Kaip portalui pasakojo šaltiniai, sprogimas įvyko naktį į ketvirtadienį Baikalo-Amūro magistralėje, konkrečiai Severomujo tunelyje, pavadintame Besolovo vardu, kuris yra Buriatijoje.
„Tiesą sakant, tai vienintelis rimtas geležinkelio susisiekimo būdas tarp Rusijos Federacijos ir Kinijos. O šiuo metu šis kelias, kuriuo Rusija naudojasi, be kita ko, kariniams tiekimams, yra paralyžiuotas“, – pranešė „RBK-Ukraina“ šaltiniai.
Jų teigimu, sprogdinimas yra dar viena sėkminga Ukrainos saugumo tarnybos (SBU) specialioji operacija, nors oficialiai specialioji tarnyba jos nekomentuoja.
Portalo duomenimis, važiuojant krovininiam traukiniui sprogo 4 sprogstamieji užtaisai. Dabar įvykio vietoje dirba Rusijos FSB, geležinkelininkai susiduria su iššūkiais bandydami sumažinti specialiosios operacijos padarinius.
Baikalo-Amūro geležinkelis (BAM) yra geležinkelis Azijos žemyne esančioje Rusijos dalyje. Jo ilgis – 4234 km (maršrutas nuo Ust-Kuto per Lenos upę iki Komsomolsko prie Amūro). Pagrindinė kelio dalis buvo nutiesta 1974–1984 m. Į Transsibiro magistralę įeina trys atšakos.
Geležinkelio ilgis – 4234 km.
Besolovo Šiaurės-Mui tunelis – geležinkelio tunelis Buriatijos Respublikoje Baikalo-Amūro magistralėje (itikito mazgas – Okuzikano stotis maršrute), atidarytas 2003 m. gruodžio 5 d. Pagal ilgį tai ilgiausias geležinkelio tunelis Rusijoje – 15 343 m.
Primename, kad Kinija pradėjo palaikyti glaudesnius ryšius su Rusija po to, kai Ukrainoje prasidėjo plataus masto karas. Visų pirma Pekinas atsisakė prisijungti prie JAV įvestų sankcijų šaliai agresorei.
Kiniją ir Rusiją sieja bendras interesas mesti iššūkį JAV dominavimui pasaulio tvarkoje, nes jų santykiai su demokratinėmis šalimis tampa vis labiau įtempti.
Pažymėtina, kad Jungtinės Valstijos ne kartą įspėjo Kiniją neteikti pagalbos Rusijai kare prieš Ukrainą arba nepadėti išvengti sankcijų.
Be to, ne kartą buvo pareikšta, kad Pekinas gali teikti karinę pagalbą Maskvai jos agresijos kare prieš Ukrainą.