Po „Tour de France“ lenktynių pragaro – spjūviai čempionui

2015 m. liepos 26 d. 20:00
Giedrius Janonis („Lietuvos rytas“)
„Tour de France“ lenktynėse Christopheris Froome’as ryškiai pranoko visus varžovus, bet dar vienas „Sky“ dviratininko triumfas vėl sukėlė aistrų ne tik sporto pasaulyje. 
Daugiau nuotraukų (10)
Prancūzijos pakelėje laukiantis beprotis jį apipylė šlapimu, varžovai „Sky“ lyderiui pavydėjo prabangos, o socialiniai tinklai kaito nuo nesibaigiančių įtarimų dėl dopingo.
Pergalė prestižiškiausiose pasaulio daugiadienėse dviračių lenktynėse Ch.Froome’ui dovanojo ne tik džiaugsmo akimirkų.
Po pirmojo triumfo 2013 metais 30-metis britas šį sekmadienį antrą kartą per karjerą užlipo ant nugalėtojo pakylos Paryžiaus Eliziejaus laukuose. Bet „Sky“ lyderis šįmet Prancūzijoje taip ir nesulaukė pagarbos, kurią turėtų jausti tris pragariškas savaites šioje šalyje ištvėręs „Tour de France“ čempionas.
Žiūrovas šliūkštelėjo šlapimo
Šįmet Ch.Froome’as per lenktynes patyrė dar nematytą šlapimo dušą.
„Dopinguotas!“ – klykė šalikelėje vienas prancūzas, per 14-ąjį etapą šliūkštelėjęs „Sky“ dviratininkui į veidą smirdinčio skysčio.
„Tą tipą pamačiau dar iš toli. Buvau apsuptas komandos draugų, važiavau arčiau kairiojo kelkraščio. Rankose jis laikė puodą, todėl iškart man tai pasirodė keista, – žurnalistams vėliau ramiai pasakojo Ch.Froome’as. – Kai važiavau pro šalį, jis sviedė viską į mane ir sušuko: „Dopinguotas!“ Jokių abejonių, tai buvo šlapimas.“
„Tiesiog pasibaisėtina, kai lenktynėse vyksta tokie dalykai, – „L’Equipe“ guodėsi „Sky“ sporto direktorius prancūzas Nicolas Portalis. – Chrisas vilki geltonus marškinėlius, todėl visuomet sulaukia daugiau dėmesio. Bet ir kiti mūsų dviratininkai jau ne kartą nukentėjo – buvo ir apspjaudyti, ir įžeidinėjami.“
Prispjaudė į gertuves
Dar prieš incidentą su Ch.Froome’u tokiu pat šūkiu „dopinguotas“ sutiktas kitas „Sky“ dviratininkas Richie Porte’as nebuvo toks kantrus kaip komandos draugas.
Po finišo australas žaibiškai nulipo nuo dviračio ir puolė aiškintis su jį pastūmusiu žiūrovu.
„Sky“ komanda neslėpė, kad šįmet kalnuose buvo dingusios ir dviratininkams skirtos gertuvės, taip pat bent į dvi iš jų buvo prispjaudyta.
„Nejaučiame jokios pagarbos. Ar vieną dieną nebus peržengta riba? – retoriškai klausė N.Portalis. – Matome, kaip futbole žiūrovai bėga į aikštę ar puola žaidėjus su ginklais rankose. Dviratininkai važiuoja visai greta žiūrovų. Vaikinai tikrai bijo.“
L.Armstrongas įgėlė čempionui
Milžiniška Ch.Froome’o persvara „Tour de France“ lenktynėse neatsitiktinai sukėlė daug apkalbų.
Jau pirmajame etape Pirėnų kalnuose „Sky“ lyderis toli už nugaros paliko visus pagrindinius varžovus: kolumbietį Nairo Quintaną, ispaną Alberto Contadorą ir italą Vincenzo Nibali, todėl lenktynėse neliko jokios intrigos.
„Froome’as, Porte’as ir „Sky“ yra labai stiprūs. Per daug stiprūs, kad būtų garbingi?“ – socialiniame tinkle žibalo į ugnį šliūkštelėjo Lance’as Armstrongas.
„Tour de France“ lenktynėse septynis kartus triumfavęs, bet 2012-aisiais visus titulus praradęs 43-ejų amerikietis po šešerių metų pertraukos vėl grįžo į Prancūziją.
Juodasis dopingo genijus mynė pedalus labdaros lenktynėse ir vėliau viešai atsiprašė Ch.Froome’o, tačiau jo žodžiai tapo papildomu argumentu naujo sąmokslo kūrėjams.
