51 metų kapitonas Jamesas Cutfieldas tiriamas dėl netyčinės žmogžudystės ir laivo sudužimo, tyrime taip pat įvardijamas ir jachtos inžinierius, rašo „The Sun“.
Pirmadienį buvo pradėtas oficialus tyrimas dėl J. Cutfieldo, o vienas iš jo advokatų atskleidė, kad kapitonas antradienį nusprendė neatsakinėti į Italijos prokurorų klausimus.
J. Cutfieldo advokatas Giovanni Rizzuti spaudai sakė, kad jis yra „labai išsekęs“ ir nusprendė tylėti, nes prasideda tyrimas.
Tai įvyko tuo metu, kai prokurorai pradėjo tyrimą ir dėl jachtos inžinieriaus, brito Timo Parkerio Eatono, šiandien agentūrai „Reuters“ sakė teisminis šaltinis.
Neaišku, kokie konkretūs kaltinimai gresia T. Parkeriui-Eatonui iš Klofilio (Bedfordšyro grafystė).
G. Rizzuti taip pat teigė, kad J. Cutfieldo teisininkų komanda buvo suformuota tik pirmadienį, o tai reiškia, kad jiems reikia daugiau laiko bylai parengti ir tik tada jie galės pateikti komentarus.
Rugpjūčio 19 d. prabangi superjachta „Bayesian“ apvirto ir nuskendo prie Portikelo pakrantės Sicilijoje, žuvo 59 metų britų milijardierius magnatas Mike'as Lynchas ir jo 18 metų dukra Hannah.
Žuvo dar penki žmonės, įskaitant keturis Lynchų šeimos svečius ir jachtos virėją Recaldo Thomasą.
Kitas J. Cutfieldo advokatas Aldo Mordiglia taip pat atskleidė, kad antradienį policininkams pradėjus jį apklausti, jis buvo per daug „sukrėstas“, kad galėtų duoti tinkamus parodymus.
„Jis, suprantama, labai sukrėstas, o antra, mes, advokatai, buvome paskirti tik vakar ir turime gauti informacijos, kurios neturime, kad galėtume jį apginti“, – A. Mordiglia sakė laikraščiui „The Times“.
Anksčiau jis pasakojo, kaip J. Cutfieldas ketina bendradarbiauti su tyrėjais, tačiau teigė, kad pagal Italijos įstatymus jis turi teisę tylėti.
Bet kokie jo teiginiai gali būti naudojami kaip oficialus įrodymas potencialiame teisme dėl kaltinimų žmogžudyste.
J. Cutfieldas buvo apklaustas Palermo viešbutyje, kuriame, kaip manoma, apsistojo išgyvenę įgulos nariai.
Neaišku, ar Maljorkoje su žmona gyvenantis J. Cutfieldas liks Sicilijoje, kol tyrimas bus baigtas.
Praėjusią savaitę po tragiškos nelaimės jį kelias valandas apklausinėjo policininkai. Jiems kilo klausimų, kaip prabangus laivas taip greitai nuskendo.
Beje, J. Cutfieldo interviu, kuriuos jis davė tada, kol dar nebuvo oficialiai įvardytas kaip tyrimo dalyvis, negali būti naudojami kaip įrodymai teisme.
Tai, kad Italijoje pradėtas tyrimas, nereiškia, kad jis yra kaltas, ir nereiškia, kad jam bus pateikti oficialūs kaltinimai. Pagal jūrų teisę kapitonas yra visiškai atsakingas už laivą ir įgulą, taip pat už visų laive esančių žmonių saugumą.
Nė vienas iš likusių aštuonių išgyvenusių įgulos narių kol kas nepateikė jokių viešų komentarų apie nelaimę. Pasak vietos pranešimų, prokurorai taip pat gali pradėti tyrimą dėl įgulos nario, kuris audros metu ėjo pareigas ir išgyveno nelaimę.
„Bayesian“ laive buvo 22 žmonės, iš jų 15 išgyveno.
Liudininkai ir pareigūnai teigė, kad besisukantis oro ir vandens debesis atsitrenkė į laivo stiebą ir jį apvertė.
Šeštadienį surengtoje spaudos konferencijoje Ambrogio Cartosio sakė, kad galėjo būti „elgesys, kuris nebuvo visiškai tinkamas visų atsakomybės atžvilgiu“.
Jis pridūrė: „Iš tikrųjų gali būti keliamas žmogžudystės klausimas. Bet tai yra tyrimo pradžia, mes visiškai nieko negalime atmesti."
Jis sakė, kad vienas iš klausimų buvo susijęs su tuo, ar įgula bandė pakelti pavojaus signalą su keleiviais prieš lipdama į gelbėjimo valtį ir pabėgdama.
A. Cartosio pažadėjo „išsiaiškinti, kiek jie (įgula) žinojo ir kokiu mastu visi žmonės (keleiviai) buvo įspėti“.
Jis sakė: „Nustatysime kiekvieno elemento (įgulos) atsakomybę. Mano nuomone, tikėtina, kad buvo padaryti nusikaltimai – kad tai gali būti netyčinė žmogžudystė.
Vyriausiasis prokuroras Raffaele Cammarano teigė, kad Italijos oro pajėgos nustatė, jog valtis nuskendo nuo perkūnijos kilusio griaustinio.
Jis sakė, kad prognozuojamas stiprus vėjas ir perspėjimas apie audrą, bet matomumas geras ir tornado nėra.
Jis pridūrė: „Atsižvelgiant į tokias sąlygas, nebuvo nieko, kas leistų manyti, kad gali būti ekstremali situacija.
„Yra laivų, galinčių stebėti šiuos įvykius, ir būtų galima manyti, kad kapitonas ėmėsi atsargumo priemonių“, – teigė jis ir pridūrė, kad avarijos metu kabinoje budėjo vienas žmogus.
Valdžios institucijos dabar susiduria su sudėtinga užduotimi ištraukti jachtos nuolaužas iš jūros jų nepažeidžiant, kad ją būtų galima tinkamai ištirti.
Parengta pagal „The Sun“ inf.