Nesitikėjo ne tik tokios pozicijos, bet kad iki čia atvažiuos
„Dakar Classic“ rezultatai yra skaičiuojami baudos taškais. Laimi ta komanda, kuri jų surenka mažiausiai.
Po 10-ies etapų, kuriuose dalyviams reikia įveikti greičio ruožus tiksliam laikui, navigacijos užduotis ir važiavimą per kopas, pirmauja ispanų „Factory Tub“ komanda, surinkusi 561 tašką, antroje vietoje – italų „Technosport“ ekipa, atsiliekanti 31 tašku, o trečioje – lietuviai Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius, važiuojantys seniausiu ralyje 1978-ų metų gamybos „Land Rover 109 Station Wagon“ automobiliu.
Jų baudos taškų kraitelis siekia 955 taškus, „Ovoko Racing“ ekipažas yra 293 taškais atsiplėšęs nuo 4-oje vietoje esančių lenkų. Iš viso „Dakar Classic“ disciplinoje varžybas dar tęsia 81 ekipažas.
„Negaliu patikėti. Aš iš viso negalvojau, kad aš tiek nuvažiuosiu, o dar kad būsime tokioje pozicijoje, tai sunku suvokti. Ypač, po tokios dienos kopose“, - sužinojęs rezultatus po 10 etapo finišo, tik įvažiavus į didelę smėlio dėžę, vadinamą „tuščiuoju ketvirčiu“, sakė vairuotojas Karolis Raišys.
Pasirinko sunkesnį kelią
Iš tiesų vyrai turi kuo džiaugtis, nes Dakarui pasirinko toli gražu ne patį lengviausią kelią. Pasirinko seniausią čia dalyvauti galintį automobilį, tokį „Defender“ pirmtaką, koks dalyvavo pačiame pirmame 1979-ais metais suorganizuotame Paryžius – Dakaras maratone, pavargusį senolį prikėlė antram gyvenimui lenktynėse per mėnesį ir į sunkiausią pasaulio maratoną išvažiavo be jokios techninės pagalbos, atsargines detales ir įrankius sukrovę į varžovų sunkvežimį.
Neįtikėtina tai, kad paskutinę naktį surinktas ir iš karto į Saudo Arabiją beveik netestavus išplukdytas automobilis beveik nereiškė jokių kaprizų, o kai metalas ir parodė, kad dėvisi, jis beveik nepakenkė rezultatui.
Per beveik dvi savaites kratantis akmenimis, buksuojant smėlynuose ir šokuojant per kopas „Defender“ senoliui buvo nutrūkęs akseleratoriaus trosas, po vieno šuolio nuplyšo variklio ir pavarų dėžės pagalvės, vieną dieną buvo prakiuręs išmetimo vamzdis.
Komandos šturmanas Ignas Daunoravičius – nagingas meistras, ne tik operatyviai sutvarkė šias problemas, bet ir viso ralio metu prižiūrėjo automobilį.
Nors tiek važiavimu, tiek automobilio priežiūra užsiimantis ekipažas poilsio pertekliumi nesiskundžia, palapinėse miega po 4-5 valandas, kaip juokavo Karolis – per tiek laiko čiužinys išsileidžia, jaučiamas nuovargis jų tempui trasoje nekenkia.
Važiuoja greitai ir protingai
Lietuviai etapuose stabiliai važiuoja lyderių dešimtuke, dvi dienas buvo pasiekę 3 vietą. Karolis senovinės konstrukcijos automobilį su lingine važiuokle priverčia važiuoti greitai, o Ignas parodė talentą navigacijos rungtyse neleisdamas sportininkams klaidžioti.
„Baisiausia man yra kopos į kurias dabar įvažiavome. Na, nepasitikiu jomis, bijau kad neužkilsiu, bijau leisdamasis nusiversti, jos visos skirtingos, žiauriai didelės, ir vertos pagarbos, tad ten reikia įdėti daugiausiai pastangų“, - pasakojo K. Raišys.
O kopose vėlgi sužibėjo Ignas Daunoravičius. Viename masyve pamatęs tolumoje daug užklimpusių automobilių, navigatorius sugalvojo išlipti ir bėgti per smėlio kalnus pėsčiomis ieškant geriausio maršruto, kuriuo būtų saugiausia važiuoti senos kartos „Defender“ su siauromis padangomis.
Taip laiko sugaištama mažiau, nei kasantis smėlyje, kuriame ankstesnėmis dienomis net ir lyderių ekipažai sugebėjo prisirinkti tūkstančius baudos taškų, išstūmusius juos iš žaidimo.
Prieš akis – sunkiausios dienos
Greitas tempas, tačiau nuovoki taktika ir stabilus važiavimas neiškrentant iš dešimtuko ribų lėmė, kad „Dakar Classic“ maratonui artėjant finišo link, „Ovoko Racing“ komanda su Lietuvos vėliava atsidūrė lyderių trejetuke.
„Atvažiavome į „tuščiąjį ketvirtį“, kur aplink – vien kopos, tai tikiuosi, kad 10-as greičio ruožas buvo sudėtingiausia, ką gali pasiūlyti organizatoriai. Labai jaudinuosi, dabar atsirado spaudimas, kurio nesitikėjome, norisi išlaikyti šią poziciją, o tą padaryti tikrai nebus lengva. Laukia pačios sunkiausios dienos prieš finišą, reikia kažkaip neprisižaisti“, - sakė Karolis Raišys.
Iki Dakaro maratono finišo liko vos dvi dienos, ir abu etapai vyks milžiniškoje smėlio dėžėje, „Empty Quarter“ dykumoje, kuri dydžiu prilygsta Prancūzijai. Sudėtingos trasos dar gali pažerti staigmenų ir kardinaliai pakeisti rezultatus.