K. Vingilio komanda prestižinėse automobilių ištvermės varžybose iškovojo auksą

2023 m. spalio 16 d. 16:28
Savaitgalį vykusiame paskutiniajame ištvermės varžybų „Ligier JSCup France“ etape Portugalijoje lietuvis lenktynininkas Kasparas Vingilis su komanda, aplenkę daugiau nei 20 kitų komandų, AM kategorijoje buvo patys greičiausi – laimėjo pirmąją vietą. Ši įnirtinga kova lėmė, kad bendroje varžybų įskaitoje, po įveiktų 8 etapų, lenktynininkų trijulė taip pat tapo pirmi ir ant podiumo lipo atsiimti aukso medalių.
Daugiau nuotraukų (12)
Techniniai gedimai nesutrukdė
Sėkmingai pirmąsyk šiose lenktynėse startavęs 20-metis lietuvis su kitais dviem komandos lenktynininkais prancūzais Mickaël Petit ir Jean Maurin netruko parodyti įspūdingus rezultatus ir imti kautis su stipriausiomis komandomis, kuriose dalyvauja daug profesionalų. Keliuose neseniai vykusiuose etapuose dėl techninių ir kitų incidentų K. Vingilio komanda buvo atitrūkusi nuo lyderių, todėl paskutinysis etapas jai buvo ypatingai svarbus, pareikalavęs didžiausio įmanomo susikaupimo, taktikos ir pastangų.
„Ši pergalė pranoko mūsų lūkesčius. Tikėjomės finale užlipti ant podiumo, bet pirmosios pozicijos, iškovotos keliomis paskutinėmis sekundėmis, yra ypatingai džiugios visai mūsų komandai“, – sakė K. Vingilis, kuris šiose varžybose yra vienintelis lietuvis.
Pasirinktos teisingos strategijos
Anot jo, šiame paskutiniajame etape didelę svarbą rezultatams turėjo pats startas ir pasiteisinusi jo komandos strategija. „Po nakties lietaus trasa buvo labai šlapia. Pasitarę nusprendėme, kad starte už vairo sėsiu aš. Dėl tempo pranašumo bei teisingo lietaus padangų pasirinkimo pavyko prasiveržti iki 4-tos pozicijos, ir po 1,5 val. už vairo turėjome nemažą poros minučių atotrūkį nuo konkurentų. Tuo tarpu keli automobiliai surizikavo startuodami ant sausų (slick) padangų, tikėdamiesi, kad trasa greitai išdžius, ir tai nepasiteisino. Visi mano komandos nariai (Micheal, Jean) turėjo labai gerą bei stabilų tempą ir tai leido mums išlikti pirmųjų gretose. Taip pat nemaža mūsų sėkmės dalis priklausė ir nuo mūsų inžinieriaus, kurio strategija dėl sustojimų, padangų keitimo, degalų pylimo ir kitų niuansų taip pat leido mums neprarasti daug laiko. Likus vos pusvalandžiui šiose 6 val. trunkančiose varžybose mes buvome dar tik treti, ir tik pačiame finale mums pavyko pasivyti bei aplenkti paskutiniuosius konkurentus. Atotrūkis tarp mūsų bei antros vietos buvo vos pora sekundžių“, – įnirtingos kovos momentais dalijosi K. Vingilis.
Ypatingai įdomios trasos
Ši Algarvės trasa yra 4 692 m ilgio autosporto trasa Portimao mieste Portugalijoje.
„Trasa bene labiausiai žinoma dėl savo kalniukų bei buvimo Formulės 1 kalendoriuje. Važiuojant ja apima panašus jausmas lyg važiuotum amerikietiškais kalneliais – daug pakilimų, nusileidimų, vietose atrodo lyg net nėra gravitacijos, tai sukelia unikalių sudėtingumų. Taip pat yra nemažai „aklų“ posūkių, kuriuose nesimato, kur toliau reikės važiuoti. Be to, dažnai keičiasi sukibimo kiekis“, – įspūdžiais dalijosi lietuvis.
Šios ištvermės varžybos vyksta vienose įdomiausių lenktynių trasų Europoje: Valencijoje, Le Mans, Dijon, Le Castellet, Nogaro ir kt. Dalis jų yra ir Formulės 1 trasos.
Pasak K. Vingilio, bendroje AM varžybų įskaitoje sezono pergalę pavyko iškovoti dėl pastovumo. „Nors ir ne visose varžybose mums pavyko užlipti ant podiumo, visada buvome arti, o tai bendrai sumavosi į didelį kiekį taškų. Teko šiame sezone nukentėti ir nuo poros techninių gedimų, kurie mums kainavo daug laiko varžybų metu“, – pasakojo lenktynininkas.
Pats įdomiausias bei įsimintiniausias šio sezono etapas jam buvo Le Mano trasoje. „Tai buvo mūsų pirma pergalė, be to, pati trasa yra ypatinga ir kelianti daug emocijų. Jos žinomumas, turtinga lenktynių istorija prisidėjo prie ypač džiuginančios pergalės. Man asmeniškai pati maloniausia trasa buvo Valensijoje – Ricardo Tormo žiedas. Ji unikali dėl to, jog važiuojama prieš laikrodžio rodyklę, turi labai įvairių greitų bei lėtų, lengvų bei labai sudėtingų posūkių. Ją labai mėgsta žiūrovai, nes dėl elevacijos pakrypimo galima matyti beveik visą trasą“ – sakė K. Vingilis.
Jis planuoja kitąmet toliau dalyvauti šiose varžybose, kurių 2024 m. sezone bus ir naujų jam trasų. Pasak K. Vingilio, jauniems (iki 26 m. amžiaus) vairuotojams buvo įkurta speciali programa, laimėtojams suteikianti paramą lenktyniauti 2025 m. „European Ligier Series“ su JSP4 prototipu.
6 valandas trunkančiose varžybose dalyvauja ekipažai, sudaryti iš dažniausiai trijų vairuotojų, kurie kas 45 min. keičiasi. Lietuvio komandoje – du profesionalai lenktynininkai prancūzai M. Petit ir Maurin, turintys didelę lenktynių patirtį, įskaitant „Le Mano“ varžybas. Šiame etape dalyvavo komandos iš Prancūzijos, Italijos, Belgijos, Vokietijos, tarp jų vairuotojai ir iš kitų šalių – Portugalijos, Šveicarijos ir kt.
Komanda važiuoja prancūzų lenktynių automobilių gamintojo „Ligier“ automobiliu „JS2 R“. Tai atnaujinta, tik lenktynių trasai skirta legendinio „Ligier JS2“ gatvinio automobilio, prieš pusšimtį metų dalyvavusio „Le Mano“ 24 val. lenktynėse, versija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.