Artėjant 2024 metų Europos futbolo čempionatui, Vokietija paskelbė naujųjų marškinėlių dizainą. Netrukus buvo pastebėta, jog 44 numeris buvo itin panašus į SS dalinių simboliką.
SS daliniai buvo labiausiai atsakingi už nacių įvykdytus nusikaltimus žmogiškumui. SS pareigos apėmė koncentracijos stovyklų, kuriose buvo nužudyti milijonai žydų ir kitų, administravimą.
„Mes užblokuosime marškinėlių personalizavimą“, – teigė „Adidas“ atstovas.
„Adidas“ atstovui teko paneigti faktą, kad rinkinio panašumas į nacių simbolius buvo tyčinis.
„Mes, kaip įmonė, esame įsipareigoję priešintis ksenofobijai, antisemitizmui, smurtui ir neapykantai visomis formomis“, – sakė jis.
Socialiniame tinkle „X“ paskelbtame įraše Vokietijos futbolo asociacija (DFB_ nurodė, kad marškinėlių projektai buvo pateikti UEFA peržiūrėti projektavimo proceso metu ir kad „nė viena iš dalyvaujančių šalių nematė artimumo nacių simbolikai“.
Taip pat buvo pridurta, kad bus sukurtas alternatyvus skaičiaus 4 dizainas.
Naujosios aprangos sulaukė papildomų nepasitenkinimo dėl ryškiai rožinės spalvos pasirinkimo. Rėmėjai sako, kad ši spalva simbolizuoja šalies įvairovę. Tačiau kritikai tvirtina, kad netradicinė spalva buvo pasitelkta siekiant surinkti pinigų DFB.
„Adidas“ aprangas Vokietijos futbolininkams gamina nuo šeštojo dvidešimto amžiaus dešimtmečio, tačiau DFB paskelbė sprendimą, jog nuo 2027 m. „Adidas“ aprangas pakeis „Nike“.
Vokietijos ekonomikos ministras Robertas Habeckas pareiškė, jog vietinės bendrovės „Adidas“ atsisakymas ir prisijungimas prie „Nike“ simbolizuoja DFB „patriotizmo“ trūkumą.