Naujame sezone – nauji komandos draugai, nauja apranga ir naujos viltys.
27-ąjį gimtadienį neseniai atšventęs R.Navardauskas Ispanijoje jau pradėjo penktąjį sezoną per profesionalo karjerą.
„Cannondale-Garmin“ komandai atstovaujantis Lietuvos dviratininkas užėmė 11-ąją vietą „Trofeo Playa de Palma“ varžybose.
Šios pirmosios vienadienės klasikinės lenktynės Maljorkos saloje Ramūnui buvo įžanga prieš ilgą ir naujų iššūkių kupiną 2015-ųjų sezoną.
Į pajėgiausių pasaulio profesionalų 50-uką pernai prasimušęs R.Navardauskas šįmet nelinkęs mažinti apsukų.
– Ramūnai, naujajam sezonui ruoštis pradėjote už Atlanto. Kaip ten sekėsi? – R.Navardausko pasiteiravo „Lietuvos rytas“.
– Pirmoji stovykla Didžiosios Britanijos Mergelių Salose buvo daugiau poilsinė, pažintinė.
Pernai susijungė dvi komandos: „Garmin“ ir „Cannondale“, todėl JAV susitikome susipažinti su naujaisiais komandos draugais. Tiesiog bendravome ir bandėme geriau pažinti vieni kitus.
Varžybose dažnai turi padėti komandos draugui. Daug geriau, kai jį pažįsti asmeniškai, o ne tik žinai jo numerį ant dviračio.
Per pirmąją stovyklą išgėrėme kartu ir alaus, ir net burlaiviais kartu plaukiojome. Turėjome dešimt laivų, buvome suskirstyti į grupes po tris keturis ir net surengėme tarpusavio varžybas.
Pirmąsias tris dienas mokėmės buriuoti, o po to lenktyniavome. Pirmą kartą per karjerą teko taip treniruotis.
Norėdama pakreipti burę darniai privalėjo dirbti visa įgula. Juk kuo greičiau pakeisi burės kryptį, tuo greičiau plauksi. Taip pirmąsyk mėginome pajusti komandos draugo petį.
Buvo labai įdomu, bet vandenyje dar nesijaučiu ekspertas. Man geriau ir toliau dviratį minti. (Juokiasi.)
– Kas pasikeitė, kai „Garmin“ susijungė su „Cannondale“ komanda?
– Mūsų apranga pažaliavo, nors rombus ant marškinėlių dar išsaugojome. (Šypsosi.) Tie rombai juk visą laiką buvo firminis „Garmin“ ženklas.
Pokyčiai komandoje tikrai dideli, nes atėjo net aštuoni dviratininkai iš „Cannondale“ ekipos. Dar gerai nežinome vieni kitų galimybių lenktynėse, todėl reikės laiko kartu apsitrinti.
Reikės pajusti, kas geriau važiuoja lygumose, o kas geriau kopia į kalnus.
Dabar esame pati jauniausia „World Tour“ komanda, nes buvę „Cannondale“ lyderiai išėjo kitur, o pas mus liko šios ekipos jaunimas. Bet tai visai nereiškia, kad jie silpnesni. Štai į komandą atėjo vienas slovėnas, kuris buvo pasaulio jaunimo čempionas.
Per pirmąsias lenktynes Maljorkoje pirmąsyk važiavau kartu su keliais italais. Jie man pasirodė tikrai stiprūs, todėl tikiuosi, kad važiuoti vienoje ekipoje visą sezoną bus smagu.
Galbūt šįmet dar labai nesužibėsime, bet jauni dviratininkai visada yra alkanesni ir labiau nori pergalių.
– Komandą paliko sprinteris amerikietis Tyleris Farraras. Jau pernai netrūko lenktynių, kai geriausiai iš „Garmin“ finišuodavote po grupinio sprinto. Gal šį sezoną būtent jums numatytas pagrindinio komandos sprinterio vaidmuo?
– Ne, dabar turime kelis jaunus dviratininkus, kurie gali galingai finišuoti.
Jiems galbūt trūksta patirties, todėl stengsiuosi padėti, kai tik galėsiu.
Mano specializacija kita. Aš galiu mėginti finišuoti, kai perlipame kalnus, o visi tikri sprinteriai jau būna atsilikę.
Lygumose staigumo man trūksta, todėl lygintis su Peteriu Saganu, Andre Greipeliu ar Marku Cavendishu – ryškiausiomis sprinto žvaigždėmis – nelabai galiu.
