Birželį BMW automobilis skuodė pro vaisių turgavietę Kinijos Guangdongo provincijoje esančiame Fošano mieste. Automobilis kliudė keliu einančią dvejų metų mergaitę.
„Stok! Tu partrenkei vaiką!“ – šaukė nustėrusi mažylės senelė.
Tą akimirką BMW vairuotoja stabtelėjo, įjungė atbulinę pavarą ir paspaudusi akceleratoriaus paminą vėl pervažiavo vaiką. Tada ji dar kartą pajudėjo į priekį ir ratais persirito per mergytės kūnelį.
Galiausiai iš automobilio išlipo moteris, prisipažino neturinti vairuotojo pažymėjimo ir nieko nelaukdama pasiūlė sukrėstai šeimai susitarti.
„Neprasitarkite, kad aš buvau prie vairo. Sakykite, kad tai buvo mano vyras. Mes jums galime sumokėti“, – tėvus įtikinėjo vairuotoja.
Tai skamba lyg kraują stingdanti šiuolaikinė legenda: esą Kinijoje vairuotojai, kurie sužeidžia pėsčiuosius, kartais bando juos pribaigti. Vis dėlto toks elgesys šalies keliuose – ne mitas, o žiauri tikrovė.
Teisinasi neapdairumu
2008 metais apsaugos kameros užfiksavo, kaip automobilis įsibėgėjo važiuodamas atbulas ir trenkėsi į 64 metų moterį, o mašinos ratai pervažiavo moters kūną.
Tuomet vairuotojas Zhao Xiao Chengas sustabdė automobilį ir ryžtingai nuspaudęs akceleratoriaus paminą priekiniais ratais vėl ją pervažiavo. Tai jis pakartojo penkis kartus. Galiausiai vyras pasišalino iš įvykio vietos.
Teismas Taidžou mieste patikėjo vairuotojo teiginiu, neva jis pamanė, kad ant žemės guli paprasčiausias šiukšlių maišas, ir nuteisė jį kalėti vos trejus metus už neatsargumą.
Bet šis incidentas Kinijoje išskirtinis tik dėl to, kad buvo užfiksuotas vaizdo įraše.
Eismo įvykiai, kurių metu vairuotojai keletą kartų pervažiuoja savo aukas, šalyje pastebimi jau dešimtmečius, tačiau apie juos vis nutylima.
Nužudyti – pigiau
Daugelis žmonių sutinka, kad bent jau iš dalies dėl šio reiškinio atsiradimo kalti šalies įstatymai, kurie numato neproporcingą kompensaciją aukai.
Kinijoje kompensacija už žmogaus žūtį per eismo nelaimę yra gana maža ir įprastai svyruoja nuo 27 tūkst. iki 45 tūkst. eurų. Sumokėjus šią sumą visi vairuotojo vargai ir rūpesčiai būna baigti.
Bet jei auka suluošinama, kompensacijas jai reikia mokėti visą gyvenimą, ir ši suma gali išaugti net iki milijonų.
Antai vienas neįgalus vyriškis per 23 metus dėl savo traumos gavo 360 tūkst. eurų.
Tad vairuotojai neslepia, kad taip elgiasi dėl finansinių priežasčių.
2010 metais šiurpiame vaizdo įraše buvo užfiksuota, kaip pasiturintis vairuotojas šaltakraujiškai atėmė gyvybę trejų metų berniukui.
Siekdamas įsitikinti, kad vaikas žuvo, jis išlipo iš lėtai važiuojančio automobilio ir ėjo greta, kad savo akimis išvystų, jog mašina tikrai pervažiuos mažylį.
Šis vairuotojas taip pat išsisuko nuo bausmės, nes pareiškė, neva kliudė kartoninę dėžę ar šiukšlių maišą.
Kinijos vairuotojai eismo įvykių aukas žudo ne vien dėl to, kad tai jiems mažiau kainuoja. Jie taip pat tikisi nusikratyti kaltinimų žmogžudyste.
Anksčiau, kai filmavimo kameros dar nebuvo paplitusios, retai kada pavykdavo rasti įrodymų, kad vairuotojas auką pervažiavo keletą kartų.
Bet ir šiais laikais, kai filmuoti galima beveik visais mobiliaisiais telefonais, vairuotojai pasikliauja korupcija ar samdosi advokatus, kurie jiems padeda išvengti sunkių kaltinimų.
Žmogžudystės tęsiasi
Vairuotojų, kurie žudo tyčia, tačiau išvengia rimtų bausmių, tiek daug, kad neapsikentę visuomenės nariai kartais patys imasi juos bausti.
2013 metais minia įpykusių Džengdžou miesto gyventojų sumušė kiną, kuris kelis kartus pervažiavo šešiametį.
Kinija ėmėsi veiksmų, kad išnaikintų šį kraupų reiškinį. Siekiama, kad avarijos, kurių metu vairuotojas auką pervažiuoja kelis kartus, būtų laikomos žmogžudystėmis.
Tačiau vis dar sunku nustatyti tokių poelgių priežastis ir motyvus. Todėl pėsčiųjų gatvėse ir toliau tyko mirtis, o bausmės, skiriamos vairuotojams už kraupius nusikaltimus, tiesiog juokingos.