Tiesa, kai kurie Nyderlandų nacionalinių avialinijų KLM regioninių skrydžių bendrovės „Cityhopper“ keleiviai galbūt atpažindavo prisistatančio antrojo piloto balsą.
Karalius Willemas Alexanderis šalies laikraščiui „De Telegraaf“ prisipažino, jog 21 metus paslapčiomis dirbo kviestiniu pilotu KLM keleiviniuose laineriuose „Fokker 70“, o prieš tai yra dirbęs kitoje šalies oro bendrovėje „Martinair“.
Dabar jis rengiasi mokytis pilotuoti lėktuvus „Boeing 737“, nes bendrovės atsisako lainerių „Fokker“.
„De Telegraaf“ žiniomis, šalies vadovas pilotuodavo keleivinius lainerius dukart per mėnesį.
Kaip kviestinis pilotas jis visuomet užimdavo antrojo piloto vietą.
50-metis trijų vaikų tėvas ir 17 mln. olandų karalius lėktuvų pilotavimą vadina laisvalaikio pomėgiu, leidžiančiu jam atsipūsti nuo karališkųjų pareigų ant žemės ir sutelkti dėmesį į kitokią veiklą.
„Turi orlaivį, keleivių ir įgulą. Esi už juos atsakingas. Negali pasiimti savo žemiškų problemų į dangų. Gali visiškai nuo jų atsitraukti ir susikoncentruoti į ką nors kita. Man tai labiausiai atpalaiduojanti skraidymo dalis“, – pasakojo monarchas.
Willemas Alexanderis sakė, kad keleiviai jį atpažįsta retai, ypač kai apsauga lėktuvuose buvo sustiprinta dėl 2001 metų rugsėjo 11-osios teroro atakų JAV.
„Prieš rugsėjo 11-ąją įgulos kabinos durys būdavo atviros. Žmonės nuolat ateidavo pasižiūrėti ir stebėdavosi, kad aš ten sėdžiu“, – sakė jis.
Pasak karaliaus, labai mažai žmonių jį atpažįsta, kai jis eina per Amsterdamo Schipholio oro uostą vilkėdamas KLM piloto uniformą ir kepurę.
Willemas Alexanderis paaiškino, kad antrasis pilotas neprivalo prisistatyti, kai lėktuvo keleiviams sako informacinius pranešimus. Taigi jo balsą atpažįsta tik nedidelė dalis žmonių, skraidančių KLM lėktuvais.
„Be to, dauguma lėktuvo keleivių vis tiek nesiklauso“, – pridūrė jis. (BNS, AP, LR)