63 metrų ilgio laivas „Antarctic Chieftain“ antradienį
įstrigo lede už maždaug 900 jūrmylių (1 650 km) į šiaurės
rytus nuo Makmerdo įlankos, o jo sraigtas buvo pažeistas.
JAV Pakrančių sargybos laivui „Polar Star“ buvo nurodyta
nuplaukti prie nelaimės ištikto tralerio, įstrigusio už 720 km, ir
suteikti jam pagalbą.
Naujosios Zelandijos gelbėjimo koordinavimo centras, atsakingas
už Pietų vandenyno gelbėjimo ir paieškų zoną, nurodė, kad JAV
laivas, kurio korpusas yra sustiprintas ir pritaikytas laužti ledo
lytims, pasiekė tralerį sekmadienį paryčiais.
„Vėliau „Polar Star“ įgula parengė vilkimo lynus ir
pradėjo tempti „Antarctic Chieftain“ į atvirus vandenis, –
sakoms gelbėjimo misijos koordinatoriaus Conrado Reynecke pranešime. – Jie juda lėtai, bet stabiliai, o dabar yra
už maždaug 60 jūrmylių (111 km) nuo atvirų vandenų.“
Amerikiečiai anksčiau nuleido į vandenį per atstumą valdomus
povandeninius aparatus, kad įvertintų „Antarctic Chieftain“
sraigto pažeidimus ir nuspręstų, ar laivas galės judėti sava
eiga.
„Buvo nustatyta, kad (sraigto) mentės pernelyg pažeistos, kad
laivas galėtų jį naudoti, plaukdamas iš to ledo lauko“, –
nurodė C.Reynecke.
Orų sąlygos buvo palankios, bet „Polar Star“ kapitonas
Matthew Walkeris anksčiau sakė, kad ledo lytys
buvo „daug grėsmingesnės negu tikėtasi“.
Naujosios Zelandijos gelbėjimo operacijų koordinatoriai sakė,
kad tralerio įgulai, kurią sudaro 26 žmonės, pavojus nebegresia.
Jis pridūrė, kad per šį incidentą nebuvo jokio naftos
išsiliejimo, galinčio pakenkti tai ekologiškai jautriai
teritorijai.
Su Naujosios Zelandijos vėliava plaukiojantis žvejybos traleris
„Janas" taip pat yra pasiruošęs suteikti pagalbą, jeigu
prireiktų, bet jis minėtus JAV ir Australijos laivus tikriausiai
pasieks ne anksčiau negu pirmadienio vakarą.
„Antarctic Chieftain“, pastatytas 2002 metais, turi licenciją
gaudyti patagoninius nototeninius dančius – lėtai augančias
žuvis, kurių kraujyje medžiagų, veikiančių kaip antifrizas ir
padedančių atlaikyti atšiaurias sąlygas Pietų vandenyne.
Bendrovė „Australian Longline“, kuriai priklauso tas laivas,
savo tinklalapyje rašo, kad „Antarctic Chieftain“ kiekvieną
sezoną plaukia į maždaug šešis mėnesius trunkančius reisus,
žvejodamas tas vertingas žuvis, kurios dėl nešamo pelno dar
vadinamos „baltuoju auksu“.