Socialinio dizaino agentūra (SDA) skleidė dezinformaciją, siekdama padidinti rinkėjų „baimę dėl ateities“ ir sustiprinti prieš imigraciją nusistačiusią partiją „Alternatyva Vokietijai“ (AfD), pranešė žiniasklaidos konsorciumas. Pasak dienraščio „Sueddeutsche Zeitung“, visuomeninių transliuotojų NDR ir WDR bei kitos tarptautinės žiniasklaidos, kampanija „kontroliuojama tiesiogiai iš Kremliaus“.
Anot pranešimo, Rusijos agentūra „kiaurą parą socialiniuose tinkluose“, įskaitant „Facebook“, „Instagram“, X ir „Telegram“, skelbia memus ir karikatūras tikriausiai „glaudžiai bendradarbiaudama su prezidento administracija“.
„Sueddeutsche Zeitung“ teigimu, dienraščio žurnalistai ir žiniasklaidos partneriai įvertino medžiagą, kurią nutekino anoniminis šaltinis, tvirtinęs, kad įsilaužė į SDA. Viename 2022 m. pabaigos agentūros dokumente išvardyti keli kampanijos tikslai. Vienas jų – kad apklausose AfD pasiektų 20 proc. populiarumą. Kita direktyva – paskleisti naratyvą, kad Vokietijos parama Ukrainai kalta dėl „giliausios pastarojo meto ekonominės ir socialinės krizės“.
Miunchene leidžiamas dienraštis citavo Vokietijos vidaus žvalgybos vadovą Thomasą Haldenwangą, sakiusį, kad jo vadovaujama organizacija sunkiai dirba siekdama „nustatyti destruktyvius veikėjus ir neleisti jiems destabilizuoti mūsų demokratijos“.
Pasak laikraščio, neįvardytas šaltinis paaiškino nutekinimo motyvus parašęs, kad „Kremlius nori pakenkti Vokietijai ir šis blogis turi būti sustabdytas“.