„Titan“ tragedijos vaiduoklis: paviešinta pirmoji sprogusio povandeninio laivo nuolaužų nuotrauka

2024 m. rugsėjo 19 d. 12:12
Lrytas.lt
​Pirmąją povandeninio laivo „Titan“ nuotrauką po 2023 m. birželį įvykusio mirtinos jo implozijos pirmadienį atskleidė JAV pakrančių apsaugos tarnyba, valdžios institucijoms pradėjus viešą posėdį dėl penkių laive buvusių žmonių žūties.
Daugiau nuotraukų (3)
Katastrofos aukos žuvo, kai dėl stipraus vandenyno slėgio „Titan“ povandeninis laivas savaime suiro netoli Niufaundlendo (Kanada) pakrantės.
Tarp aukų buvo britų tyrinėtojas Hamishas Hardingas, Jungtinės Karalystės pakistanietis verslininkas Shahzada Dawoodas ir jo sūnus Sulemanas, amerikiečių bendrovės „OceanGate“, kuriai priklausė „Titan“, vykdomasis direktorius Stocktonas Rushas ir prancūzų naras Paul-Henri Nargeolet.
Pirmadienį vykusiame teismo posėdyje paaiškėjo naujų detalių apie laivo „Titan“ ir jo patronuojančios bendrovės žlugimą.
Naujai paskelbtoje nuotraukoje dauguma visuomenės pirmą kartą pamatė ant Atlanto vandenyno dugno gulintį nulūžusį „Titan“ uodegos kūgį. Vandenyno dugne taip pat matomi laivo fragmentai – nuolaužos, kurias po implozijos rado laivo gelbėtojai.
Jūrų tyrimų valdyba teigė, kad atsiskyręs „Titan“ uodegos kūgis ir kitos nuolaužos pateikė įtikinamų įrodymų, kad laivas patyrė „katastrofišką imploziją“, pranešė CNN.
Naujų žinių apie katastrofą taip pat suteikė „Titan“ įgulos netoliese esančiam pagalbiniam laivui „Polar Prince“ siųstos trumposios žinutės.
Vienu pražūtingos kelionės momentu „Titan“ paklausė „Polar Prince“, ar šis vis dar mato pastarąjį savo informaciniame ekrane. Įgula atsakė „čia viskas gerai“, kol laivas toliau leidosi žemyn.
Paskutinėje žinutėje „Titan“ įgula parašė „dropped two wts“, pranešė CNN, o tai reiškė, kad povandeninis laivas atsikratė dviejų svorio matų, tikėdamasis pakilti atgal į vandenyno paviršių.
„Titan“ sukūrusi bendrovė „OceanGate“ susidūrė su kruopščiu tyrimu, nes liudininkai teigė, kad prieš paskutinę kelionę, kuri buvo pasmerkta pražūčiai, jiems kilo abejonių dėl laivo konstrukcijos.
Buvęs „OceanGate“ inžinerijos direktorius Tony Nissenas teigė, kad jautėsi skubinamas nuleisti „Titan“ į vandenį, ir liudijo, kad „100 proc.“ patyrė aukštesnių vadovų spaudimą tai padaryti.
Pirmadienį „OceanGate“ rangovu dirbęs Tymas Cattersonas liudijo, kad jam buvo nepatogu keliauti „Titan“ povandeniniu laivu, nes jam kilo klausimų dėl laivo anglies pluošto ir titano konstrukcijos, pranešė „ABC News“.
T. Cattersonas taip pat teigė, kad savo nuogąstavimus perdavė keliems „OceanGate“ darbuotojams.
Bylos nagrinėjimas prasidėjo pirmadienį ir turėtų tęstis dvi savaites. Juo siekiama „atskleisti faktus, susijusius“ su lemtinga „Titan“ implozija, sakė Jūrų tyrimų valdybos pirmininkas Jasonas Neubaueris. Ji taip pat tirs galimus jūrininkų, turinčių JAV išduotus įgaliojimus plaukioti, „nusižengimus ar aplaidumą“.
„Titan“ povandeniniu laivu plaukę žmonės žuvo nusileidę į gilią šiaurės Atlanto vandenyno gilumą apžiūrėti „Titaniko“ – britų keleivinio lainerio, kuris kadaise buvo vadinamas „praktiškai nenuskandinamu“, bet 1912 m. nuskendo atsitrenkęs į ledkalnį ir pražudęs daugiau kaip 1 500 žmonių.
Parengta pagal „The Guardian“ inf.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.