Socialinės žiniasklaidos bendrovės kritikuoja Australijos įstatymą, draudžiantį registruotis vaikams iki 16 metų

2024 m. lapkričio 29 d. 08:20
Socialinės žiniasklaidos milžinai penktadienį sukritikavo naująjį Australijos įstatymą, kuriuo jiems draudžiama leisti registruotis jaunesniems nei 16 metų asmenims, ir pavadino jį skubotu darbu, kuriame yra „daug neatsakytų klausimų“.
Daugiau nuotraukų (1)
Prie jų prisidėjo ir JT vaikų labdaros organizacijos UNICEF Australijos skyrius, įspėjęs, kad įstatymas nėra „stebuklingas vaistas“ kovai su interneto žala ir gali pastūmėti vaikus į „slaptas ir nereguliuojamas“ interneto erdves.
Ministras pirmininkas Anthony Albanese teigė, kad teisės aktas gali būti įgyvendinamas netobulai – panašiai kaip šiuo metu galiojantys amžiaus apribojimai alkoholiui – tačiau tai esąs „teisingas sprendimas“.
Ketvirtadienį vakare parlamento patvirtintas griežtas tokių svetainių kaip „Facebook“, „Instagram“ ir „X“ reguliavimas padės pasiekti „geresnių rezultatų ir sumažinti žalą jauniems australams“, sakė premjeras žurnalistams.
Pasak jo, platformoms tenka „socialinė atsakomybė“ vaikų saugumą padaryti prioritetu.
„Mes jus palaikome – tai mūsų žinia australų tėvams“, – sakė A. Albanese.
Socialinės žiniasklaidos bendrovėms už įstatymo nesilaikymą grės baudos iki 50 mln. Australijos dolerių (32,5 mln. JAV dolerių).
Penktadienį „TikTok“ pareiškė, kad yra „nusivylusi“ įstatymu, ir apkaltino vyriausybę ignoruojant psichikos sveikatos, interneto saugumo ir jaunimo ekspertus, kurie nepritarė draudimui.
„Visiškai tikėtina, kad dėl šio draudimo jauni žmonės gali būti nustumti į tamsesnius interneto kampelius, kur nėra jokių bendruomenės gairių, apsaugos priemonių ar mechanizmų“, – sakė „TikTok“ atstovas spaudai.
„Neatsakyti klausimai“
Technologijų bendrovės teigė, kad, nepaisant pastebėtų įstatymo trūkumų, jos bendradarbiaus su vyriausybe ieškant sprendimų, kaip jis galėtų būti įgyvendintas per ateinančius 12 mėnesių.
Teisės akte nepateikiama beveik jokių detalių apie tai, kaip bus užtikrinamas taisyklių laikymasis, todėl ekspertai nerimauja, kad tai bus tik simbolinis teisės aktas.
Bendrovė „Meta“ – „Facebook“ ir „Instagram“ savininkė – paragino rengti konsultacijas dėl taisyklių, siekiant užtikrinti „techniškai įmanomą rezultatą, kuris netaptų našta tėvams ir paaugliams“.
Tačiau bendrovė pridūrė, kad jai nerimą kelia „procesas, kuris paskubino teisės akto priėmimą, tinkamai neatsižvelgiant į įrodymus, ką industrija jau daro, kad užtikrintų amžių atitinkančią patirtį, ir į jaunų žmonių nuomonę“.
„Snapchat“ atstovas spaudai sakė, kad bendrovė išreiškė „rimtą susirūpinimą“ dėl šio įstatymo ir kad liko „daug neatsakytų klausimų“ apie tai, kaip jis veiks.
Tačiau bendrovė teigė, kad glaudžiai bendradarbiaus su vyriausybe, siekdama parengti strategiją, kurioje būtų suderintas „privatumas, saugumas ir praktiškumas“.
„Kaip visada, „Snap“ laikysis visų Australijoje galiojančių įstatymų ir taisyklių“, – sakė ji.
UNICEF Australijos skyriaus politikos vadovė Katie Maskiell sakė, kad jauni žmonės turi būti apsaugoti internete, bet taip pat turi būti įtraukti į skaitmeninį pasaulį.
„Šis draudimas gali pastūmėti vaikus į vis labiau slepiamas ir nereguliuojamas interneto erdves, taip pat užkirsti kelią į jų gerovei svarbius interneto pasaulio aspektus“, – sakė ji.
Melburne gyvenantis 17 metų interneto žurnalistas Leo Puglisi kritiškai vertino šį teisės aktą.
Jis 2019 metais, būdamas 11 metų, įkūrė srautinį kanalą „6 News“, kuris kas valandą rengia naujienų biuletenius nacionalinėmis ir tarptautinėmis temomis.
„Mes atsiradome dėl to, kad 13–15 metų paaugliai žiūrėjo „6 News“ internete, o paskui prisijungė prie komandos“, – sakė L. Puglisi. – Mes manome, kad šis draudimas kelia rimtą pavojų apriboti mūsų jaunimo kūrybiškumą, nesvarbu, kokį pomėgį ar būsimą karjerą jie nori išbandyti.“
„6 News“ neišnyks“, – sakė jis.
Visuotinis dėmesys
Vienas iš svarbiausių klausimų bus privatumas – kokia amžiaus patikrinimo informacija naudojama, kaip ji renkama ir kas tai daro.
Socialinės žiniasklaidos bendrovės ir toliau tvirtai laikosi nuomonės, kad amžiaus tikrinimas turėtų būti programėlių parduotuvių darbas, tačiau vyriausybė mano, kad už tai turėtų būti atsakingos technologijų platformos.
Kai kurioms bendrovėms, pavyzdžiui, „WhatsApp“ ir „YouTube“, kuriomis paaugliams gali prireikti naudotis laisvalaikio, mokyklinių darbų ar kitais tikslais, tikriausiai bus taikomos išimtys.
Šį įstatymą atidžiai stebės kitos šalys, nes daugelis jų svarsto, ar įvesti panašius draudimus.
Įstatymų leidėjai nuo Ispanijos iki Floridos siūlė uždrausti socialinę žiniasklaidą paaugliams, nors nė vienas draudimas kol kas nebuvo įgyvendintas.
Kinija nuo 2021 metų apribojo prieigą nepilnamečiams: jaunesniems nei 14 metų vaikams neleidžiama praleisti daugiau nei 40 minučių per dieną „Douyin“, kiniškoje „TikTok“ versijoje.
Vaikų žaidimų internete laikas Kinijoje taip pat ribojamas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.