S. Lavrovas dėl sankcijų, įvestų prasidėjus karui Ukrainoje, susidūrė su sunkumais aptarnaujant jam skirtą valstybinį orlaivį. Jis teigė, kad „draugiškos“ šalys atsisako papildyti degalais jam priskirtos specialiosios skrydžių eskadrilės „Rosija“ lėktuvus. Ministras mieliau skraido lėktuvu Il-96.
Pasak S. Lavrovo, 2023 m., kai jis vyko į Pietų Afrikos Respubliką (PAR) atstovauti prezidentui Vladimirui Putinui BRICS aukščiausiojo lygio susitikime Johanesburge, buvo „visa istorija“ apie grįžimą atgal. „Nes, pasirodo, beveik visos įmonės, kurios tiekia aviacinius degalus, nepriklauso šaliai“, – sakė S. Lavrovas interviu projektui „Novyj Mir“.
Jis pridūrė, kad panaši problema iškilo ir jo vizito kitoje BRICS šalyje – Brazilijoje – metu. Tuomet S. Lavrovui į susitikimą su prezidentu Luisu Lula da Silva teko skristi savo kolegos Mauro Vieiros lėktuvu. „Nebuvo įmanoma pasipildyti degalų“, – skundėsi ministras, pažymėdamas, kad tokia situacija „erzina“.
Pasak S. Lavrovo, „draugiškos“ šalys kurį laiką bus „priverstos bijoti“ antrinių sankcijų, be kita ko, dėl to, kad kai kuriose iš šių šalių „vis dar gajus neokolonializmas“.
„Dekolonizacija vyko kaip visuotinis procesas, tačiau vėliau, kai Afrika įgijo nepriklausomybę, paaiškėjo, kad buvo politinė nepriklausomybė, bet... jie negalėjo papildyti degalų savo svečio lėktuvui. Todėl reali galimybė pačioms valdyti savo išteklius ir laisvė yra kas kita. <...> Nusimetę kolonializmo grandines, jie suprato, kad dabar jiems reikia nusimesti ir ekonominės priklausomybės grandines“, – skundėsi S. Lavrovas ir pridūrė, kad „normaliems žmonėms, be abejo, neišvengiamai kyla ir auga pasipiktinimas savo šalimi, savo suverenitetu“.
Prasidėjus karui Ukrainoje, JAV ir ES uždarė savo dangų Rusijos lėktuvams, o didžiausios „draugiškos“ Turkijos bendrovės nustojo pildyti degalus ir aptarnauti Rusijos ir Baltarusijos lėktuvus, kuriuose yra daugiau kaip 25 proc. amerikietiškų komponentų.
Šių metų liepos mėn. pranešta, kad Rusijos oro vežėjai susidūrė su atsisakymais papildyti degalų atsargas ir aptarnauti orlaivius Indonezijoje. Dėl šios priežasties tik rugpjūčio pabaigoje pavyko pradėti vykdyti ne kartą žadėtus tiesioginius skrydžius į šią šalį. Panašių problemų „Aeroflot“ turėjo ir Mauricijuje. Tiesioginių skrydžių į šią salą vis dar nėra: kad papildytų degalų atsargas, rusų lėktuvai sustoja Dubajuje ir Seišeliuose.
Parengta pagal „The Moscow Times“ inf.