O kad nepraleistumėte nė vienų čempionato rungtynių ir tuo įsitikintumėte patys, pasirūpino TV3 žiniasklaidos grupė, kuris per kanalus TV3 ir TV6 bei naujienų portale tv3.lt parodys jas visas!
Futbolas papildo madą, mada – futbolą
Futbolas, atrodo, šiandien mus supa visur – net ir tuo nesidomintys, užsukę į drabužių parduotuves, šiandien išvys daugybę marškinėlių su garsiausių komandų pavadinimais. O moterų skyriuje jų netgi gausiausiai! Ir skirti jie tikrai ne sportui…
Tačiau, kaip pastebi mados ekspertė Marija Palaikytė, mados tendencijos niekada neatsiranda iš niekur.
„Tokie ryškūs pasaulinio dėmesio sulaukiantys renginiai kaip EURO 2024 tiesiogiai prisideda prie mados tendencijų kūrimosi. Sportinio tipo laisvalaikio apranga jau seniai įsitvirtino dėvimosios, kasdienės mados tendencijose.
O dabar, artėjant Europos futbolo čempionatui ir olimpinėms žaidynėms, sportas tampa viena ryškiausių aktualijų.
Tuomet mados pasaulis greitai reaguoja ir podiumuose, žurnalų viršeliuose bei, galiausiai, parduotuvių lentynose ar vitrinose. Tai, kas aktualu, žmones jungia“, – įsitikinusi ji.
Anot mados ekspertės, sportas ir mada šiandien apskritai yra labai susiję, nes žmonės vis daugiau domisi ilgaamžiškumo tema, o sąmoningas gyvenimo būdas – ryškus šiuolaikinis prioritetas. Tai skatina žmones vis daugiau dėmesio skirti sportui bei jo kultūrai, kuri geriausiai matosi per aprangą.
Aršios diskusijos dėl atletų aprangų kyla ne šiaip sau
Mados ekspertė pastebi, kad ne tik futbolas, bet ir mada daro įtaką futbolui – tai akivaizdžiai matosi pažvelgus į šiandienines sportininkų aprangas.
Ne kartą matėme ir tai, kaip Lietuvoje, pristačius naujas atletų aprangas, visuomenėje kyla aršiausios diskusijos. Aprangas kritikuoja ne tik dizaineriai, bet ir paprasti žmonės. Kodėl žmonėms tokie svarbūs ne tik sportininkų pasiekimai, bet ir jų aprangos?
Anot Marijos, savo šaliai atstovaujančių sportininkų apranga – vienas iš komunikacijos būdų, todėl džiugu, kad visuomenė tam nelieka abejinga.
„Sportininkai matomi nuotraukose, vaizdo įrašuose, aukščiausio lygio rungtynėse. Tad, nors svarbiausi yra jų sporto rezultatai, visgi, reikia pripažinti, ir jų apranga kuria įspūdį apie šalį. O įspūdis ilgainiui perauga į reputaciją.
Per aprangą mes galime atskleisti savo autentiškumą, savitumą, o kartu parodyti, kad esame lygiavertė globalaus pasaulio dalis, turinti skonį. Taip mada tampa svarbiu įrankiu žinutei atskleisti“, – sako ji.
Marija atkreipia dėmesį, kad bėgant metams, atletų sportinė apranga tampa ne tik funkciniu drabužiu, bet ir stiliaus atributu.
O kuriant naujus dizainus, kitaip nei anksčiau, atsižvelgiama ne tik į originalumą, bet ir į technologijas – gaminant aprangas svarbūs audiniai, kurie sportininkams leistų laisvai judėti, apsaugotų ir palaikytų tinkamą temperatūrą.
Futbolą į kitą lygį pakėlęs D. Bechkamas turi pasekėjų
Nacionalinių rinktinių aprangose nuolat atsispindi šalies išskirtinumas – simbolika bei pagrindinės spalvos. Tačiau svarbiausia, kad šiais laikais sporte atsirado vietos individualumui.
„Sportininkai tai pabrėžia pagal dalykus, kuriuos gali kontroliuoti patys. Tai – šukuosena, galvos aksesuarai, tatuiruotės.
Jie taip pat stengiasi išsiskirti iš komandos, ypač dėl to, jog yra stebimi iš tolo. Net ir sporte atsiranda vis daugiau vietos individualiam stiliui, nes tai – vienas iš šio laikmečio elementų“, – sako Marija.
Tiesa, mada futbolininkus vejasi ir tuomet, kai nereikia kovoti už savo šalį aikštelėje. Geriausias to pavyzdys – D. Beckhamas, pakėlęs futbolą į kitą lygį.
Anot M. Palaikytės, kartu su žmona Victoria, jie yra pora, kuri sugebėjo apjungti skirtingas auditorijas – nuo šou pasaulio iki sporto ar net mados.
„Toks mišinys tapo komercinės sėkmės garantu ir sukūrė dešimtmečius trunkančią šių žmonių įtakos imperiją“, – pastebi mados ekspertė.
O tai, kad pora nuolat domisi naujovėmis ir patys jas diktuoja, toliau skatina mases sekti jų pavyzdžiu. „Davido stilius keitė požiūrį į vyriškumą ne tik sporte, bet ir masėse: dažyti lankeliu perjuosti plaukai, klasikinis kostiumas, odinės aprangos detales, išraiškingi aksesuarai, o kartu ir itin seksualių apatinių reklamos padarė jį novatoriška vyriškos mados ikona.
Davidas iš esmės sukūrė pamatus sportininkų sėkmei mados pasaulyje“, – sako M. Palaikytė.
Visa tai nenutrūko net ir tuomet, kai sportininkas baigė karjerą. Šiandien stilingiausiais futbolininkais laikomi Cristiano Ronaldo, Lionelis Messi, Neymaras bei daugelis kitų.
„O svarbiausia, kad pastaruoju metu jie yra matomi ne tik sporto aikštelėje, bet ir tuomet, kai atkeliauja iki treniruočių ar varžybų ir juos fotografuoja paparaciai.
Labai daug į bendradarbiavimą su garsiais sportininkais dabar investuoja tokie mados namai kaip „Louis Vuitton“ ar „Gucci“.
Jie dėvi jų drabužiais nuo galvos iki kojų ateidami į rungtynes ar keliaudami į oro uostus ir taip tampa šių prekės ženklų ambasadoriais“, – sako Marija.