Naujasis Čankajaus megauostas yra maždaug 80 km į šiaurę nuo Limos, Ramiojo vandenyno pakrantėje. Abu vadovai inauguracijoje saugumo sumetimais „dalyvavo“ nuotoliniu būdu. D. Boluarte pavadino tai „istoriniu momentu Peru valstybei“.
Prieštaringai vertinamu Peru kongreso žingsniu buvo priimtas įstatymas, kuriuo Kinijos valstybinė bendrovė „Cosco Shipping Ports“ įgijo išskirtinę teisę naudotis uostu.
„Tai rodo, kad Kinija stato ne uostą perujiečiams, o Kinijos uostą Peru. Tai didelis skirtumas“, – laikraštyje „El Cronista“ rašė Argentinos logistikos ekspertas Agustinas Barletti.
Uostas 60 proc. priklauso „Cosco“, o 40 proc. – Peru bendrovei „Volcan Compañía Minera“. Iš viso į uosto statybą bus investuota 3,5 mlrd. dolerių. Pirmajame plėtros etape per metus jame bus galima aptarnauti apie 1 mln. konteinerių.
„Cosco“ nuties tiesioginį maršrutą į Šanchajų, dėl jo kelionės trukmė sutrumpės iki maždaug 23 dienų. Iki šiol laivai iš Peru į Kiniją dažniausiai plaukdavo per Manzaniljo (Meksika) ir Long Byčą (JAV), todėl kelionė trukdavo apie 40 dienų.
Xi savo straipsnyje, paskelbtame Peru laikraštyje „El Peruano“, teigė, kad uostas padės plėtoti Kinijos ir Lotynų Amerikos bendradarbiavimą.
Kinijos ir Peru prekybos apimtis nuo 2009 metų, kai buvo pasirašytas laisvosios prekybos susitarimas, padvigubėjo iki 33 mlrd. dolerių. Per pastaruosius 10 metų Pekinas šioje Pietų Amerikos šalyje į kasybos ir energetikos projektus investavo apie 24 mlrd. dolerių.