Kur lankytojas sulauks ne tik nepriekaištingo maisto ir gėrimų, bet ir bus aptarnautas pagal aukščiausius paslaugų sferos standartus bei mėgausis komfortu ir puikia atmosfera? Visa ta paaiškės 2019 m. sausį, kai privačių apdovanojimų metu bus paskelbtas baras, tapsaintis geriausiu iš geriausių, nušluostysiąs nosis visiems savo konkurentams.
Šiuo metu Lietuvoje populiarėja socialaus barų lankymo kultūra: lankytojai į barą eina ne tik norėdami išgerti alkoholio, bet ieškodami bendravimo, aplinkos, skanaus maisto, patirties.
„Dėl to kilo idėja suorganizuoti pirmą tokį projektą Lietuvoje, kuris padėtų lankytojams lengviau išsirinkti, kur eiti, kur kokių paslaugų tikėtis, patiems barams įvertinti savo teikiamų paslaugų kokybę – juk didėjant barų skaičiui, nebepakanka tik supilti gėrimą į taurę ir paduoti keptos duonos krepšelį.
Baro reputacijai įtakos turi tiek barmeno šypsena, tiek aptarnavimo greitis, meniu nuoseklumas. Net fone skambanti muzika, saugumas ar toks menkniekis, kaip pasibaigęs tualetinis popierius gali lemti, kad klientas į šią vietą daugiau nebesugrįš“, - dalinasi viena iš projekto organizatorių, VAF (Vilniaus alaus festivalio) organizatorė Emilija Ferevičiūtė.
Iniciatoriai teigia, kad projektas taip pat padės susisteminti visus lankytinus barus Lietuvoje, nepriklausomai nuo to, kokioje srityje (vieno gėrimo, kokteilių, mišrus) jis specializuojasi. Kol kas tokio sąrašo niekur nebuvo paskelbta, jau nekalbant, kad sužinoti apie naujai atsidariusias vietas taip pat yra be galo sunku: jeigu savininkai neperka reklamos socialiniuose tinkluose arba perka jos nepakankamai daug, gali būti, kad į jų auditorijos sąrašą baras taip ir nebepateks.
Projekto organizatorius alaus someljė Vidmantas Čičelis pasakoja, kad padėtis barų rinkoje nėra tokia romantiška, kaip daugeliui atrodo: vienos vietos nuolat keičia kitas, – dažnai žmonės turi vieną, dvi vietas, kurias žino, ir ten lankosi nuolat, nes informacija apie jiems galbūt patiksiančias ar naujas vietas jų tiesiog nepasiekia: „Kai sugalvojome startuoti su projektu „Best pub“, matėme labai aiškų poreikį - Lietuvoje iki šiol nebuvo nė vienos vietos, kur būtų galima rasti informaciją apie visus veikiančius barus, nebuvo jokio barų reitingo ar jų paslaugų kokybę vertinančios skalės.“
Projekto idėją aktyviai palaikė ir pagrindinis rėmėjas, Vilkmergės nealkoholinis alus, kadangi tiesiogiai dirbdama su barais įmonė ir pati jautė informacijos trūkumą. „Best pub“ užpildys šią nišą ir ne tik padės lankytojams atrasti geriausią lankytiną vietą, bet ir skatins barų kultūros augimą, sveiką konkurenciją ir aptarnavimo sferos kokybės augimą.
Rinkimai vyks slaptųjų vertintojų principu – anoniminiai nešališki vertintojai lankys Lietuvos barus ir pagal kruopščiai sudarytą kriterijų skalę įvertins jų paslaugų kokybę. Siekiant užtikrinti vertinimo objektyvumą bus rengiami kontroliniai vizitai, kurie užtikrins, kad vertintojų darbe nebūtų jokio šališkumo. Barų žemėlapį jau galima sekti projekto oficialioje svetainėje bestpub.lt.