Gruodžio 18 dieną iš Siatlo į Portlandą nauju, greitesniu ruožu pirmą kartą keliavęs geležinkelių įmonės „Amtrak“ traukinys pateko į avariją.
Nuo viaduko ant greitkelio nukrito 13 vagonų, žuvo trys žmonės, dar 100 sužeisti. Traukinys važiavo 129 km/val. greičiu ties posūkiu, kur leistina važiuoti tik 48 km/val. greičiu, rašo „The New York Times“.
Tragedijos buvo galima išvengti, jei būtų suveikusi technologija PTC. Tiesa, nors PTC buvo sumontuota dalyje ruožo, kitose dalyse jos nebuvo, visai kaip ir nebuvo traukinyje. Buvo ketinama PTC ten įdiegti už pusmečio.
Buvo galima išvengti daug mirčių
Prieš devynerius metus Pietų Kalifornijoje keleivinis traukinys nepaisė stabdymo signalo ir rėžėsi į krovininį traukinį. Žuvo 25 žmonės. Po šios avarijos Kongresas liepė iki 2016 metų visur instaliuoti naują technologiją, kuri automatiškai stabdytų traukinį.
Vis dėlto nurodyto termino nebuvo paisyta ir Kongresas jį ilgainiui pratęsė. Daugumos traukinių nelaimių nuo 2016 metų buvo galima išvengti, jei amerikiečiai būtų paisę pirminio Kongreso paliepimo.
Prieš dvejus metus Filadelfijoje „Amtrak“ traukinys didesniu nei 170 km/val. greičiu įvažiavo į posūkį, nulėkė nuo bėgių ir apsivertė. Per šią nelaimę žuvo aštuoni žmonės.
Šios avarijos buvo galima išvengti, jei būtų buvusi įdiegta PTC. Tačiau praėjus penkiems mėnesiams po šio kruvino incidento Kongresas geležinkelininkams davė dar papildomus trejus metus paklusti ir įdiegti PTC sistemas.
Ar viskas tik dėl pinigų?
Geležinkelio įmonės skundėsi, kad joms kainuos daugiau nei 10 mlrd. JAV dolerių (8,4 mlrd. eurų) įdiegti sistemą, kuri naudoja palydovus ir radijo signalus suvaldyti traukinį, pavyzdžiui, tokiais atvejais, jei konduktorius užmiega, jam dar kas nors nutinka.
Tiesa, pinigų tikrai nestinga. Antai geležinkelių įmonės toliau leidžia pinigus pirkti naujus traukinius, statyti naujas stotis, nors galėtų juos skirti padaryti keliones saugesnes.
„Amtrak“ jau naudoja PTC Amerikos šiaurės rytų ruože nuo Bostono iki Vašingtono. Tiesa, beveik visur kitur PTC nenaudojama.
„Taip, viską padaryti sudėtinga, bet geležinkelininkai tuo užsiiminėja labai jau ilgai. Mes prieš 50 metų nusiuntėme žmogų į mėnulį išeikvodami mažiau laiko nei dabar skiriama visur įdiegti PTC. Nejuokaukite“, – piktinosi K.Higgins.
Sprendimas – ne toks jau paprastas
Tiesa, vien įdiegti technologija PTC yra tik viena iššūkio dalis – taip pat reikia komunikacijos tarp skirtingų įmonių ir institucijų.
Įdiegus PTC reikia, kad traukinių konduktoriai galėtų nuolatos, akimirksniu komunikuoti su geležinkelių įmonės biure esančiais darbuotojais.
Tuo metu pastarieji turi palaikyti nuolatinį ryšių su pačių geležinkelių bėgių savininkais, kad gautų nuolatinį informacijos srautą apie kintančias oro bei kitokias sąlygas.
Problema ta, kad skirtingos geležinkelio atkarpos bei įranga priklauso skirtingoms įmonėms.