„Tikiuosi, kad visada esate budrūs – banda arogantiškų ir neatsakingų idiotų, – vyrą socialinių tinklų karuose gynė Michelle Froome. – Esu visiškai nusivylusi žurnalistais, kurie mano, kad tik atlieka savo darbą. Jūsų darbas – pateikti faktus, o ne ligotų asmenų nuomonę.“
Įsilaužė į „Sky“ kompiuterius
Ch.Froome’as buvo priverstas Prancūzijoje atlaikyti ne tik nuolatines varžovų atakas.
„Sky“ komandos direktorius Dave’as Brailsfordas pranešė britų žurnalistams, kad buvo įsilaužta į ekipos kompiuterius ir pavogti visi asmeniniai Ch.Froome’o duomenys, kurie iki šiol ir sukėlė daugiausia aistrų.
Po Ch.Froome’o pergalės Pirėnuose internete pasklido vaizdo įrašas iš 2013-ųjų lenktynių, kai britas šturmavo legendinį Ventoux kalną. Šiuos vaizdus lydėjo konkretūs dviratininko rezultatai: greitis, pedalų apsukos, galia, pulso ir širdies ritmo rodmenys.
„Dopingas įrodomas“, – teigė buvęs „Festina“ komandos treneris Antoine’as Vayeris, analizuodamas šiuos skaičius Prancūzijos dienraščiui „Le Monde“.
Kai „Sky“ pagrasino, kad kreipsis į teismą dėl vagystės, minėtas vaizdo įrašas žaibiškai dingo iš „YouTube“, bet netrukus atsirado kitur, o netiesiogiai apkaltintas prancūzas pareiškė, jog visi duomenys „nutekėjo iš komandos vidaus“.
Galiausiai „Sky“ neatlaikė vis stiprėjančios įtarimų bangos ir šią savaitę pati viešai išplatino kai kuriuos privačius Ch.Froome’o fizinių galimybių duomenis.
„Stengiuosi kiek įmanoma būti švaraus dviračių sporto vėliavnešys. Pritariau, kad dopingo kontrolieriai mus galėtų užklupti ir naktimis. Prašiau, kad man būtų atlikta daugiau testų per treniruočių stovyklą Tenerifėje. Ką dar galėčiau padaryti? – retoriškai klausė Ch.Froome’as. – Suprantu, kad daug kam kyla klausimų dėl mūsų sporto praeities, bet aš prašau elementarios pagarbos. Dirbau neįtikėtinai sunkiai, kad pasiekčiau viršūnę, todėl niekam neleisiu iš manęs tyčiotis, kad ir kas jis būtų.“
Muštynės dėl parkingo vietų
„Sky“ iki galo dar neatskleidė visų savo paslapčių, bet neribotos britų finansinės galimybės ir technologinės naujovės taip pat paskatino konkurentų pavydą.
Kol Ch.Froome’as su draugais varė į neviltį varžovus Pirėnų ir Alpių kalnuose, lenktynių užkulisiuose kiekvieną dieną virė dar nuožmesnės kovos su „Sky“ dėl parkingo vietų.
Lenktynių lyderį šįmet Prancūzijoje lydėjo ne tik įprastas kiekvienai komandai karavanas (autobusas, palydos lengvieji automobiliai, sunkvežimiai su visa įranga, virtuve ir dviračių taisykla), bet ir prabangus restoranas ant ratų ir dar trys milžiniški „Pullman“ autobusai-namai.
„Tie „Sky“ autobusai iš tiesų yra įspūdingi“, – neslėpė šįmet „Tour de France“ dalyvaujantis vienintelis Lietuvos dviratininkas Ramūnas Navardauskas.
Kai sykį „Sky“ palyda užėmė beveik visą automobilių stovėjimo aikštelę ir „Europcar“ komandai prie viešbučio neliko kur pastatyti nei savo mobiliosios virtuvės, nei dviračių taisyklos, „Tour de France“ organizatoriams teko skubiai įsikišti, kad nekiltų muštynės.
Gyventi su „Sky“ viename viešbutyje šįmet nenorėjo nė viena iš 22 komandų. Jeigu po burtų paaiškėdavo, kad britai kitą etapą taps kaimynais, ne viena komanda jau vidurnaktį į būsimą viešbutį siųsdavo savo žvalgus užimti parkingo vietų.
Nuo tos akimirkos, kai „Sky“ pradėjo milžiniškų „Pullman“ madą, dviračių pasaulyje iki šiol nesibaigia ginčai.
Per „Giro d’Italia“ lenktynes „Sky“ lyderis R.Porte’as šįmet jau net miegodavo komandos autobuse, todėl prieš „Tour de France“ startą konkurentai ėmėsi žygių, kad Ch.Froome’as neturėtų tokios pat prabangos Prancūzijoje.
Tarptautinė dviračių sporto sąjunga (UCI) paskelbė, jog atletai privalo miegoti tiktai oficialiuose lenktynių viešbučiuose, kad būtų išsaugota „absoliuti etika ir visų dviratininkų lygybė“.
