Apie tai pareiškė Ukrainos bendruomenių, teritorijų ir infrastruktūros plėtros viceministras Jurijus Vaskovas per diskusiją Ekonominės strategijos centre.
„Prieš savaitę, kaip sutarta su kariuomene ir kitais subjektais, pradėjome visą parą eksploatuoti Ukrainos [jūrų] koridorių. Tai leidžia mums dar labiau padidinti jo pralaidumą. Šis koridorius turi dar mažiausiai 20 proc. rezervinių pajėgumų“, – sakė J. Vaskovas.
Be planų didinti krovos apimtis Odesos regiono uostuose, ministerija tikisi artimiausiu metu išplėsti krovinių įvairovę ir atnaujinti konteinerių gabenimą.
„Manome, kad dabar labai svarbu atnaujinti konteinerių gabenimą ir keltų paslaugas, todėl dirbame šioje srityje. Visi veikiantys konteinerių terminalai, o jų turime penkis, yra pasirengę aptarnauti konteinerinius laivus“, – pažymėjo J. Vaskovas.
Jo teigimu, praktiškai visi terminalai dabar užimti žemės ūkio ir kitų produktų perkrovimu ir kartu veda derybas su laivų savininkais dėl konteinerių gabenimo atnaujinimo.
„Tikiuosi, kad per artimiausias dvi tris savaites sulauksime pirmojo [laivo] įplaukimo. Žinoma, iš pradžių tai bus nedideli fideriniai laivai (tiekimui į didesnius laivus – red.). Tačiau jau dabar deramės su tarptautinėmis konteinerių bendrovėmis, ir kai kurios iš jų svarsto galimybę atnaujinti paslaugų teikimą tuo atveju, jei fideriniai laivai kursuos saugiai“, – apibendrino J. Vaskovas.
„Ukrinform“ primena, kad 2024 metų vasarį Ukraina jūrų koridoriumi eksportavo 8 mln. tonų prekių, įskaitant 5,2 mln. tonų žemės ūkio produktų.