– Kurios lenktynės šį sezoną jums bus pagrindinės?
– Labiausiai norėčiau sėkmingai įveikti Milano–San Remo trasą. (Ilgiausios pasaulyje 293 km vienadienės lenktynės Italijoje šįmet vyks kovo 22 dieną. Jau 106-ąjį kartą rengiamos varžybos yra vienos iš penkių prestižiškiausių profesionalų klasikos lenktynių. – Red.)
2011-aisiais jų nebaigiau, 2013 metais sunkiai, bet atvažiavau iki finišo, o pernai jau buvau vienuoliktas.
Pajutau, kad tokiose varžybose galiu lenktyniauti. Gal reikėtų rimčiau nusiteikti ir bandyti pasiekti dar geresnį rezultatą.
Patekti į pirmąjį dešimtuką čia nori visos komandos ir visi dviratininkai. Pačiam būtų labai gražu ir smagu, jeigu tai pavyktų.
– Pernai jums pavyko laimėti „Tour de France“ etapą. Ko reikia, kad šią ryškiausią karjeros pergalę pakartotumėte ir šįmet?
– Mano pergalė pernai buvo visos komandos pergalė. Svarbiausia – būti vertingam komandai.
Į „Tour de France“ visos ekipos stengiasi nuvežti geriausius dviratininkus. Bet viskas priklauso nuo tikslų. Komandos vadovai pasirenka lyderį ir po to klijuoja visus kitus aplinkui.
Savo jau įrodžiau, todėl tikrai nesupykčiau, jeigu šįmet ir nepatekčiau į galutinę sudėtį.
Turime 28 dviratininkus, o vadovai išrinks tuos 9, kurie bus naudingiausi komandai. Pasitikiu jais.
Kiekvienos lenktynės yra svarbios. Yra dar „Giro d’Italia“, yra „Vuelta a Espana“, todėl neverta gyventi ir laukti tiktai „Tour de France“.
Jeigu įveikčiau Philippe’ą Gilbert’ą (buvusį pasaulio čempioną, 32-ejų Belgijos dviratininką iš BMC komandos. – Red.) vienadienėse lenktynėse, tai tikrai būtų ne mažiau svarbi ir prestižinė pergalė.
– UCI šįmet pakeitė reitingo skaičiavimo sistemą. Ji tapo panaši į tenisininkų ATP reitingą, kai vertinami pastarųjų 52 savaičių rezultatai. Pasaulyje dabar esate 43-ias, o komandoje – antras pagal surinktus taškus. Ar jums labai svarbus šis reitingas?
– Girdėjau, kad reitingo sistema pasikeitė, bet nesigilinau į visas smulkmenas. Bet kiekviename darbe svarbu, kaip esi vertinamas pasaulyje.
Jeigu patenki į 50-uką, turi daugiau galimybių kitą sezoną susirasti geresnę komandą ar pasirašyti geresnę naują sutartį.
Bet svarbiausia, kad tavimi būtų patenkinta komanda. Jeigu pelnysi gerą vardą, visi į tai atsižvelgs.
Ryškiausios R.Navardausko pergalės 2014-aisiais:
1 vieta – „Tour de France“ 19-asis etapas, Lietuvos plento čempionato asmeninės lenktynės, lenktynių „Circuit Sarthe“ bendroji įskaita ir 4-asis etapas.
2-oji vieta – „Tour of Alberta“ 1-asis ir 3-iasis etapai.
3-ioji vieta – „Tour of Romandie“ 1-asis etapas, „Tour de France“ 1-asis etapas.
Lietuviai pasaulio dviratininkų reitinge
43. Ramūnas Navardauskas („Cannondale-Garmin“, JAV) – 876 tšk.
449. Ignatas Konovalovas („Marseille 13 KTM“, Prancūzija) – 133.
475. Aldis Kruopis („An Post-Chain Reaction“, Airija) – 123.
812. Gediminas Bagdonas („AG2R La Mondiale“, Prancūzija) – 54
903. Evaldas Šiškevičius („Marseille 13 KTM“, Prancūzija) – 43
1016. Egidijus Juodvalkis („Colba-Superano Ham“, Belgija) – 34
1179. Gediminas Kaupas („Differdange-Losch“, Liuksemburgas) – 23
1275. Darijus Džervus („CCT p/b Champion System“, Naujoji Zelandija) – 19
1428. Paulius Šiškevičius („An Post-Chain Reaction“, Airija) – 15
1892. Marius Bernatonis („Alpha Baltic“, Latvija) – 5