Kiekviena komanda kasdien privalo pateikti kambarių sąrašą su pavardėmis, kad kontrolieriai galėtų patikrinti dviratininkus, bet nuo pirmosios dienos netrūko įtarimų, jog „Sky“ nesilaiko šių taisyklių.
„Mūsų autobusuose miega kiti komandos nariai. Taip mes atlaisvinome savo vietas viešbučiuose, todėl mūsų dviratininkai gali miegoti po vieną, – „L’Equipe“ aiškino D.Brailsfordas. – Tas, kuris knarkia, dabar nepažadina kito pirmą valandą nakties.“
Vežasi savo čiužinius
„Tour de France“ pragare kiekviena poilsio minutė yra aukso vertės, todėl visos komandos ieško būdų, kaip padėti savo dviratininkams kuo greičiau atgauti jėgas.
„Sky“ jau seniai vežasi net savo čiužinius norėdama atletams pasiūlyti bent minimalų patogumą, o šią madą iš britų jau perėmė ne viena komanda.
„Kartais mes priversti apsistoti prastuose viešbučiuose, kuriuose net nėra kondicionierių. Atletai ilgai negali užmigti, nes būna per karšta, – neslėpė „Cannondale-Garmin“ vadovas Jonathanas Vaughersas. – Sunku paaiškinti rėmėjui, kuris tau skiria 4 mln. eurų, jog tau nepavyko lenktynės tik todėl, kad etapo išvakarėse dviratininkų lovos buvo prastos. Jeigu jie galėtų miegoti komandos autobuse, tai būtų gera idėja.“
Bet „Sky“ metų biudžetas – 20 mln. eurų, ir toli gražu ne visos komandos gali sau leisti prabangą turėti „Pulmann“ autobusus su moderniausia reabilitacijos įranga.
„Tai tik bendrų žaidimo taisyklių klausimas. UCI ir lenktynių organizatoriai privalo nuspręsti, ar mes visi galime tuo naudotis“, – neabejojo J.Vaughersas.
Prakalbo prancūziškai
Ch.Froome’as mėgino suminkštinti paryžiečių širdis, nuo „Tour de France“ pakylos prabilęs prancūziškai.
Motinos skatinamas britas vaikystėje išmoko svetimą kalbą, o savo žinias tobulino gyvendamas Monake.
Bet 2010 metais įkurta „Sky“ iki šiol nepelnė visuotinės prancūzų meilės. Britai šįmet net nusisamdė pirmąjį spaudos atstovą prancūzą, tačiau ir jis nesušildė komandos santykių su savo tėvynainiais.
„Jūs šlapinotės ant mūsų lyderio, bet mes jums sugadinome šventę.  “Tour de France“ lenktynėse viskas klostėsi gerai“, – po dar vieno Ch.Froome’o triumfo ironizavo „Sunday Times“.
„Tour de France“ 
21-as ir paskutinis etapas. Sevrė- Paryžius. 109,5 km. 1. Andre Greipelis (Vokietija, „Lotto“) 2 val. 49 min. 41 sek., 2. Bryanas Coquard'as (Prancūzija, „Europcar“), 3. Alexanderis Kristoffas (Norvegija, „Katusha“), 4. Edvaldas Boassonas Hagenas (Norvegija, MTN), 5. Arnaud Demare'as (Prancūzija, FDJ), 6. Markas Cavendishas (Didžioji Britanijam „Etixx-Quick Step), 7. Peteris Saganas (Slovakija, „Tinkoff-Saxo“), 8. Johnas Degenkolbas (Vokietija, „Giant“), 9. Michaelis Matthewsas (Australija, „Orrica GreenEdge“), 10.Ramūnas Navardauskas („Cannondale-Garmin“) – tas pats laikas. Finišavo 154 dviratininkai.
Galutinė rikiuotė po 21 etapo. 1. Chrisas Froome'as (Didžioji Britanija, „Sky“) 83 val. 19 min. 15 sek., 2. Nairo Quintana (Kolumbija, „Movistar“) atsiliko 1 min. 12 sek., 3. Alejandro Valverde (Ispanija, „Movistar“) – 5 min. 25 sek., 4. Vincenzo Nibali (Italija, „Astana“) – 8 min. 36 sek. 5. Alberto Contadoras (Ispanija, „Tinkoff-Saxo“) – 9 min. 48 sek., 6. Robertas Gesinkas (Olandija, TLJ) 10 min. 47 sek., 7. Bauke Mollema (Olandija, TFR) 15 min. 14 sek., 8. Mathiasas Frankas (Šveicarija, IAM) – 15 min. 39 sek., 9. Romainas Bardet (Prancūzija, ALM) – 16 min., 10.Pierre'as Rolland'as (Prancūzija, „Europcar“) – 17 min. 30 sek. 137.Ramūnas Navardauskas – 4 val. 14 min. 40 sek. Finišavo 154 dviratininkai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.