Pasak Italijos žiniasklaidos, nuskendus jachtai buvo rastas vyro kūnas, o likusių šešių žmonių paieškos tęsiamos. Kai kurios naujienų agentūros pranešė, kad jachta kilus audrai ir tornadui buvo išmetusi inkarą, tačiau vietiniai gyventojai teigia, kad blogo oro metu jachta nebuvo įtvirtinta uosto viduje.
Vietos ugniagesių „Vigili del Fuoco“ socialinio tinklo profilio duomenimis, superjachta pavadinimu „Bayesian“ nuskendo maždaug 50 metrų gylyje.
Po nelaimės iš 56 metrų ilgio jachtos buvo išgelbėta penkiolika žmonių, sakė Italijos priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos atstovas Luca Cari.
Prabangi jachta apvirto prie Palermo, esančio Italijos Sicilijos salos šiaurėje, apie 5 val. ryto vietos (6 val. ryto Lietuvos) laiku.
Laivas plaukiojo su Didžiosios Britanijos vėliava, o be žmonių iš Jungtinės Karalystės, kitų tautybių buvo Naujosios Zelandijos, Šri Lankos, du Prancūzijos ir Airijos piliečiai.
Tarp išgelbėtųjų buvo ir vienerių metų vaikas, kuris buvo nuvežtas gydyti į Palermo vaikų ligoninę.
Pasak internetinio naujienų transliuotojo „La Sicilia“, šiuo metu ieškoma jachtos virėjo, taip pat keturių britų, kanadiečio ir dviejų amerikiečių, kurie vis dar laikomi dingusiais be žinios. Paieškas tęsia gelbėjimo laivai, narai ir sraigtasparnis, taip pat pakrantės apsaugos tarnyba ir vietos ugniagesiai.
Italijos naujienų agentūra ANSA pranešė, kad laivas „Bayesian“, buvo prisišvartavęs Portikelo uoste ir išplaukė sekmadienio vakarą.
Laikraštis „Superyacht Times“ šį laivą apibūdina kaip vieną didžiausių superjachtų pasaulyje.
Jachtą valdo „Camper and Nicholsons International“. Įmonės atstovas spaudai britų transliuotojui BBC sakė, kad bendrovė „sprendžia situaciją viename iš jos valdomų laivų“, tačiau nepatvirtino, kuris laivas tai yra, ir nepateikė jokios išsamesnės informacijos.
„Bayesian“ 2008 m. pristatė italų jachtų statytojas „Perini Navi“, – rašo „Superyacht Times“. – „Bayesian“ gali apgyvendinti iki 12 svečių šešių kajučių konfigūracijoje. Kartu su aptakiu, visiškai aliumininiu korpusu ir 1 500 kvadratinių metrų ploto burėmis jis gali pasiekti 15,5 mazgų greitį. Naudojant variklį, jis gali pasigirti didžiausiu 3 600 jūrmylių plaukimo nuotoliu, plaukiojant 13 mazgų greičiu, kurį užtikrina du dyzeliniai „Caterpillar C-32“ varikliai.“
JK palaiko ryšius su Italijos valdžios institucijomis
Jungtinė Karalystė palaiko ryšius su Sicilijos vietos valdžios institucijomis, remdamasis atitinkamomis institucijomis, praneša britų kanalas „Sky News“.
Užsienio reikalų, sandraugos ir plėtros biuras pareiškė: „Po incidento Sicilijoje palaikome ryšius su vietos valdžios institucijomis ir esame pasirengę suteikti konsulinę pagalbą nukentėjusiems Jungtinės Karalystės piliečiams.“
Laivas išplaukė iš Sicilijos Milazzo uosto rugpjūčio 14 d., o paskutinį kartą sekmadienio vakarą buvo stebimas į rytus nuo Palermo, jo navigacinė būklė buvo „ant inkaro“, kaip rodo laivų sekimo programa „Vesselfinder“.
Vaizdo stebėjimo kameros užfiksavo audringas sąlygas, kurios apvertė jachtą
Pasirodė vaizdo kamerų įrašas, kuriame matyti audringos sąlygos, dėl kurių šį rytą Italijoje apvirto laivas.
Įrašas, darytas iš restorano Sicilijos Porticello kaime, paskelbtas tuo metu, kai gelbėtojų komandos tęsia paieškos ir gelbėjimo darbus, siekdamos surasti dingusius žmones.
Nuskendo per kelias minutes
Katastrofą išgyvenusius žmones gelbėjusios jachtos kapitonas Karstenas Borneris papasakojo, kaip prasidėjo audra.
Italijos naujienų agentūrai „Rai“ jis sakė, kad superjachta pasviro ant šono ir nuskendo „per kelias minutes“.
„Viskas įvyko per labai trumpą laiką“, – pasakojo jis.
Su Nyderlandų vėliava plaukiojančio laivo įgula pirmoji puolė gelbėti jachtoje buvusių žmonių.
K.Borneris sakė, kad kilus audrai jis įjungė variklį, kad išlaikytų laivo kontrolę ir išvengtų susidūrimo su „Bayesian“.
„Mums pavyko išlaikyti laivo padėtį, o audrai pasibaigus pastebėjome, kad už mūsų esantis laivas dingo“, – sakė jis agentūrai „Reuters“.