Tyrime pranešama, kad pilotas skrydžio metu oro kontrolei užsiminė, kad kyla iš tiršto debesies, tačiau realybėje jis dideliu greičiu smigo žemyn, kol galiausiai trenkėsi į kalną. Autopsijos metu buvo atskleista, kad A.Zobaynas nebuvo apsvaigęs nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų, skelbia „Reuters“.
Tuomet sausio 26 dieną be K.Bryanto, jo dukters ir piloto žuvo dar 6 žmonės. Oficialios tyrimo išvados bus paskelbtos vėliau, tačiau jau dabar nustatyta, kad sraigtasparnis nepatyrė jokio gedimo ir neturėjo mechaninių pažeidimų.
Apie dabar NTSB keliamą katastrofos versiją iš karto po avarijos kalbėjo ir patyrė skrydžių asai.
„Kai tu prarandi orientaciją, tavo kūno pojūčiai gali suklaidinti. Tu nesupranti kurioje pusėje yra viršus arba apačia“, – apie lemtingą sraigtasparnio avariją teigė patyręs instruktorius iš Los Andželo Randy Waldmanas.
AP naujienų agentūrai jis teigė, kad krepšininką ir kitus keleivius skraidinęs pilotas orientaciją galėjo prarasti dėl tiršto rūko.
R.Waldmanas peržvelgęs skrydžio duomenis iš flightradar24.com tinklalapio teigė, kad sraigtasparnis prieš smūgį buvo nekontroliuojamas ir krito žemyn. Tai signalizuoja jo greitis prieš dingstant iš radarų. Todėl specialistas tuomet manė, kad pilotas prarado orientaciją tirštame rūke ir pradėjo smigti žemyn.
A.Zobyanas buvo patyręs pilotas, pats mokė kitus skraidyti ir skrydžiuose turėjęs virš 8000 valandų. Jis jau buvo skraidinęs keletą kitų JAV garsenybių.
Pražūtingo skrydžio eiga
K.Bryantas ir kiti skrido sraigtasparniu „Sikorsky S-76“, kuris buvo pagamintas 1991 metais. Jie sausio 26 dieną val. 6 min. vietos laiku pakilo iš Johno Wayno oro uosto, esančio pietryčių kryptimi už Los Andželo.
Pranešama, kad sudužusio sraigtasparnio pilotas susidūrė su bėdomis virš Los Andželo miesto zoologijos sodo ir šiam teko sukti ratus žemame aukštyje.
Spėjama, kad pilotas laukė, kol prasisklaidys rūkas ir matomumas bus geresnis. 9 val. 30 min. pilotas buvo susisiekęs su Burbanko oro uostu ir vėliau pasuko šiaurės-vakarų kryptimi. 9 val. 40 min. sraigtasparnis susidūrė su dar prastesnėmis oro sąlygomis ir pasuko pietų link.
Manoma, kad būtent šis manevras tapo lemtingu, nes buvo pasukta kalnuotos vietovės link. 9 val. 45 min. sraigtasparnis trenkėsi į kalno šlaitą 520 metrų aukštyje Calabaso miestelyje.
Pasak buvusio piloto Kurto Deetzo, sraigtasparnis smūgio metu skriejo dideliu greičiu, apie 160 mylių per valandą. Be to, praėjus tik 40 minučių po skrydžio bake turėjo likti pakankamai didelis kiekis degalų.
„Užtektų didelio gaisro pradžiai“, – sakė pilotas.
Avarijos metu tvyrojo tirštas rūkas
Kiek vėliau buvo paviešintas sudužusio sraigtasparnio piloto ir skrydžių valdymo centro pokalbis. Jame girdima, kaip žuvęs pilotas A.Zobayanas nuolat informavo apie savo judėjimo kryptį. Įrašo pabaigoje girdima, kaip operatorė pilotą perspėja, kad jie skrenda pernelyg žemai, jog juos susektų radarai.
Sraigtasparnis po kelių sekundžių dingsta iš radarų, nes atsitrenkė į kalno šlaitą. Liudininkų teigimų avarijos metu tvyrojo labai tirštas rūkas.
„Ryte buvo rūkas, matomumas nesiekė 60-ies pėdų (18,3 metro). Pasižiūrėjau per savo langą ir išgirdau didžiulį trenksmą, kurį sekė kelios sekundės tylos. Vėliau pakilo gaisro kamuolys kalno šlaite. Aš negalėjau žinoti, kad tame sraigtasparnyje skrido K.Bryantas ir jo dukra, dėl kurių dabar gedi visa tauta. Buvo 9 val. 52 min. vietos laiku ir aš išbėgau į gatvę. Matomumas buvo labai prastas. Per žiūronus pamačiau, kad sraigtasparnis buvo subyrėjęs dalimis ir degė.
Kelių minučių bėgyje atvyko ugniagesiai ir suvaldė ugnį. Per tą laiką aš priėjau arčiau ir pamačiau visur besimėtančias nuolaužas. Atėjus arčiau avarijos vietos pamačiau, kad yra ir daugiau katastrofos liudininkų“, – pasakojo įvykių sūkuryje atsidūręs amerikietis.
Tuo metu tvyrojęs tirštas rūkas Los Andželo miesto pareigūnų sraigtasparnius privertė tūpti ir šie dėl saugumo sekmadienio rytą buvo palikti ant žemės.
„Jeigu skrendi tik pagal tai, ką matai, tai tokiose situacijose, kuomet nieko nebematai per priekinius stiklus turi 10-15 sekundžių sureaguoti iki pražūtingos lemties. Jis galėjo apsisukti ir saugiai grįžti, tačiau privačiuose orlaiviuose kartais jaučiamas spaudimas pristatyti klientą į reikiamą vietą. Kartais būna rizikuojam ten, kur nereikėtų“, – teigė R.Waldmanas.
Dėl piloto orientacijos praradimo jam antrino ir JAV armijos veteranas Jerry Kidrickas, skraidęs su sraigtasparniais Irake, o dabar dėstantis aeronautikos universitete Arizonoje.
„Orientaciją praradę pilotai privalo iškarto nustoti skristi pagal vizualų vaizdą ir vadovautis prietaisais. Tai viena iš pavojingiausių situacijų, kurioje pilotas gali atsidurti. Labai dažnai tavo organizmas praradęs orientaciją liepia elgtis priešingai nei sako prietaisai“, – teigė J.Kidrickas.