Praėjus ilgiau nei mėnesiui po lainerio „Boeing 777“
dingimo, jo juodųjų dėžių akustinių švyturių akumuliatorių
energija tikriausiai jau baigia išsekti.
Sumažinta paieškų zona
Tačiau tarptautinės paieškų operacijos koordinatorius
australas Angusas Houstonas nori tęsti signalų
paieškas, kurio padėtų tiksliau nustatyti nuolaužų buvimo vietą,
prieš pasiunčiant autonominį povandeninį aparatą.
A.Houstono vadovaujamas Jungtinis agentūrų koordinavimo centras
(JACC) ketvirtadienį paskelbė, kad paieškų zona, esanti į vakarus
nuo Australijos krantų, dabar sumažėjo iki 57 923 kvadratinių
kilometrų.
Anksčiau jos plotas buvo didesnis nei 220 kv. km, o trečiadienį
– 75 tūkst. kvadratinių kilometrų.
Tačiau Australijos laivas „Ocean Shield“ sutelkė dėmesį į
daug mažesnį plotą, esantį už 2 280 kilometrų į šiaurės
vakarus nuo Perto, kur antradienį užfiksavo du naujus akustinius
signalus. Tie signalai atitiko ankstesnius, pagautus praeitą
savaitgalį.
„Kai sudedame kartu tas dvi (signalų serijas), tai mus nuteikia
labai optimistiškai“, – ketvirtadienį sakė JAV 7-ojo laivyno
atstovas Williamas Marksas, pridūręs, kad
paieškos vyksta „vis arčiau ir arčiau“.
„(Užfiksuoti signalai) nėra tokie, kurie naudojami
komercinėje laivyboje arba gamtoje – jie išties sukurti žmogaus,
atitinkantys tai, ką būtų galima rasti tose juodosiose dėžėse,
– aiškino jis. – Taigi dabar viskas atrodo gana gerai.“
W.Marksas sakė naujienų televizijai CNN, jog yra vilties, kad
tie signalai dar bus girdimi – „galbūt dar vieną kitą
dieną“.
Nuolaužų nerasta
Iki šiol nebuvo rasta jokių nuolaužų iš lėktuvo, dingusio
kovo 8-ąją, nors trečiadienį vandenyno paviršiuje buvo pastebėta
daug įtartinų objektų, nurodė JACC.
„Tačiau tik nedaugelį iš jų pavyko ištraukti. Nei vienas
iš ištrauktų daiktų neatrodo susijęs su MH370“, – sakė
ieškotojai.
Pareigūnai baiminosi, kad nebepavyks pagauti anksčiau
užfiksuotų signalų, žinant, kad juodųjų dėžių akustinių
švyturių akumuliatorių energijos paprastai pakanka tik apie 30
dienų.
„Vakarykščiai signalai padės geriau nustatyti mažesnę ir
kur kas labiau aprėpiamą paieškų zoną vandenyno dugne“, –
A.Houstonas sakė trečiadienį.
„Esu įsitikinęs, kad ieškome teisingoje vietoje, tačiau
turime vizualiai atpažinti lėktuvą, kad galėtume patikimai
patvirtinti, jog tai yra MH370 paskutinio atilsio vieta“, –
pridūrė jis.
Tačiau A.Houstonas dar kartą paragino atsargia vertinti
sukauptą informaciją atsižvelgiant į dingusiame lėktuve buvusių
žmonių artimųjų jausmus.
Oro bendrovės „Malaysia Airlines“ laineryje, kuris dingo
pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną, buvo 239 keleiviai ir įgulos
nariai.
A.Houstonas nurodė, kad bus tęsiamos akustinių signalų
paieškos.
„Tikimės, kad pagavę daug signalų nustatysime kompaktišką,
mažą teritoriją ... ir per kelias dienas sugebėsime kažką rasti
dugne“, – sakė jis.
Teisinga teritorija
Ketvirtadienį 57 tūkst. 923 kvadratinių kilometrų teritoriją
žvalgo iki 14 lėktuvų ir 13 laivų. Tai yra mažiausia zona per visą
lėktuvo paieškų operaciją.
Trečiadienį Jungtinio koordinacinio paieškų centro vadovas,
buvęs Australijos ginkluotųjų pajėgų vadas A.Houstonas teigė manantis, kad komandos paieškas vykdo „teisingoje
teritorijoje“.
„Dabar esu nusiteikęs optimistiškai ir tikiu, kad netolimoje
ateityje rasime lėktuvą ar tai, kas iš jo yra likę“, - sakė A.Houstonas.
Reisu MH370 skridęs lėktuvas su 239 žmonėmis iš oro kontrolės
dispečerių radarų dingo kovo 8 dieną. Lėktuvas skrido iš Kvala
Lumpūro į Pekiną.
Malaizijos pareigūnai teigė, jog, remiantis palydovų
nuotraukomis, manoma, kad lėktuvas sudužo pietinėje Indijos
vandenyno dalyje, už tūkstančių kilometrų nuo skrydžio maršruto.
Vyksta plati tarptautinė orlaivio paieška, kurios metu ieškoma
galimų nuolaužų ir, kaip įtariama, lėktuvo juodosios dėžės
skleidžiamų signalų.