Žurnale „Journal of Revenue and Pricing Management“ paskelbtame straipsnyje profesorius Bharatas P. Bhatta iš Sognės ir Fjurdanės universiteto koledžo tikino, kad pasaulio oro bendrovės turėtų į bilietų kainą įtraukti keleivių svorį ir plotį. Formulė paprasta.
Pirmiausia sunkesni keleiviai turėtų mokėti daugiau nei lengvesni. Taigi, 60 kg sveriantis keleivis mokės perpus mažiau nei 120 kg svorio žmogus.
Į kainą būtų įskaičiuotas bendras keleivio ir jo bagažo svoris. Be to, prie fiksuotos bilieto kainos visada būtų galima priskaičiuoti viršsvorio sumą. Esą lygiai taip pat būtų galima taikyti nuolaidas keleiviams, kurių svoris – mažesnis, nei nustatytas vidurkis. Taip būtų galima nustatyti aukščiausią, vidutinę ir žemiausią kainas.
„Mokėti už svorį bei užimamą vietą yra įprasta ne tik transporto, bet ir kitose srityse. Tačiau kadangi erdvė ir svoris aviacijoje yra svarbesni nei kitose transporto rūšyse, avialinijos turėtų pagalvoti nustatinėdamos bilietų kainas“, - tikino aviacijos ekspertas.
Jam pritarė ir žurnalo „Journal of Revenue and Pricing Management“ redaktorius Ianas Yeomanas, kuris tikino, kad oro bendrovėms kiekvienas papildomas kilogramas reiškia papildomas brangstančių aviacinių degalų sąnaudas.
„Kadangi pastarąjį dešimtmetį augusią aviacijos pramonę kamuoja finansiniai sunkumai, galbūt oro bendrovėms vertėtų pagalvoti, ar prie registravimo langelių nepastačius svarstyklių žmonėms“, - svarstė I. Yeomanas.
Tiesa, siekis papildomais mokesčiais apkrauti sunkesnius keleivius kol kas nesusilaukia didelio oro bendrovių susižavėjimo.