Tragiška lėktuvo katastrofa Lenkijoje: žuvo patyręs pilotas (2)

Liepos 12 dieną Gdynėje sudužo M-346 „Bielik“ lėktuvas. Lėktuvo pilotas majoras Robertas Jeła mirė. Dėl ko įvyko nelaimė, kol kas nežinoma. Tačiau anksčiau buvo pranešta apie problemas, susijusias su M-346. Panaši tragedija vos neįvyko ir prieš metus, pranešė „Gazeta.pl“.

Lėktuvo avarija.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Lėktuvo avarija.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Lėktuvas.<br>IMAGO/Scanpix asociatyvi nuotr.
Lėktuvas.<br>IMAGO/Scanpix asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jul 13, 2024, 1:05 PM, atnaujinta Jul 13, 2024, 1:06 PM

Per mokomąjį skrydį Gdynės kariniame oro uoste sudužo 2022 metų lėktuvas M-346 „Bielik“. Lėktuvas atsitrenkė į asfaltą, o pilotas katapultavosi. Nelaimė įvyko apie 13 val. Iš viso jis buvo skraidęs beveik du tūkstančius valandų, iš jų 1100 valandų vien „Bielik“ lėktuvu. Pagal patirtį dirbant su šiuo modeliu jis buvo antras labiausiai patyręs pilotas Lenkijoje.

Aukščiausioji audito tarnyba jau prieš metus nerimavo dėl siaubingos M-346 „Bielik“ lėktuvo būklės.

Katastrofos priežastis vietoje tiria Valstybinė lėktuvų avarijų tyrimo komisija, karo prokuratūra ir Karo policija. Kol kas nežinoma, ar tragedija įvyko dėl piloto klaidos, ar dėl orlaivio gedimo. Su šiais orlaivių modeliais problemų buvo ir anksčiau.

2019–2021 metais Aukščiausioji kontrolė atliko patikrinimą 41-ojoje mokomojoje aviacijos bazėje Debline. Po apžiūros buvo padaryta išvada, kad M-346 lėktuvo būklė yra labai bloga. Tačiau Robertas Jeła penktadienį vis tiek skrido tokiu lėktuvu.

2020 metais vidutinis M-346 orlaivių efektyvumas buvo 47,3%. Nuo 2021 metų pradžios iki patikrinimo veiklos pabaigos šis procentas išaugo iki 56,4 proc. Tuo tarpu pagal sutartį su M-346 lėktuvų gamintoju šis koeficientas turėtų būti ne mažesnis kaip 75%.

„Pagrindinės kliūtys, trukdančios visapusiškai naudoti M-346 orlaivius treniruotėms, yra mažas orlaivio efektyvumas, kurį lemia vėluojantis atsarginių dalių ir eksploatacinių medžiagų pristatymas bei ilgas gamintojo atliekamo garantinio remonto terminas.

Taip pat buvo rašoma apie prastą lėktuvų, patvirtintų skrydžiams 2023 m., būklę. Gruodį Ginkluotųjų pajėgų generalinė vadovybė pranešė, kad M-346 „Bielik“ mokomojo skrydžio metu įvyko „nekontroliuojamas gaubto atsiskyrimas nuo orlaivio“. Dėl šio incidento kuriam laikui buvo sustabdyti skrydžiai lėktuvu M-346. Tuomet pilotas saugiai nusileido Deblino oro uoste.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.