Siaubas, kurį išgyveno lėktuve atsivėrus skylei: keleiviai papasakojo, kaip viskas vyko ir ką patyrė

2024 m. sausio 6 d. 15:45
Lrytas.lt
Bendrovės „Alaska Airlines“ lėktuvas, penktadienio vakarą iš Portlando pakilęs skristi į Kaliforniją, buvo priverstas apsisukti ir leistis avariniu būdu, kai netrukus po pakilimo lėktuvo šone atsivėrė skylė.
Daugiau nuotraukų (3)
Lėktuvas „Boeing 737 Max 9“ nukritus išorinei daliai, įskaitant langą, po 35 minučių skrydžio turėjo suktis atgal.
Lėktuvu skrido 177 keleiviai ir įgulos nariai, jis saugiai nusileido Portlande. Aviakompanija pranešė, kad laikinai sustabdys visus 65 savo lėktuvus „737 Max 9“, kad galėtų atlikti patikrinimus.
Vienas iš 171 lėktuvo keleivių Evanas Smitas BBC papasakojo kas dėjosi lėktuve avarijos metu: „Kairėje lėktuvo galinėje dalyje pasigirdo tikrai stiprus smūgis, pasigirdo ūžesys, ir nukrito visos deguonies kaukės.“
Jis nurodė girdėjęs, kad atsivėrusios skylės eilėje buvo vaikas, nuo kurio kūno buvo nuplėšti marškinėliai išskrido iš lėktuvo, o jo motina laikė jį, kad jis nenukristų kartu su jais.
Kitas keleivis, Diego Murillo, pažymėjo, kad atsivėręs tarpas buvo „platus kaip šaldytuvas“.
Dar viena bendrakeleivė Elizabeth Lee BBC pridūrė: „Dalis lėktuvo tiesiog dingo, o vėjas buvo tiesiog nepaprastai stiprus, tačiau visi buvo savo vietose ir prisisegę diržus.“
Tuo metu Jessica Montoia skrydį apibūdino kaip „kelionę iš pragaro“ ir pridūrė, kad vėjas vienam vyrui iš rankų išplėšė telefoną.
Remiantis skrydžio sekimo duomenimis, skrydis į Ontariją, Kalifornijoje, buvo pasiekęs 4 876 m aukštį, kai pradėjo avarinį nusileidimą. Naujienų agentūroms atsiųstose nuotraukose matyti pro atsivėrusį plyšį matomas naktinis dangus, taip pat matyti izoliacinė medžiaga ir kitos nuolaužos.
Skelbdamas apie visų šio modelių lėktuvų sustabdymą, „Alaska Airlines“ generalinis direktorius Benas Minicucci pažymėjo, kad „kiekvienas orlaivis bus grąžintas į eksploataciją tik po to, kai bus atlikti visi techninės priežiūros ir saugos patikrinimai.
Kitose nuotraukose matyti, kad arčiausiai nukentėjusios sekcijos esanti sėdynė prie lango, kuri, keleivių teigimu, buvo neužimta, palinkusi į priekį  ir jau be jokių paminkštinimų.
„Mano širdis yra su tais, kurie skrido šiuo skrydžiu, – labai užjaučiu dėl to, ką patyrėte“, – teigė B. Minicucci. – Esu labai dėkingas už mūsų pilotų ir skrydžio palydovų reakciją.“
Garso įrašo detalės
Garso įraše girdėti, kaip pilotas kalbasi su skrydžių valdymo tarnyba, prašydamas nukreipti skrydį.
„Turime avarinę situaciją, – pranešė pilotas. – Mums sumažėjęs slėgis, mums tikrai reikia grįžti atgal.“
Remiantis nuotraukomis, paveikta vieta buvo galiniame lėktuvo trečdalyje, už sparno ir variklių.
Po daugybės saugos problemų „Boeing 737 Max“ buvo apibūdintas kaip „labiausiai tikrinamas transporto orlaivis istorijoje“.
2019 m. kovo mėn. pusantrų metų lėktuvo modelis buvo įšaldytas po to, kai panašiomis aplinkybėmis sudužo du šio tipo lėktuvai ir žuvo jais skridę žmonės.
Aviacijos ekspertas Johnas Stricklandas sakė, kad „Alaska Airlines“ incidentas labai skiriasi nuo tų avarijų, ir pridūrė, kad nuo tada, kai „737 Max“ vėl pradėtas eksploatuoti, jis pasižymėjo „milžiniška sauga“.
JAVLėktuvasPortlandas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.