Nepalo aviacinės saugos istorija yra prasta, o per pastaruosius dešimtmečius Himalajų respublikoje įvyko daug mirtinų lengvųjų lėktuvų ir sraigtasparnių avarijų.
Bendrovės „Air Dynasty“ sraigtasparnis iš sostinės Katmandu skrido į Siabrubesį – daugelio turistų pamėgtų žygių maršrutų pradžią.
Praėjus maždaug trims minutėms po pakilimo nutrūko ryšys su juo, sakoma Civilinės aviacijos administracijos pranešime spaudai, ir jis sudužo Nuvakoto rajone į šiaurę nuo sostinės.
„Visi penki lėktuve buvę žmonės, įskaitant pilotą, žuvo“, – AFP sakė policijos atstovas Danas Bahaduras Karki.
Nuvakoto rajono pareigūnas Ram Krishna Adhikari sakė, kad iš avarijos vietos buvo iškelti penkių žuvusiųjų kūnai.
Pastaraisiais metais Nepale sparčiai suklestėjo oro susisiekimo sektorius, palengvinęs prekių ir žmonių gabenimą iš sunkiai pasiekiamų vietovių, taip pat populiarus tarp užsienio žygeivių ir alpinistų.
Tačiau dėl nepakankamos pilotų kvalifikacijos ir orlaivių techninės priežiūros, kartu su sudėtinga kalnuoto Nepalo geografine padėtimi, čia keliauti yra gana nesaugu.
Šioje Himalajų respublikoje yra vieni atokiausių ir sudėtingiausių pasaulyje pakilimo ir nusileidimo takų, kuriuos supa snieguotos viršukalnės, o priartėjimas prie jų yra iššūkis net ir patyrusiems pilotams.
Trečiadienio incidentas įvyko praėjus dviem savaitėms po to, kai Katmandu sudužus lėktuvui žuvo visi 18 juo skridusių žmonių, išskyrus pilotą.
Paskutinė didelė komercinio lėktuvo katastrofa Nepale įvyko 2023 metų sausį, kai oro linijų bendrovės „Yeti Airlines“ lėktuvas, besileisdamas Pokharoje, sudužo, ir žuvo visi 72 jo keleiviai.
Tai buvo daugiausiai gyvybių nusinešęs skrydis Nepale nuo 1992 metų, kai žuvo visi 167 žmonės, buvę „Pakistan International Airlines“ lėktuve, kuris sudužo artėdamas prie Katmandu oro uosto.
Anksčiau tais pačiais metais netoli to paties oro uosto sudužus „Thai Airways“ lėktuvui, žuvo 113 žmonių.