Po pranešimų apie belaisvius sudužusiame lėktuve Il-76 – eksperto vertinimas: versija neįtikinama, tačiau yra ir kitas pavojus

2024 m. sausio 25 d. 08:40
Lrytas.lt
Rusijos gynybos ministerijos pateiktoje versijoje, kad numuštame lėktuve Il-76 buvo ukrainiečių karo belaisvių, yra nemažai neatitikimų. Tai pareiškė karo ir politinis apžvalgininkas Oleksandras Kovalenko.
Daugiau nuotraukų (5)
Kaip pažymi analitikas, lėktuvas sudužo Belgorodo srityje apie 11 valandą, o pirmasis pranešimas, pasirodęs Rusijos informacinėje erdvėje, buvo, kad Il-76 numušė Rusijos priešlėktuvinė gynyba. Vėliau akcentai staiga pasikeitė – kaltė buvo permesta ant Ukrainos ginkluotųjų pajėgų priešlėktuvinės gynybos. Tuo pat metu Maskva pranešė, kad lėktuve buvo ukrainiečių belaisvių, kuriais buvo planuojama apsikeisti.
„Pirmoje filmuotoje medžiagoje, gautoje iš katastrofos vietos, nebuvo matyti daug kūnų. Prisiminkime MH-17 katastrofą (2014 m. Donecko srityje, kai „DNR“ teroristai numušė keleivinį lėktuvą su 300 žmonių – UNIAN) – visas laukas buvo nusėtas lėktuvo nuolaužomis ir aukų kūnais. Arba bent jau Jevgenijaus Prigožino verslo lėktuvą, kuris buvo daug mažesnis ir turėjo mažiau keleivių – pirmuosiuose filmuotuose kadruose iš katastrofos vietos jau buvo matyti keleivių palaikai“, – analizavo O.Kovalenko.
Jis taip pat tvirtina, kad prieš katastrofą rusų lėktuvas Il-76 ne nusileido, o pakilo iš Belgorodo oro uosto.
„Kaip galima į Belgorodą atgabenti kalinius mainams, jei iš jo išskrendama?“ – pabrėžė specialistas.
Vėliau, minėtų neatitikimų fone, Rusijos propagandistė Margarita Simonjan paskelbė tam tikrą sąrašą, kuriame išvardytos tariamai žuvusių belaisvių pavardės. Tačiau jame buvo duomenys apie ukrainiečius, kuriais buvo apsikeista dar sausio 3 d.
„Įdomu – OSINT analitikai patvirtino faktą, kad lėktuvas Il-76 RA-78830 skrido į Rusiją per Egiptą, Saudo Arabiją ir Iraną, dingo iš radarų Sirijos rajone, o vėliau pasirodė Belgorodo rajone. Tai labai keistas ukrainiečių belaisvių pristatymo maršrutas, nors žinoma, kad šis lėktuvas aktyviai dalyvavo „Irano eksprese“, – sako O. Kovalenko.
Jis taip pat atkreipė dėmesį į Rusijos gynybos ministerijos pareiškimus, kad tik trys konvojai lydėjo 65 į nelaisvę paimtus ukrainiečius. Apžvalgininkas pabrėžė, kad tai yra kritiškai mažas lydinčiųjų skaičius, kuris visiškai pažeidžia atitinkamus įstatus.
Praėjus penkioms valandoms po katastrofos, internete pasirodė naujas vaizdo įrašas iš nelaimės vietos.
„Tada buvo parodytas lėktuvo korpuso gabalas su daugybe nedidelių pažeidimų, kurie patvirtino, kad buvo numušta SAM raketa (priešlėktuvinė valdomoji raketa – UNIAN). Tačiau ir vėl, net praėjus 5 valandoms, tariamai žuvusių ukrainiečių belaisvių kūnai nebuvo parodyti. Atsižvelgiant į visa tai, kas išdėstyta pirmiau, rusų versija su karo belaisviais, buvusiais lėktuve Il-76, kiekvieną minutę griūva kaip krištolinė pilis“, – sakė O.Kovalenko.
Kartu ekspertas kontekste su tuo, kas išdėstyta, pabrėžė ir kitus nerimą keliančius niuansus.
„Jie oficialiai pareiškė, kad lėktuve buvo karo belaisvių. Nuo vakar 18.30 val. nepateikta nė vieno daiktinio įrodymo, nors Rusijos propagandai labai svarbu parodyti savo oficialių struktūrų teisingumą. Atsižvelgiant į tai, baiminamasi, kad rusų teroristai gali tiesiog paruošti šiuos „fizinius įrodymus“ kaip tik taip...“, – nurodė analitikas.
Parengta pagal „Unian“ inf.
RusijaUkrainanukrito lėktuvas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.