ASK „Vilkyčiai“ vadovas Kazimieras Gudžiūnas: prieš kitų metų sezoną turime apie ką pagalvoti

2024 m. rugpjūčio 14 d. 17:27
Praėjusį sekmadienį Vilkyčių automobilių sporto komplekse įvykęs penktasis Latvijos ir Lietuvos automobilių ralio kroso čempionato etapas buvo paskutinis renginys šiemet šioje trasoje. Per sezoną trejas grandiozines, tarptautines varžybas čia surengusio automobilių sporto klubo „Vilkyčiai“ vadovas Kazimieras Gudžiūnas pasidalijo mintimis apie tai, kaip prabėgo visi šie renginiai ir ko žiūrovai Vilkyčiuose gali tikėtis kitais metais.
Daugiau nuotraukų (1)
Pirmasis ir didžiausias renginys Vilkyčių automobilių sporto komplekse šiemet įvyko birželio pradžioje. Čia tuomet nugriaudėjo prestižiškiausios ir vienintelės tokio statuso autosporto varžybos Lietuvoje – Europos automobilių kroso čempionato etapas. Tai buvo jau devintasis kartas, kai Tarptautinė automobilių federacija (FIA) Vilkyčių etapą įtraukia į Senojo žemyno autokroso kalendorių.
Kaip sako šių varžybų organizatorius ir ASK „Vilkyčiai“ vadovas Kazimieras Gudžiūnas, jei klubas nedėtų pastangų kasmet šias varžybas rengti vis kokybiškiau ir nekeltų renginio kartelės, vargu ar tiek metų mūsų šalis galėtų didžiuotis tokio kalibro varžybomis. Tačiau liūdina tai, jog varžybų organizatoriai šiemet nesulaukė valstybės pagalbos – Švietimo, mokslo ir sporto ministerija šių elitinių autokroso lenktynių organizavimui skyrė apvalų nulį.
„Viso ko kainos labai padidėjo, o finansavimo iš ministerijos negavome jokio. Varžybų laiko kontrolės įranga ir žmonės pabrango nuo 9 iki 12 tūkstančių. Teisėjavimas irgi pabrango. Bendrai visų išlaidų šiemet buvo gerokai daugiau, o pajamos – panašios kaip pastaraisiais metais.
Norėtume ir kitais metais organizuoti Europos čempionato etapą, bet nejaučiame reikiamo palaikymo iš institucijų. Lietuvos automobilių sporto federacija mums skyrė 5500 eurų tam, kad įsigytume renginio draudimą. Bet renginio draudimas taip pat šiemet pabrango, kainavo beveik 9000 eurų.
Be ministerijos prisidėjimo tikrai sudėtinga organizuoti renginį, kuris nebūtų nuostolingas. Tai puikus renginys, kuris tikrai suteikia papildomą vertę tiek mūsų šaliai, tiek mūsų sportininkams. Autokrosas yra mūsų šalies ambasadorius Europoje. Tik gaila, kad tai ne visi įvertina ir supranta. Ta pati Lietuvos automobilių sporto federacija yra pareiškusi, kad šis renginys neva nėra prestižinis, nors jokia kita automobilių sporto šaka Lietuvoje nėra įtraukta į Europos čempionato tvarkaraštį“, – teigė Kazimieras Gudžiūnas.
Kartu su Europos automobilių kroso čempionato etapu Vilkyčiuose šiemet vyko ir nacionalinio čempionato etapas, tačiau šių varžybų dalyvių skaičius pastaruoju metu išties mažas. Kaip sako Kazimieras Gudžiūnas, jei Europos automobilių kroso čempionato etapo organizuoti nebetektų, lietuviško čempionato Vilkyčių trasoje veikiausiai irgi nebūtų.
„Mūsų šalies autokroso čempionatas išgyvena tikrai ne pačius geriausius laikus. Kalbėjau ir su praėjusio etapo organizatoriumi, kurio trasoje susirinko vos trys dešimtys dalyvių. Manau, kad reikia sprendimų kitiems metams, kad autokroso čempionatas būtų vienas, o ne išskirstytas į kažkokias papildomas lygas, nes dėl to dalyvių nesurenka nei vieni, nei kiti. Dėl to organizatoriai tiesiog nuleidžia rankas ir kalba apie tai, kad kitais metais etapų nedarys“, – sakė Kazimieras Gudžiūnas.
Kur kas džiugesnėmis nuotaikomis Kazimieras Gudžiūnas kalbėjo apie Latvijos-Lietuvos ralio kroso čempionato etapą, kuris vyko birželio pabaigoje, bei praėjusį savaitgalį įvykusį dar vieną Latvijos ir Lietuvos bei kartu ir Baltijos šalių ralio kroso čempionato etapą. Pastarosios varžybos sutraukė išties daug dalyvių. Jų čia atvyko aštuonios dešimtys. Vilkyčių trasoje varžėsi Lietuvos, Latvijos ir Estijos lenktynininkai, kurių važiavimai publikai dovanojo itin daug gražių momentų.
„Žiūrovai mūsų trasoje visuomet neblogai renkasi. Publika jau žino, kad čia visuomet viskas aukščiausiame lygyje. Ar tai būtų autokrosas, ar ralis krosas. Turime puikias žiūrovų zonas, patogų parkingą, visą reikiamą infrastruktūrą, tad žiūrovų skaičius visose trejose varžybose buvo išties džiuginantis. Turime tuos tradicinius, ištikimus žiūrovus ir jiems visiems labai ačiū, kad jie stebi pas mus vykstančius renginius.
Tačiau vien iš parduotų bilietų neįmanoma kompensuoti visų išlaidų. Bilietų branginti tikrai nenorime, to nedarėme ir šiemet, todėl pagrindinė viltis yra užsitikrinti finansavimą, kad galėtume viską padaryti aukščiausiame lygyje“, – kalbėjo Kazimieras Gudžiūnas.
Paskutinėse sezono varžybose ralio kroso lenktynių dalyviai galėjo išmėginti ir naująją ralio kroso trasos konfigūraciją, kuri buvo suformuota panaudojant dalį autokroso trasos ir įkomponuojant vieną naują posūkį. Nors šioje vietoje trasos pagrindas buvo suformuotas visiškai šviežiai ir dangą čia reikėjo gana dažnai tvarkyti, Kazimieras Gudžiūnas viliasi, jog kitiems metams ši atkarpa jau bus asfaltuota.
„Nauja trasa dalyviai buvo patenkinti. Ypač gerų atsiliepimų sulaukėme iš Estijos lenktynininkų. Jų atvyko net devyniolika. Estai teigė, kad nors važiuoti iki Vilkyčių jiems buvo ir tolokai, tačiau gera, greita ir įdomi trasa viską atpirko. Tikimės, kad kitais metais čia sulauksime dar gausesnių jų pajėgų.
Kitiems metams turime planų šiemet naudotą naują trasos dalį asfaltuoti, kadangi investicijos asfaltavimui ir nuolatiniam šio posūkio tvarkymui nesant asfaltui būtų panašios. Manau, kad turėsime asfaltą. O kiek renginių turėsime kitų metų kalendoriuje – dar pažiūrėsime. Tikimės, kad gausime reikiamą finansavimą ir Lietuvos, Šilutės rajono bei Vilkyčių vardas vėl skambės tiek Europoje, tiek Baltijos šalyse“, – vylėsi Kazimieras Gudžiūnas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.