80 policininkų vieną naktį įsiveržė į striptizo klubą kurortiniame Gdansko mieste.
Pareigūnams pavyko išsiaiškinti, kad baro darbuotojai svečiams į gėrimus slapta pildavo narkotinių medžiagų.
Klubo savininkai vylėsi, kad apsvaigę klientai lengviau links išlaidauti ir erotiniams šokiams bei alkoholiui iššvaistys daugiau pinigų.
Reide dalyvavę kriminalistikos ekspertai chemikai paėmė ištirti visų bare buvusių lankytojų kraujo bei šlapimo mėginius ir patikrino ant stalų buvusių gėrimų sudėtį. Skubūs tyrimai buvo daromi žinant, kad kai kurios psichotropinės medžiagos turi savybę pasišalinti iš organizmo per trumpą laiką nepalikdamos jokių pėdsakų.
Nelaukdami kompleksinių laboratorinių tyrimų rezultatų, kurie paaiškės po kelių savaičių, chemikai ekspertai pranešė, kad baro lankytojų gėrimuose buvo aptikta narkotinių medžiagų.
Įtarimai, kad kelių dešimčių striptizo klubų tinklą valdanti įmonė lobsta nusikalstamu būdu, Lenkijoje sklandė jau trejus metus, tačiau teisėsaugininkams vis nepavykdavo to įrodyti.
Gdansko policijos atstovė spaudai Aleksandra Siewert pareiškė, kad šį kartą tiek cheminiai tyrimai, tiek areštuotų 22 striptizo klubo „Obsession“ šokėjų ir barmenių parodymai suteikė neginčijamų įrodymų dėl suktybių.
Klientas prarado milijoną
Vietos žiniasklaidos ir prokuratūros susidomėjimas striptizo barais kilo prieš trejus metus, kai vienas tam pačiam tinklui priklausančio klubo „Cocomo“ klientas pasiskundė policijai, kad iš jo banko sąskaitos dingo milijonas zlotų (apie 236 tūkst. eurų).
Valstybinės naftos įmonės vadybininkas teigė, kad prisimena tik pirmąsias keliolika apsilankymo Poznanės klube „Cocomo“ minučių. Ryte atsibudęs viešbutyje vyriškis telefone rado banko atsiųstą žinutę, kad išeikvojo visą tarnybinės kredito kortelės galimų išlaidų limitą.
Minėtas klientas padavė „Cocomo“ klubą į teismą, tačiau nieko nelaimėjo.
Teismas patikėjo klubo advokatų pateiktais vaizdo įrašais, rodančiais, kad klientas niekieno neverčiamas užsakė 147 butelius brangaus šampano, nors visiems buvo aišku, jog tokio kiekio gėrimų sveiko proto žmogus neužsisakinėja.
Šampano, parduotuvėse kainuojančio keliasdešimt kartų pigiau nei striptizo klube, kaina sudomino žurnalistus. Jie išsiaiškino, kad „Cocomo“ klubuose klientams yra pateikiamas apgaulingas meniu.
Priekinėje jo pusėje didelėmis raidėmis surašytos įprastos gėrimų kainos. O tai, kad gėrimai šokėjoms kainuoja keliolika kartų brangiau, parašyta tik kitoje meniu pusėje, pačioje apačioje ir labai smulkiomis raidėmis.
Klientui užsimanius pavaišinti šampanu patikusią šokėją, to paties gėrimo kaina būdavo kur kas didesnė, siekė nuo 500 zlotų (118 eurų) už taurę iki 15 tūkst. zlotų (3,5 tūkst. eurų) už butelį.
„Cocomo“ klubo advokatas teisme tvirtino, kad atsiskaitydami banko kortele klientai mato ant kasos aparato kvito išmuštą kainą ir jeigu ji jiems yra per didelė, gali daugiau gėrimų nebeužsisakinėti.
Advokatas juokavo, kad jei kai kurie klientai žiūri vien į merginų krūtis, o ne jiems pateiktą sąskaitą, klubas dėl to tikrai nekaltas.
Apgaudinėja visi darbuotojai
Televizijos TVN žurnalistams vieno „Cocomo“ klubo šokėja vis dėlto praskleidė gudrybių šydą. Mergina papasakojo, kad šokėjų uždarbis tiesiogiai priklauso nuo to, ar sugeba klientus įkalbinti pavaišinti šampanu, mat 10–20 procentų užsakymo sumos atitenka joms.
Intymūs santykiai klube yra griežtai draudžiami, bet šokdamos privatų užsakytą šokį aptemdytame kambarėlyje dosniems klientams merginos esą leidžia liesti jų intymias vietas, o už tai kartais gauna atlygį.
Seksualiausios ir gudriausios šokėjos esą sugeba per mėnesį uždirbti net po keliolika tūkstančių eurų, o jų klientai praranda šimtatūkstantines sumas.
Mergina prasitarė, kad barmenės girtus klientus apgaudinėja už tą patį gėrimą išmušdamos sąskaitą du kartus ir teigdamos, jog bankas pirmą atsiskaitymą atmetė.
Be to, dalis merginų esą nešiojasi mažus vandenilio peroksido buteliukus ir šio skysčio pila į šampaną – suvartojęs šį mišinį klientas esą staigiai nusigeria.
