Nemaža dalis regatos dalyvių po regatos Maltą palieka lėktuvu – taip pat ir „Ambersail“ įgula. Skrydžio datą kalbinti buriuotojai planuoja skirtingai – priklausomai nuo optimizmo lygio.
Kadangi laukia labai permainingas oras, sudėtinga prognozuoti, kada finišuos regatos dalyviai. Vieni jau dabar nujaučia ir juokiasi, kad teks ieškoti vėlesnių bilietų kelionei namo, kiti kalbinti džiaugėsi, kad bilietus įsigijo su didele atsarga.
Marškinėlius keis guminiai batai
Per 46 metų regatos istoriją šiųmetė regata išsiskiria itin gausiu dalyvių skaičiumi. Sustačius visas dalyvaujančias jachtas vieną paskui kitą, bendras regatos dalyvių ilgis siektų beveik du kilometrus – 1800 metrų. Pastaraisiais metais regatos dalyvių skaičius nuolat auga, palyginti su praėjusių metų regata, šiųmetė regata išaugo daugiau nei 20 procentų.
„Dalyvių augimą lemia ne viena priežastis. Visų pirma – tai vaizdingas ir sportiškai sudėtingas maršrutas. Taip pat Karališkojo Maltos jachtklubo dalyvių priėmimas, tarp buriuotojų perduodamas iš lūpų į lūpas, bei jachtklubo ryšiai su kitais klubais pasaulyje“, - prieš startą pasakojo Godwinas Zammitas, Karališkojo Maltos jachtklubo komandoras.
„Rolex Viduržemio jūros regata“ – tai vienas didžiausių galvosūkių jachtų kapitonams, šturmanams ir taktikams.
Šiemet buriuotojų laukia itin sudėtingas uždavinys – regatos pradžioje buriuotojai bus užimti nuolatinėmis stipresnio vėjo paieškomis, kapitonams reiks nuolat varijuoti tarp pastovaus, tačiau silpno vėjo giliau jūroje ir stipresnio, tačiau sunkiai prognozuojamo kranto brizo arčiau kranto.
Antroje regatos pusėje dalyvius pasitiks iš šiaurės atkeliaujantis žemo slėgio frontas, kuris atneš stiprius vėjus ir lietų. Startavę su šortais ir marškinėliais, buriuotojai turėtų finišuoti su neperšlampamais rūbais ir guminiais batais.
Aplink ugnikalnį
Regatos maršrutas driekiasi per Mesinos pusiasalį aplink veikiantį Strombolio ugnikalnį, Pantalerijos ir Lampedūzos salas.
Kalbinti buriuotojai iš Belgijos teigė, jog maršrutas yra viena iš priežasčių, kodėl vėl ir vėl startuojama šioje regatoje. „Rolex Viduržemio jūros regata“ – tai vienas iš nedaugelio sporto renginių pasaulyje, kuris taip priartėja prie pelenais besispjaudančio Strombolio ugnikalnio.
Ne toks įspūdingas, tačiau itin sudėtingas ir Mesinos sąsiauris, kuriame buriuotojams iššūkį mes ne tik permainingos oro sąlygos, bet ir itin aktyvi laivyba.
Pirmąkart – su nauju stiebu
Didžiąja dalį regatos dalyvių sudaro modernios sportinės jachtos, tačiau starto liniją kirto ir keletas klasikinių jachtų. Didžiausia regatoje startuojanti jachta – „Esmit Europa 2“, tai viena iš didžiausių aktyviai lenktyniaujančių jachtų Europoje. 30 metrų ilgio jachtos įgula, vadovaujama olimpinio čempiono Jocheno Schuemanno, ketina pagerinti nuo 2007 metų nepakitusį beveik 48 valandų regatos įveikimo rekordą.
Regatoje startuojančios „Ambersail“ įgulai vadovauja kapitonas Saulius Pajarskas.
„Ambersail“ įgulai teks rungtis su naujesnėmis ir didesnėmis jachtomis. Lietuviams šis startas – pirmas po nelaimės 2013 metų liepą, kai Baltijos jūroje netoli Klaipėdos lūžo šios jachtos stiebas. Kadangi „Ambersail“ statyta lenktynėms atvirame vandenyne, šiai jachtai mielesni švilpiantys uraganai, o ne švelnūs Viduržemio jūros brizai. Tikėtina, kad „Ambersail“ pasiekimai tiesiogiai priklausys nuo to, kada buriuotojus pasitiks stipresni žemo slėgio fronto atnešti vėjai.