Po skaudžių atakų Prancūzijoje, šalies vyriausybė skyrė beveik 430 mln. eurų kovai su terorizmu. Į šią kampaniją buvo įtrauktas ir visuomenės informavimo tikslas.
Vis dėlto naujausias vyriausybės mėginimas supažindinti prancūzus su tipiniais džihadisto požymiais virto pašaipų objektu.
Informaciniuose plakatuose buvo rašoma, kad į džihadistų gretas verbuojamą asmenį galima atpažinti iš tokių požymių, kaip prarastas susidomėjimas sportu, šeimos narių atsisakymas ir valgymo įpročių pasikeitimas.
Plakate pavaizduotos devynios piktogramos su prierašais. Bene labiausiai internautus prajuokino paveikslėlis, su nubrauktu prancūzišku batonu, esą simbolizuojančiu valgymo įpročių pasikeitimą.
„Prancūzijos vyriausybė siūlo saugotis tų, kurie nevalgo prancūziško batono“, – apie plakatą rašė vienas socialinio tinklo „Twitter“ vartotojas.
„Tėvai prancūzai, jei jūsų vaikai nustojo valgyti batoną, jie jau pusiaukelėje į džihadą“, – šaipėsi kitas internautas.
Kitose patarimai siūlo atkreipti dėmesį ar nekinta žmogaus apranga, ar asmuo nesilanko ekstremistiniuose interneto tinklalapiuose, ar nenustoja bendrauti su senais draugais, klausytis populiarios muzikos ir eiti į kiną.
„Tam, kad užverbuotų paauglius ir jaunimą, vaikinus ir merginas, teroristų grupės pasinaudoja psichologine manipuliacija. Tai strategija, kuri gali priminti verbavimą į sektas, – tvirtina antiteroristinės kampanijos kūrėjai. – Šios manipuliacinės technikos skirtos tam, kad jauni žmonės po truputį atsisakytų savo aplinkos, taptų izoliuoti, paklustų radikaliam autoritetui ir būtų įtikinti“.
Parengė Jorūnė Kazlauskaitė