„Labos nakties „Malaysia 370“, – buvo paskutiniai lėktuvo pilotų žodžiai žemėje esantiems dispečeriams, lėktuvui paliekant
Malaizijos oro erdvę.
Anksčiau pareigūnai skelbė, kad paskutiniai žemę pasiekę
žodžiai iš lėktuvo buvo: „Gerai, labanakt.“
Nors esmės šis faktas tiriant dingusio lėktuvo aplinkybes nekeičia,
Malaizijos valdžią pasiekė daugiau kritikos už informacijos slėpimą ir
kaitaliojimą praėjus net keturioms savaitėms po lainerio dingimo.
„Norime patvirtinti, kad paskutinis ryšys su lėktuvu buvo
užmegztas 1.19 val. vietos laiku, tai buvo įprastas
atsisveikinimas su dispečeriu žemėje“, – rašoma Malaizijos civilinės
aviacijos departamento pranešime. Kol kas neaišku, kuris pilotas
ištarė šiuos žodžius.
Teigiama, kad ryšys po to nutrūko, o lėktuvas su 239 keleiviais
buvo nukreiptas į Indijos vandenyno pietus „greičiausiai daug
patirties turinčio aviatoriaus“.
Joks laiko limitas nebus nustatytas dingusio oro bendrovės „Malaysia Airlines“ MH370 reiso lėktuvo paieškoms, nes pasaulis turi sužinoti, kas nutiko lėktuvui, pirmadienį pareiškė Australijos premjeras Tony Abbottas, ruošiantis išplaukti laivui, kuris turėtų nustatyti orlaivio juodųjų dėžių buvimo vietą.
Pastangos rasti fizinių įrodymų, jog Malaizijos laineris nukrito į Indijos vandenyną prieš daugiau nei tris savaites, nedavė jokių rezultatų, nors buvo surengta didžiulė tarptautinė operacija, per kurią buvo ne kartą pastebėta įtartinų nuolaužų.
Ekspertai perspėja, kad pirmiausia reikia rasti įrodymų, kurie
padėtų sumažinti paieškos zoną, nes tik tuomet Jungtinių
Valstijų perduota juodųjų dėžių ieškojimo įranga galėtų
būti veiksmingai panaudota.
Žada ieškoti, kol ką nors ras
T.Abbottas pabrėžė, kad paieškos Norvegijai dydžiu prilygstančiame vandenyno plote bus tęsiamos tiek, kiek reikės, – kol bus aptiktas 239 žmones skraidinęs lėktuvas „Boeing 777“, dingęs iš radarų ekranų kovo 8-ąją pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną.
„Nenustatau laiko limito... Galime tęsti paieškas dar kurį laiką“, – Australijos lyderis sakė žurnalistams Perto karinėje bazėje, koordinuojančioje šią operaciją.
„Esme skolingi šeimoms, visiems, keliaujantiems oru; esame skolingi nerimaujančioms šalių, kurių piliečių buvo tame lėktuve, vyriausybėms. Esame skolingi visam pasauliui, kuris jau tris savaites yra sutelkęs dėmesį į šią mįslę“, – aiškino jis.
Australijos laivu „Ocean Shield“ ketinama naudoti tempiamąjį sonarą ir per atstumą valdomą povandeninį aparatą, turinčius aptikti juodųjų dėžių skleidžiamus signalus, pirmadienį buvo atlikti bandymai vandenyne netoli Perto, o dabar laivas išplaukė į paieškos zoną.
JAV karinių jūrų pajėgų kapitonas Markas Matthew sakė, kad svarbiausia pirmiausia nustatyti tikėtiną katastrofos vietą.
„Šiuo metu paieškų teritorija faktiškai yra Indijos vandenyno dydžio, o jai apieškoti reikėtų labai daug laiko“, – aiškino jis.
Paprastai juodoji dėžė signalus skleidžia apie 30 parų. Baiminamasi, kad ieškotojai jau pavėlavo, nes „Ocean Shield“ reikės maždaug trijų dienų, kad pasiektų paieškos zoną. M.Matthewsas sakė, kad juodosios dėžės signalai gali sklisti iki 15 dienų ilgiau.
Jeigu būtų rasta aiškių plūduriuojančių lėktuvo nuolaužų, pareigūnai mėgintų atsekti tikėtiną katastrofos vietą, analizuodami meteorologinius veiksnius ir vandenyno sroves.