Šias darbo paslaptis mergina televizijai atskleidė anonimiškai, prisidengusi veidą, ir atsisakė tai paliudyti teisme.
Važinėjasi „Lamborghini“
Kad ši šokėja atsisakė apie suktybes liudyti teisme, žiniasklaidos nenustebino, mat striptizo klubai nuo seno yra siejami su mafija, narkotikais, prostitucija.
Naktinius klubus daugiau kaip dvidešimtyje Lenkijos miestų įkūrė trisdešimtmetis apsaugos darbuotojas, imtynininkas, už finansinius sukčiavimus teistas Janas Szybawskis.
Brangiu aukso spalvos „Lamborghini Aventador“ važinėjantis vaikinas dedasi labai religingu, kiekvieną sekmadienį dalyvauja mišiose bažnyčioje, tačiau į teisėsaugininkų akiratį patenka ne pirmą kartą.
Prieš keletą metų J.Szybawskis buvo nuteistas kalėti už finansinius sukčiavimus savo įkurtuose vertimų biuruose.
Po to šis aukštas ir stiprus jaunuolis, dirbęs apsauginiu baruose, Naujojo Sončo mieste įkūrė diskoteką „Velvet“.
Siekdamas pritraukti daugiau žmonių į diskoteką jos patalpose J.Szybawskis įsteigė striptizo barą „Cocomo“.
Pastebėjęs, jog baras duoda gerokai daugiau pajamų, vaikinas Krokuvoje įkūrė firmą „Event“ ir jos vardu ėmė steigti „Cocomo“ filialus kituose miestuose.
Taip Lenkijoje buvo įkurtas pirmas striptizo klubų tinklas, dėl savo agresyvios reklamos sulaukęs ir klientų antplūdžio, ir visuomenės kritikos.
Mat „Cocomo“ klubų šokėjos klientų ne pasyviai laukia bare, o vilioja juos prie durų gatvėje.
Skiriamuoju tokio viliojimo atributu tapo spalvoti skėčiai, kuriais net saulėtą dieną prisidengusios jaunos merginos gatvėje kalbina praeivius užsukti į klubą.
Tai gerokai padidino klubų lankomumą ir per mėnesį juose ėmė lankytis per 30 tūkst. klientų.
Miestų centre žmones užkabinėjančios striptizo šokėjos vis dėlto pradėjo piktinti kunigus ir dalį gyventojų, o Vroclavo ir Sopoto miestai ėmė teismuose reikalauti uždrausti tokią praktiką.
Pastarųjų miestų merai tvirtino, kad gatvėse priekabiaujančios šokėjos žemina miesto vardą. Teismai atmetė šiuos priekaištus, tačiau, vengdamas naujų bylų, J.Szybawskis šokėjoms nurodė klientus gatvėse vilioti apsirengus ne tokiais provokuojamais apdarais.
Persivadino dėl skandalų
Nuskambėjus bylai dėl kliento prarastų milijono zlotų policija paviešino, kad kiekvienais metais keliasdešimt klientų kreipiasi į teisėsaugą dėl neaiškiu būdu „Cocomo“ klube prarastų didelių pinigų sumų.
Nors J.Szybawskio advokatams pavyko laimėti visas bylas, prieš 3 metus „Cocomo“ klubai kai kur pakeitė pavadinimus, o jų oficialiu savininku tapo kitas asmuo.
Teisėsaugininkai spėja, kad tikruoju šių klubų savininku išliko J.Szybawskis, raudoną „Ferarri“ automobilį pakeitęs į auksinį „Lamborghini Aventador“.
Varšuvos žiniasklaida spėja, jog Gdansko policininkus surengti kratą „Obsession“ klube paskatino Norvegijos miesto Kristiansando teismo nurodymas, kad bankas grąžintų klientui „Cocomo“ klube Sopoto mieste prarastų pinigų dalį.
Norvegas teisme tvirtino, kad bare užsisakė tris bokalus alaus, bet neprisimena, kas vyko toliau ir kaip banko kortele sumokėjo 251 tūkstantį kronų (26,6 tūkst. eurų).
Kadangi vaizdo įraše buvo pastebėta, kad barmenas į alų įpylė kažkokio kito nežinomo skysčio, teismas patikėjo kliento tvirtinimu, jog jis buvo apsvaigintas narkotikais.
Teismas apkaltino banką, kad jis nesiuntė klientui užklausų dėl įtartinų išlaidų, ir nurodė grąžinti dalį pinigų – 115 tūkst. kronų (12,2 tūkst. eurų).
Manoma, kad būtent šis Norvegijos teismo sprendimas galutinai paskatino Lenkijos policininkus patikrinti, ar klientai nėra svaiginami narkotikais.
Tokiam žingsniui lenkus esą skatino ir kolegos užsieniečiai, mat dauguma skundus rašančių klientų buvo iš Olandijos, Vokietijos ir Skandinavijos šalių.
Iki tol vietos policininkai pasiųsdavo išsitirti kraują skundą parašiusius klientus, nepaisydami fakto, kad kai kurios psichotropinės medžiagos iš organizmo pasišalina po keliolikos ar netgi kelių valandų.
Šį kartą buvo nuspręsta atlikti skubius pirminius tyrimus klube. Tada ir paaiškėjo, kad į gėrimus klientams įmaišoma narkotikų.