas“, pirmaujančių sporto avalynės ir įrangos įmonių, akcijų vertė.
Gruodžio 31-ą dieną „Nike“ akcijos kainavo 57,26 euro. Per metus jų vertė išaugo 29 proc.
„Adidas“ akcija kainavo 82,28 euro – daugiau nei 55 proc nei praėjusių metų pradžioje.
Ką tai galėtų reikšti?
Viena išvada gali būti, jog nepaisant didžiojo sporto problemų, ši industrija toliau išlaiko pasitikėjimą kaip pagrindinė laisvalaikio veikla. Nors vis dažniau reiškiamas susirūpinimas dėl jaunų žmonių prisirišimo prie kompiuterių ir noro atsiriboti nuo sporto salių, baseinų ir žaidimų aikštelių, „Nike“ ir „Adidas“ toliau dirba pelningai.
Milžiniška plėtra numatyta Kinijoje: skaičiuojama, kad ten 2025-aisiais sporto reikmenų rinka bus verta apie 696 mlrd. eurų. Palyginimui – 2014-ais metais jos vertė siekė 56 mlrd. eurų.
Stulbinančio augimo Kinijoje prognozė pasirodė pačiu laiku, nes ji kompensuoja mažus sporto prekių industrijos lūkesčius kitose šalyse, įskaitant ir 2018-ųjų pasaulio futbolo čempionato šeimininkę Rusiją.